۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

خود کاوی ( 1 )


 

لایحه خانوده و یک پرسش

پرسش از آقایان خاتمی، موسوی و کروبی و بعد از همه ی کسانی که دم از اصلاح طلبی، مردم سالاری ، ایران خانه ی همه ، و دموکراسی می زنند:

این روزها لایحه ی خانواده برای تصویب به مجلس رفته است. زنان نیمی از جمعیت زنده ی کشور را تشکیل می دهند. گروهی از خانم ها با در دست داشتن طوماری به مجلس مراجعه و خواستار لغو قانون چند همسری شده اند. در همین خبر می خوانیم:

خديجه مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تائيد اين خبر گفت :

بعد از نشان دادن پنج هزار امضا زنان ايراني به اعضاء كميسيون به آنها يادآوري كردم كه چرا براي توجه به مطالبات جامعه به تحقيق‌ها و پژوهش‌هايي كه با پول مردم ايران انجام شده، دقت نمي‌شود.
نماينده زنان معترض به لايحه حمايت از خانواده به نمايندگان مجلس، كتاب نگرش‌ها و ارزش‌ها كه توسط وزارت ارشاد در سال 82 منتشر شده را نشان داده كه در آن طبق نظرسنجي انجام شده در كل ايران، 86 درصد ايرانيان و 92 درصد زنان ايراني با «چند همسري» مخالف هستند.

او در اين زمينه گفت: بعد از نشان دادن اين كتاب خطاب به نمايندگان گفتم، چرا از هزينه‌هاي مادي و معنوي كه به راحتي در اختيار قانون‌گذاران و تصميم‌گيرندگان وجود دارد استفاده نمي‌كنيد تا قانوني دقيق و جامع تصويب كنيد.
مقدم پس از اين توضيحات به آخرين پژوهش دانشگاه تهران اشاره كرد و گفت: به نمايندگان نشان دادم كه آخرين پژوهش دانشگاهي تهران، «كار» را اولويت «اول» و «ازدواج» را اولويت «ششم» دختران معرفي مي‌كند. با اشاره به اين تحقيق از آنها پرسيدم كه چگونه فكر مي‌كنيد در كشوري كه 64 درصد ورودي دانشگاه‌هاي آن دختران هستند، ازدواج موقت و مجدد جاري و ساري مي‌شود؟

http://www.ilna.ir/sub.aspx?srv=2&sub=4

چرا این آقایان در برابر حقوق مدنی، و انسانی نیمی از جمعیت کشور ساکتند و در سایت ها و وسایل ارتباط جمعی و سخنرانی هایشان سکوت کرده اند و دریغ از یک کلمه.

این سکوت گسترده سیاسی کاران در برابر این لایحه ضد خانواده و گسترش دهنده صیغه و فحشاء – با کلاه شرعی – دودش به چشم همه خواهد رفت بویژه آنها که دم از اصلاح طلبی، مردم سالاری، ایران خانه ی همه، و دموکراسی می زنند.

گویا اصلاح طلبی فقط جابجایی مدیران سیاسی و اقتصادی است، و بهتر شدن موقعیت حقوقی زنان جزو اصلاحات نیست.


مردم سالاری فقط ویژه مردان است و حقوق زنان بخشی از مردم سالاری نیست. گویا زنان در گروه مردم و مردم سالاری قرار نمی گیرند و هیچ کاره اند. اگر کاره ای می بودند، مدعیان مردم سالاری دینی با توجه به آمار داده شده و ستمی که در نظام حقوقی جمهوری اسلامی بر آنان می رود، در برابر قانونی شدن این ستم ساکت نمی نشستند.


ایران خانه ی همه است ، گویا زنان – نیمی از جمعیت این خانه - در این خانه حضور ندارند و حقی هم در داشتن حقوق ندارند. هرچه پیششان انداختند باید بپذیرند. و

دموکراسی نیز ویژه مبارزات سیاسی است. مبارزه مدنی زنان برای جلو گیری از قانونی شدن یک رسم باستانی نمی تواند بخشی از دموکراسی باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

این سکوت مردانه در برابر این لایحه ی ضد زن، تنفر انگیز است.

این متن برای وبسایت آقایان خاتمی، موسوی و کروبی، فرستاده شده است.

۱ نظر:

فرهاد گفت...

اینها چون فهمیده اند که زنان پیشاهنگ جنبش هستند ، سعی می کنند از هر طریقی آنها را سرخورده و خرد کنند ، روش این نامردمان در همه موارد همین ست که چون خود خوار و حقیرند ، تلاش می کنند دیگران را با روشهای تحقیر آمیز کوچک جلوه دهند شاید خود بزرگ شوند .

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();