۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

عرق سرد



دفاع مردم از خود در برابر حملات چاقو کشان حکومت جمهوری اسلامی در روز عاشورا، عرق سرد ترس از هجوم مردم بر تن جمهوری اسلامی نشاند، و از آن روز لحن گفتار ها عوض شد.

آقای خامنه ای در سخنرانی بعد از 9 دیماه و راه پیمایی دولتی :
اما همه باید مراقب باشیم که با کارهای بی رویه، به فتنه انگیزی دشمن کمک نکنیم."
در این شرایط غبارآلود باید خیلی با احتیاط و تدبیر و البته در وقت خود با قاطعیت عمل کرد تا دشمن در فتنه انگیزی ناکام بماند."

آقای ری شهری :
آقای ری شهری که از سال ۱۳۷۰ سرپرستی حجاج ایرانی را برعهده داشت، در مراسم تودیع خود گفت: "هنر نیست که از یک خانواده شهید، کودتاچی بسازیم، بلکه هنر آن است که از یک کودتاگر شهید بسازیم."

آقای خاتمی :
علی رغم تأکیدات چهره های شاخص اصلاح طلب و کاندیداهای معترض و همراهی بدنه جامعه، عده قلیلی در هر دو جریان با سوءنیت و شیطنت می خواهند جو را رادیکال کنند.

آقای باهنر:
محمدرضا باهنر روز یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ ضمن محکوم کردن اعتراضات انجام گرفته در روزهای پس از انتخابات و تقبیح آنچه که آن را "زیر سئوال بردن ارزشهای انقلاب" در شعارهای معترضان می خواند، تصریح کرد که باید پذیرفت "یک سری از اعتراضات به حق هم وجود داشت و البته یک سری سوءاستفاده ها و عدم رعایت قانون را هم شاهد بودیم".

آقای رفسنجانی:
آقای هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه ۲۱ دی ماه (۱۱ ژانویه) در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، افزایش اختلافات میان نیروهای سیاسی ایران را مهم ترین مشکل این کشور خواند و گفت: "ریشه این اختلافات باید با عقلانیت شناسایی و خشکانده شود".
اگر "اجماع بر محور قانون" و "دوری از اقدامات خودسرانه" که به گفته او محور اساسی سخنان اخیر رهبر ایران بوده است، رعایت شود، جامعه ایران به تعادل نزدیک تر خواهد شد.

آقای لاریجانی – رئیس مجلس :
رئيس مجلس تاکيد کرد نبايد کشور را با افراط گرايي و تخيلات اداره کرد چرا که کشور بايد با واقع بيني و در چارچوب هاي قانون اساسي اداره شود نه با تخيلات افراطي که هدفي خاص را دنبال مي کنند

چرا لحن گفته ها عوض شده، و نگرانی در سیمای دولتمردان رتبه ی اول جمهوری اسلامی موج می زند ؟ بخاطر:

1 - عدم توجه به خواسته های آقای موسوی در بیانیه ی هفدهم است
2 – روزهای بهمن ماه در پیش است بویژه بیست و دوم بهمن
همه شان می ترسند که این عرق سرد، تب لرزه داشته باشد؛ دارد و ندارد.

تب لرزه دارد، اگر:
تظاهرات، با چماق بدستان، چاقو کشان و رانندگان قاتل رو برو شود، مانند روز، روشن است که مردم دیگر مودبانه کتک نخواهند خورد، زیر ماشین نخواهند رفت، مزدوران را بازهم خلع سلاح می کنند، و به آنها پاداش مزدوری خواهند داد. حتی نفربرها را اگر به مردم حمله کنند، تصرف خواهند کرد. آقای خامنه ای باید یادش باشد که مردم مشهد چگونه روز دهم دیماه 1357 زره پوشی را که به سوی مردم آتش گشوده بود، آتش زدند و تصرف کردند.

تب لرزه ندارد، اگر:
هیچ نیرویی را برای سرکوب در برابر تظاهرات نفرستند، و پلیس رسمی فقط برای نظم حضور داشته باشد. حتا می توانند مسیرهای تظاهرات آزاد را اعلام کنند، و اجازه دهند فریاد دادخواهی مردم معترض در فضای ایران طنین بیاندازد. بدون شک چنین اجازه ای راه را برای حرکت جامعه ی ایران به سوی دموکراسی باز می کند، و این اولین گام در جمهوری اسلامی برای تحقق خواسته های مردم است که در بیانیه هفدهم آقای موسوی آمده است. در چنین حالتی تب لرزه که هیچ، چهره ها گلگون خواهد شد، البته نه به تعبیر شریح قاضی در حکومت زیاد بن ابیه که از صورت خون آلود مسلم بن عقیل در زندان به عنون چهره گلگون یاد کرد.

تصمیم حکومت در این روزها برای برخورد با مردم، و یا اجازه به مردم برای تظاهرات و بیان خواسته های خود، حرکت مردم را در بیست و دوم بهمن تعیین خواهد کرد. ببینیم و تعریف کنیم.

آقایان! یکبار هم که شده این راه را امتحان کنید.











۶ نظر:

محسن پارسا گفت...

سلام آقا خلیل
این تغییر را باید در 22 بهمن جست و جو کرد.
امیدوارم تمامی سبزها بیایند و عظمت خود را به این آقایان نشان دهند.
موفق باشید

دانشجوي سبز گفت...

سلام
سبز باشيد

خلیل گفت...

سلام به هر دو نفر. دانشجوی سبز عزیز به وبلاگت سری زدم و نظری گذاشتم اما اخطاری آمد که کد را وارد نکرده اید. هر چه دور و بر را نگاه کردم، کدی ندیدم. شاید در قسمت سیتینگ وبلاگتان مشکلی پیدا شده است. امیدوارم دفعه بعد بتوانم مستقیما سلام عرض کنم.

فرزانه گفت...

با سلام
سعی می کنم کور سوی امید را زنده نگهدارم و منتظر عقلانیتی از طرف حکومت بمانم والبته در موضعی انفعالی مجبورم این کار را بکنم چون راه دیگری نمانده

ناشناس گفت...

راستی بخاطر جریان فتنه و مظلومیتش مدتیه دکتر سکوت کرده

اما اگه از دکتر بپرسی نظرت درباره بیانیه های موسوی چیه احتمال زیاد می گه

سلام

آقای میر حسین شما هم نوچه ارباب هایتان هستید پس لایق این جملات هستید

آنقدر بیانیه صادر کنید که بیانیه دانتان پاره شود[خنده

امین گفت...

راستی بخاطر جریان فتنه و مظلومیتش مدتیه دکتر سکوت کرده

اما اگه از دکتر بپرسی نظرت درباره بیانیه های موسوی چیه احتمال زیاد می گه

سلام

آقای میر حسین شما هم نوچه ارباب هایتان هستید پس لایق این جملات هستید

آنقدر بیانیه صادر کنید که بیانیه دانتان پاره شود[خنده

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();