۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

فشار اعتراض ها و بازی های تازه


 

در روزهای گذشته چند خبر باعث خوشحالی عده ای و بد بینی عده ای دیگر شدند. این خبرها شامل:


 

1 – پیشنهاد تدوین قانون انتخابات تازه ای از طرف مرکز پژوهش های مجلس. که می توانید کاملش را اینجا بخوانید:

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2009/12/blog-post_29.html

2 – گزارش هیات ویژه کهریزک که سعید مرتضوی را گناه کار اصلی معرفی می کند.

3 – گروه های ویژه ای می کوشند تا بین پیشنهادات موسوی و نظرات رهبری نقاط مشترکی بیابند. این در حالی است که دستگیری های گسترده همچنان ادامه دارد به خیال آن که مرکز تصمیم گیری های اعتراضات را شناخته و نابود کنند.

4 – گروهی از نمایندگان مجلس – سی نفر – لایحه ای را با قید دو فوریت به مجلس داده اند که اجرای زمان حکم اعدام از زمان صدور حکم تا اجرای آن حداکثر پنج روز باشد، و به این ترتیب زودتر از دست محاربین با جمهوری اسلامی و خط ولایت راحت شوند. اگر چه این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده ، اما نشانگر تلاش های حاکمیت برای ایجاد ترس بیشتر در بین معترضین است.

و آخرینش :

5 – حسینیان نماینده مجلس در اعتراض به عمل کرد رئیس مجلس، از نمایندگی استعفا داد. ایشان از کسانی است که خواهان اعدام فوری هر معترضی است. سابقه ی ایشان در جریان قتل های زنجیره ای و دفاعش از آن مشهور است.

این خبرها، که از یکسو مردم را می ترساند، و از سوی دیگر قول امتیازهایی می دهند، یادآور ماه های آخر حکومت شاه است؛ او هم با این ترفند ها می خواست مردم را آرام کند. شاه حتی نصیری – رئیس سازمان امنتیت – را دستگیر و به زندان انداخت که بعد جمهوری اسلامی وی را بدون محاکمه اعدام کرد.

این خبرهای گوناگون، از هر نوعش، نتیجه فشار اعتراضات و افشای همه جانبه ی حاکمیت است، و بیانیه هفدهم موسوی که به موقع منتشر شد، سر در گمی و درگیری های درون حاکمیت را آشکار ساخت.

اگر تظاهرات گسترده ی مردم نبود،

اگر افشاگری های گسترده از کارهای حاکمیت نبود – با گزارش، فیلم و عکس –

اگر تظاهرات شعارهای بینادی نداشت،

اکر تظاهرات مسالمت آمیز همراه با دفاع غیر نظامی – فرار نکردن از دست چوب بدستان و خلع سلاح آنان – نبود،

اگر مردم موتور سوارها را فراری نمی دادند،

اگر عکس های آنها را منتشر نمی کردند,

اگر پایداری بازداشت شدگان نبود،

اگر همراهی همه ی گروه های سنی از پدر بزرگ و مادر بزرگ تا نوه ها و نتیجه ها نبود، حاکمیت همچنان بر خر مراد سوار بود و به پیش می تاخت.

خبرهای بالا چه برای ترساندن باشد، و چه برای شل کردن اراده مردم در مبارزه و منتظر گذاشتن آنان برای نتایج تحقیقات، فقط یک هدف اصلی را پی گیری می کند؛ کاهش انرژی مبارزاتی برای روزهای بهمن ماه. حاکمیت در پی فرصتی است تا بتواند ترفندهای تازه را به نمایش بگذارد. به این ترتیب حاکمیت به مردم یک درس را یادآوری می کند؛ اگر می خواهید به خواسته هایتان برسید:

دست از مبارزه برندارید

دست از اطلاع رسانی با خبر، فیلم و عکس برندارید

از وسایل ارتباط جمعی حداکثر استفاده را برای این منظور بکنید.

ما این درس ها را خوب یادگرفته ایم، اما کامل انجام نداده ایم. با توجه به سرعت پایین اینترنت، بویژه در شهرستان ها باید اطلاع رسانی بیشتر باشد. با فرستاده سی دی و دی وی دی فیلم های تظاهرات و نشان دادن خوی گرگ صفتی حکومت، مردم دیگر شهرها را ازواقعیات آگاه کنیم.

باید هر روز و هر لحظه – با رعایت جوانب ایمنی - وضعیت امنیتی و پلیسی شهرها را همراه با فیلم گزارش کنیم نه فقط وقتی که همه برای تظاهرات می آیند.

با اطلاع رسانی بهر راهی، مردم کشور را در جریان بگذاریم تا آنها برای روزهای بهمن ماه آماده باشند. بهمن ماه شاهد ریزش بیشتر حاکمیت خواهیم بود.

ما یک قدم به پیش ، حاکمیت چند قدم به پس


 


 

۵ نظر:

زری گفت...

من فکر میکنم قانون انتخابات را عوض کرده اند و نوشته اند تا احمدی نژاد زنده است هیچ کاندیدای دیگری قابل قبول برای انتخابات نیست . شاید هم توی قانون انتخابات نوشته اند: تا اطلاع ثانوی انتخاباتی نخواهد بود!!

خلیل گفت...

شاید.

فرهاد گفت...

مطمئنا با تداوم اعتراض مردم ملاها کوتاه می آیند ولی اگر مثل موسوی کم آورند آخوندها وقیح تر شده و پوست ملت را می کنند .امیدوارم پیشنهاداتت مورد توجه قرار گیرد

فرهاد گفت...

در بلاگ نیوز لینک داده شد .

ناشناس گفت...

از خواندن نوشته های شما خیلی لذت میبرم. با فرمایش شما هم هم عقیده ام. این رژیم به چنان تزلزلی دچار شده که به هر خشونت و نیرنگی دست میزند. باید محکم بایستیم و حقمان را بطلبیم. سلامت و سرافراز باشد. م.جویا (خانه دوست)

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();