۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

نگاهی به کنگره حزب مردم سالاری-2


 

2- چرا اصلاح طلبان بر شعار " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" پافشاری می کنند؟

برای بدست آوردن دل رهبری ، برای گول زدن وی، یا بسیار تنگ نظر هستند ؟ به هر سه علت.

برای بدست آوردن دل رهبری تا در سایه ی امن باشند، اما از تجربه های گذشته شان درس نگرفته اند که اگر رهبر ی فرصت کند می خواهد سر به تن اینان نباشد. همانطور که تا بحال، با سکوت همین آقایان اصلاح طلب، سر به تن دیگران نگذاشته است.

برای گول زدن وی که شاید بلاخره توی " رو " بماند، و اندکی امتیاز بدهد. ظاهرا آزاد کردن تعدادی از زندانیان اصلاح طلب دلیلی است که ایشان بلاخره توی " رو " مانده است. اما یادشان رفته که این آزاد کردن ها به علت فشارهای تظاهرات روز عاشورا است، و نه همراهی و دلسوزی رهبری برای اینان.

تنگ نظر هستند؟ واقعیت اینست که آری. آنها می خواهند تنها خودشان مطرح باشند و حضورنیروهای دیگر و برتر را برنمی تابند. آنان بر این باورند که شعارهایی که خواهان کاهش اختیارات ولی فقیه، خواهان کنار گذاشتن شورای نگهبان ، خواهان یک حکومت با رای ملت و نه رای فقط رهبری، خواهان یک جمهوری بدون پسوند و پیشوند هستند، توان آقایان را برای مهار خواسته های مرد کاهش خواهد داد و می ترسند نیروهای پیشرو جای اینان را بگیرند. سخنان آقای محسن آروین را دراین باره اینجا بخوانید:

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2009/10/blog-post_26.html

این هم یک شاهد دیگر از کنگره ی حزب مردم سالاری :

انصاری با بیان این‌که از مسوولان برگزاری مراسم ۲۲ بهمن می‌خواهیم که حداقل حرمت ۲۲ بهمن را حفظ کنید و آن را مصادره به مطلوب نکنید، گفت:« من در همین جا اعلام می‌کنم که شعارهای اصلاح‌طلبان در ۲۲ بهمن شعارهای ۳۰ ساله‌ انقلاب نظیر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است؛ همان‌طور که در روز قدس هم چنین بود. چرا بیانیه‌ مجمع روحانیون مبارز که پس از روز قدس صادر شد را منعکس نکردند و صدا و سیما حتی اشاره‌ای هم به آن نکرد؟»

از بین همه ی اعتراضات روز قدس و روزهای دیگر، فقط به اعلامیه مجمع روحانیون مبارز چسبیده اند. گویا نظرات دیگری در این کشور و در این اجتماعات وجود نداشته است. این ها نمی دانند دفاع از آزادی های همه ی گروه ها و احزاب سیاسی، به مفهوم آزادی گروه خودشان هم هست، اما آزادی فقط گروه خودشان به معنای دربند کشیدن آزادی های دیگران است. این آقایان حتی توصیه های مذهبی را هم فراموش کرده اند که می گوید " وقتی دعا می کنی برای دیگران دعا کن که شامل خودت هم بشود. نقل به معنی"

آقایان محترم این تنگ نظری ها کار این حکومت را به اینجا کشانده است. اینان باید یادشان باشد که در این صورت نه تنها از مردم عقب می مانند که ممکن است به عناصر ضد مردمی تبدیل شده و به سوی همکاری کامل با رژیمی روند که اینک با کشتار و اعدام می خواهد خودش را حفظ کند.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();