۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

آن سوی حاکمیت ولایت (3 ): خود کشی


خودکشی3دختر در1روز در کانون خودسوزی ایران

18 شهریور 1389 ساعت 10:40

به گفته معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام معضل خودکشي هم اکنون بعنوان يکي از معضلات مهم استان به شمار مي رود که باید به آن توجه جدی کرد.

به گزارش آخرین نیوز منابع محلی از خودکشی سه نفر در ايلام در يک روز خبر دادند .

این حادثه که در اوایل هفته اتفاق افتاد 3 دختر 17 و 18 ساله اقدام به خودکشی کردند که یک نفر جان خود را از دست داده و دونفر در شرایط وخیم به سر می برند.

بـراساس اطلاعات واصله دو دختر 17 و 18ساله ايواني و ایلامی با ريختن نفت بر روي خودشان و دختر17ساله دره شهري هم با خوردن پودر حشره کش اقدام به خودکشی کردند که اقدام بـه خودکشي کرد کـه دختر مصدوم ایوانی پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد .

گفتنی است استان ایلام بیشترین آمار خودکشی بویژه خودسوزی زنان را در کشور به خود اختصاص داده است. به گفته معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام معضل خودکشي هم اکنون بعنوان يکي از معضلات مهم استان به شمار مي رود.معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان ايلام نیز با اشاره به آسيب هاي رواني و اجتماعي شايع در استان اظهار داشت: اين آسيب ها دلايل و ريشه هاي گوناگون فرهنگي ، اقتصادي و ... دارد که بايد پس از شناسايي جهت کنترل و پيشگيري هدف گذاري شوند.



حالا سخنان رئیس دادگستری استان ایلام را بخوانید

تحمل مردم در برابر مشکلات حدی دارد



رئیس کل دادگستری لرستان درجلسه تودیع و معارفه استاندار لرستان طی سخنانی خطاب به وزیر کشور با اشاره به مشکلات عدیده استان گفت : تحمل مردم لرستان در برابر مشکلات و فشارها هم حدی دارد .

در این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز علامه طباطبائی خرم آباد برگزار شد دکتر ذبیح اله خدائیان با اشاره به نرخ بسیار بالای بیکاری در استان و قرار گرفتن این استان در رتبه اول بیکاری کشور ، فراهم نبودن زیرساختهای توسعه ، عدم اجرای مصوبه ها و ... از معضلات و مشکلات مبتلا، به لرستان عنوان آتش زیرخاکستر نام برد و خواستار توجه جدی دولت به حل مسائل استان شد .

دکتر خدائیان که سخنانش به کرات با طنین بلند صلوات و احسن انبوه حاضران که بسیاری از آنان بخاطر کمبود صندلی در راهروها ایستاده بودند مورد تائید قرار گرفت با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار امیدواری کرد سفر وزیر کشور به لرستان میمون و مبارک باشد و افزود : با توجه به اینکه مسئولیت جناب آقای نجار وزیر کشور تامین امنیت است جهت اطلاع عرض می کنم در استان لرستان عوامل و زمینه های بالقوه ای وجود دارد که همچون آتش زیرخاکستر بوده و درصورت عدم توجه و شعله ور شدن آنها استان را ناامن خواهند کرد .

دکتر خدائیان به ذکر مصادیق عوامل بالقوه ناامنی پرداخت و اضافه کرد : عامل اول بیکاری بسیار بالا در استان است که استحضار دارید لرستان رتبه اول بیکاری را که ریشه در گذشته دارد به دوش می کشد و علاوه بر این ترکیب جمعیت جوان استان خواهان تشکیل خانواده است که این امکان برایشان فراهم نیست و زمینه ارتکاب جرائم اخلاقی – اقتصادی و اجتماعی را فراهم می کند .

رئیس کل دادگستری استان افزود : عامل دوم قرار داشتن لرستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب است که بلحاظ ورود فراوان مواد مخدر به داخل کشور و سهولت دسترسی مردم به آن ، بیکاری مردم و سودآور بودن قاچاق مواد مخدر خطری جدی در استان است که بایستی به حال آن چاره ای اندیشید .

رئیس کل دادگستری لرستان از وفور اسلحه و مهمات بعنوان یکی دیگر از عوامل بالقوه ناامنی نام برد و گفت بلحاظ همجواری لرستان با استانهای غرب و مرزی و قاچاق فراوان اسلحه و مهمات از مرز ترکیه و عراق که از طریق کردستان و کرمانشاه و ایلام وارد لرستان میشود . سومین عامل تهدید آفرین و خطرناک در استان است .

دکتر خدائیان خاطرنشان ساخت : با وجود همه اینها خوشبختانه استان لرستان یکی از امن ترین استانهای کشور است و جرائم خشنی که در بسیاری از استانهای برخوردار اتفاق می افتد در استان لرستان یا اتفاق نمی افتد و یا انگشت شمار است .

رئیس کل دادگستری لرستان به علت ضریب بسیار بالای امنیت در استان با وجود فاکتورهای یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت : علت امنیت بسیار بالا در استان یکی تدین و تعهد مردم نسبت به نظام و ولایت مداری آنان است که با وجود بیکاری فراوان ، صبر و تحمل پیشه می کنند و با در اختیار داشتن اسلحه همیشه به نفع نظام از آن استفاده کرده اند و عامل دوم وحدت و همدلی بین اعضای شورای تامین ، نیروهای اطلاعاتی – امنیتی ، نظامی – انتظامی و قضایی است که در مسایل امنیتی یک صدا و یک دل هستند و اگر کوچکترین ناامنی ایجاد شود همه وارد عمل می شوند .

دکتر خدائیان خطاب به وزیر کشور تصریح کرد : جناب آقای نجار مهمترین عامل وجود امنیت پایدار در کشور و استان تدین مردم و تعهد آنان به نظام است اما واقعیت این است که ظرفیت و آستانه تحمل اشخاص هم حدی دارد ممکن است فشار مشکلات باعث شود که کاسه صبر افراد لبریز شود و آن وقت کاری از دست بنده و حضرتعالی و سایر متولیان ساخته نیست بایستی علاج و پیشگیری واقعه را قبل از وقوع کرد ( صلوات مردم )

رئیس کل دادگستری لرستان گفت : سوال من این است که آیا واقعا استان لرستان با وجود این همه نعمتهای خدادادی ، هوای مناسب ، آب فراوان ، خاک حاصلخیز ، معادن غنی و مهمتر از آن نیروی جوان تحصیلکرده و سخت کوش که در استان وجود دارد آیا چنین استانی استحقاق رتبه اول بیکاری را در کشور دارد ( صلوات مردم و احسن احسن)

دکتر خدائیان با بیان این نکته که همه ما باید به حال لرستان فکر اساسی بکنیم خاطر نشان ساخت : شما استحضار دارید در زمان جنگ تحمیلی خیلی از استانهای درگیر جنگ نبودند و از امکانات و اعتبارات دولتی استفاده کردند و زیرساختهای خود را تکمیل نمودند و به رشد و توسعه رسیدند و استانهای درگیر جنگ نیز با اتمام جنگ از اعتبارات بازسازی استفاده کردند و محرومیتشان جبران شد اما استان لرستان در دوران جنگ نه تنها از این امکانات دولتی محروم بود بلکه آنچه را که داشت بر اثر بمباران و موشک بارانهای پی در پی رژیم صدام از بین رفت و بعد از جنگ و دوران بازسازی هم چیزی به استان اختصاص داده نشد بر این اساس محروم ماند که دلیل عقب نگهداشتگی و محرومیت لرستان اینهاست و لرستانیها مردم تنبلی نیستند .

رئیس کل دادگستری لرستان گفت : لرستان نعمتهای خدادادی فراوانی دارد اما آن نعمتهایی که به دست مسئولان در استان باید ایجاد شود از قوه به فعل نرسیده اند .

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد : چون همه مسئولان حضور دارند عرض می کنم اگر می خواهیم استان ما پیشرفته باشد مشکل بیکاری نداشته باشیم جوانان ما به دنبال یافتن کارگری آواره عسلویه ، اصفهان و ...نباشند بایستی همزمان و تواما چند اقدام چه در استان و چه در کشور انجام شود در استان همه مسئولان قضایی ، اجرایی و نمایندگان مجلس وحدت همدلی و همکاری داشته باشیم و از اقدامات مفید همدیگر به جای سنگ اندازی و یا تخریب پشتیبانی کنیم .

دکتر خدائیان با بیان این نکته که وقتی هدف خدمت صادقانه به مردم است دلیلی برای اختلاف وجود ندارد خاطرنشان ساخت : همکاری و تعامل نیروها به مفهوم دخالت و عدم حفظ استقلال کاری یکدیگر نیست . ما درکشور سه قوه مقننه ، قضائیه و مجریه را داریم که هرکدام زیرمجموعه هایی در استان دارند که وظایف و مسئولیتهای هر یک در قانون مشخص شده است و داشتن تعامل به معنای دخالت نیست بعنوان نمونه عرض می کنم سازمان بازرسی کل کشور که وابسته به دستگاه قضایی است حق نظارت بر حسن اجرای قوانین را در کشور دارد و نمایندگان قوه مقننه نیز علاوه بر وظیفه مهم قانونگذاری نظارت بر اجرای امور کشور را هم بعهده دارند که اگر نمایندگان درجایی به سوء جریان و یا ضعفی در اجرای قوانین مواجه شوند می توانند تذکر بدهند که به مفهوم دخالت نیست . اما طبیعی است اگر خارج از وظیفه شان عمل کنند و مثلا از ناحیه دستگاه اجرایی و یا نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواسته شود برخلاف عدل فلانی را محکوم و دیگری را تبرئه کنید و یا از مسئولان اجرایی خواسته شود کسی عزل و دیگری به جای او گمارده شود و مصداق دخالت است .

( فریاد بلند احسن و الله اکبر انبوه جمعیت حاضران) در حالیکه هر یک از ما وظایف مشخصی داریم و بایستی حامی قانون در استان باشیم و اگر همه دست به دست هم بدهیم استان ما عنوان محرومیت را به دنبال خود نخواهد داشت ( تکبیر، احسن و همه خامنه ای رهبر مرگ بر ضد ولایت فقیه)

دکتر خدائیان با عنوان این مطلب که موضوع دیگری که باید در دستگاههای قضایی ، اجرایی و مقننه در دستور کار همه مان باشد شایسته سالاری بر اساس ضوابط به جای روابط است تصریح کرد :کسی که بعنوان مدیر ارشد استان و با مدیر مجموعه استانی با شهرستانی انتخاب می شود باید اختیار داشته باشد و از او پشتیبانی شود که بهترینها را بعنوان مسئول انتخاب کنند چرا که اگر تحت فشار قرار گیرد و افراد شایسته در راس امور قرار نگیرند مطمئن باشید هر چه بودجه و اعتبار تخصیص داده شود کاری از پیش نمی رود و استان همچنان محروم خواهد ماند .

دکتر خدائیان با اشاره به این مطلب که مسئولان استان هرچند هم فعال باشند نیاز به پشتیبانی دولت دارند گفت : ما اطلاع داریم که ریاست محترم جمهوری دستور تشکیل کارگروه توسعه استان را دادند که جلسه ای در استان نیز تشکیل شد و مصوبات بسیار خوبی داشت اما جناب آقای نجار صرف تصویب چند مصوبه که مشکل را حل نمی کند استاندار باید اعتبار و بودجه در اختیارش باشد که کارها را پیش ببرد و زمانی ما می توانیم این محرومیت را از چهره استان بزدائیم که این مصوبات اجرایی شوند به نحوی که پس از تصویب مصوبه ای بودجه مورد نیاز برای اجرای آن به استان تخصیص یابد.

دکتر خدائیات خطاب به وزیر کشور گفت : تقاضای ما این است که به اطلاع ریاست محترم جمهوری برسانید که این مصوبات خوب و امیدوار کننده هر چه سریعتر اجرایی شوند .

رئیس کل دادگستری بعنوان عضو شورای تامین استان گفت : از جانب شورای تامین استاندار پیشین استان قدردانی می کنیم و با خیر مقدم به دکتر ده مرده استاندار جدید استان که خوشبختانه با شناختی که از حوزه های خدمتی ایشان کسب کرده ایم از چهره های برجسته علمی ، دانشگاهی و اجرایی کشور بوده که با کوله باری از تجربیات ارزنده وارد استان شده اند و به اصطلاح مرد علم و عمل و اخلاق است که از طرف دادگستری و شورای قضائیه استان آمادگی هرگونه همکاری با ایشان برای پیشبرد امور استان را اعلام می نمائیم ( صلوات انبوه حاضران )

-------------------------------------------------------------------------------------------
آن سوی حاکمیت ولایت (2) – اعتیاد:



۱ نظر:

فرهاد گفت...

خلیل عزیز
معضلات زنان میهن در شهرستانها مضاعف ست ، بویژه در مناطقی که جز شعارها و ایده های حکومتی ، عقب ماندگی فرهنگی نیز این قشر را بسیار آسیب گذیرتر میکند.
مطلب خوبت را در بالاترین لینک دادم.

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();