۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

آن سوی حاکمیت ولایت ( 4 ) : صیغه


 

وقتی آب سر بالا می رود

این روزها، لایحه خانواده آخرین مراحل بررسی خود را طی می کند تا به صحن مجلس برای تصویب برود. نکات مورد توجه در این قانون اجازه ی رسمی چند همسری رسمی به مردان، و اجازه ی قانونی کامجویی جنسی به همه – زن و مرد - از راه " صیغه " است.

مردان از نظر صیغه کردن که هیچ وقت مشکلی نداشته اند، بجز اعتراض همسر رسمی. زنان هم اگر روزی مشکلی فزیولژیک از بابت حامله شدن داشته اند، و می باید بعد از فسخ عقد صیغه سه ماه و ده روز " عده " نگه می دشتند تا معلوم شود حامله شده اند یا نه، امروز به برکت علم پزشکی و تکنولژی ها تازه، این مشکلشان حل شده و با مصرف قرص های ضد حاملگی – اگر درست و طبق دستور پزشک مصرف شوند – بطور صد در صد می توانند از حامله نشدن مصمئن و هر لحظه صیغه شوند. تازه در این صورت می شویم شببه – و نه مانند - کشورهای دیگر که آزادی جنسی وجود دارد ولی با این تفاوت های بسیار مهم:

الف – در آن کشورها رابطه ی بین زن و مرد آشکار است، و در نتیجه یک زن یا یک مرد با پنهان کاری نمی تواند در آن واحد با چند نفر رابطه داشته باشد. اگر چنین چیزی معلوم شود، برای خاطی مشکلات زیادی ایجاد می کند.

ب – این رابطه داوطلبانه است.

پ - هیچ واسطه ای در بین نیست، اما در جمهوری اسلامی :

1 - رابطه های این چنینی پنهانند زیرا یک نهی اجتماعی برای آن وجود دارد حتا صیغه شدن مذموم بوده است . در نتیجه ی این پنهان کاری هر مرد و زنی می تواند در آن واحد روابط متعددی داشته باشد بویژه آقایان که سنت های جامعه به آنها امکانات بسیار گسترده تری داده است.

2 – صیغه امری داوطلبانه – معمولن - برای زنان نبوده و نیست . جبر اقتصادی و نیاز داشتن به یک تامین کننده ی زندگی اولین و مهمترین عاملی بوده که زنان را به صیغه شدن واداشته است.

3 – در امر صیغه یک واسطه وجود دارد؛ کسی که صیغه عقد را جاری کند: یک روحانی مرد. زیرا طبق شرع زنان حق جاری کردن صیغه ی عقد را ندارند.

در این صورت باید به آخوند محله یا مسجد یا روضه خوان یک انعامی بدهید تا یک یادداشت صیغه خدمتتان تقدیم کند. البته همین جا یادآوری کنم که انعام نقدی ویژه ی آقایان است و انعام نقدی یا جنسی از خانم ها قبول می شود. زیرا هیچ خانمی آخوند – و نیز سردفتر اسناد رسمی - نیست و نمی تواند عقد صیغه را برای خانم ها جاری کند تا خانم ها از انعام جنسی به آقایان آخوندها معاف باشند. به این ترتیب این لایحه یک ممر درآمد بسیار عالی برای آقایان روحانی ها درست کرده و این شغل که از قدیم برایشان نان و آبی داشت،حالا رسمیت یافته و به برکت علم پزشکی که خانم ها را از نگهداری " عده " معاف کرده در آمدش صد برابر بهتر از سابق خواهد شد. به این ترتیب این لایحه تا اینجایش نه در حمایت از خانواده، نه در جهت کاهش انحرافات جنسی اجتماعی، بلکه در جهت نگهداری و بزرگ شدن جیب آقایان روحانی ها و سردفتران اسناد رسمی است. خب، مبارکشان باشد.

قسمت اول این لایحه به مردان اجازه چند زنی می دهد. از این جا این قانون مانند سربالا رفتن آب است. در همه جای دنیا وقتی می خواهند لایحه ای را به تصویب قانونی برسانند، بر آمار و ارقامی که وجود چنین لایحه ای را لازم می کند تکیه می کنند. اما این لایحه در کشور ما حتا بر خلاف آمار و ارقامی رسمی است که خود مسئولین منتشر کرده اند.

 

رئیس مجتمع قضائی شماره دو خانواده دی ماه سال 88 در همایشی آمار زنان مطلقه را 6 میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش آخرین نیوز بیش از 6 میلیون زن مطلقه و یک میلیون پیر دختر بالای 35 سال در ایران وجود دارند.

اگر جمعیت زنان را 35 میلیون نفر بگیریم ، یک پنجم = 20% بی شوهر، و حاضرند هر گونه فشار را از جنبه های شخصی، خانوادگی و اجتماعی تحمل کنند، اما تن به ازدواج ندهند. به قول معروف " مرگ یکبار و شیون یکبار " و خود را از دست فشارهای مردسالاری رهانیده اند.

دیروز در جریان بررسی لایحه جنجالی خانواده در مجلس مصباحی مقدم در مبحث ثبت ازدواج موقت عنوان کرده بود که اگر ازدواج موقت ثبت شود  مانع از ازدواج چندین میلیون پیردختر و مطلقه خواهد شد.

در حالی مقدم تعداد پیردختران و مطلقه های کشور را بصورت مبهم و کلی اعلام کرد اما بررسی خبرنگار ما نشان می دهد که بیش از یک میلیون پیر دختر اصلا ازدواج نکرده در ایران زندگی می کنند که از مرز 35 سالگی گذشته اند.با اینحال برخی منابع غیر موثق شنار این افراد را تا سه میلیون نفر تخمین زده اند.

گویا این آقای مصباحی مقدم نمی داند که این لایحه برای پاسداشت و نفوذ بیشتر آقایان روحانیان در بین مردم است نه برای زنانی که قید ازدواج را زده اند.

بررسی آمار های مرکز آمار ایران حاکی از این است که میزان دختران هرگز ازدواج نکرده دارای تحصیلات متوسطه از 26درصد در سال 75 به 42درصد در سال 85 رسیده است. وی تصریح کرد: نگاهی به این آمار نشان می‌دهد که بالا رفتن سطح تحصیلات باعث تجرد در زنان کشور شده است و موجب‌شده تا دختران کمتر به ازدواج تن دهند.

آقایان نمایندگان توجه ندارند که بالارفتن سن ازدواج، نه مربوط به تحصیلات بلکه مربوط به وضع نابسامان اقتصادی و نیز قوانین مردسالارانه ای است که در کشور وجود دارد. یک مرد می تواند به راحتی زنش را طلاق دهد، اما یک زن اگر بخواهد طلاق بگیرد باید هزاران شاهد و مدرک جور کند و تازه مهریه اش را هم ببخشد، دم قاضی را هم ببیند تا بتواند طلاق بگیرد. اگر زنان هم حق طلاق داشتند و می توانستند به راحتی طلاق بگیرند، این آمار تفاوت بسیاری می کرد. نمایندگان عوض این که با تغییر قوانین به زنان حقوق برابر با مردان بدهند تا ازدواج های داوطلبانه زیاد شوند، کاری می کنند تا طلاق ها زیاد شوند.

رئیس مجتمع قضائی شماره دو خانواده دی ماه سال 88 در همایشی که در مرکز همایشهای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد آمار زنان مطلقه را 6 میلیون نفر اعلام کرد.طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران از سرشماری سال 85، تعداد زنان بدون همسر در اثر فوت 6 برابر تعداد مردان بدون همسر در اثر فوت است

این در حالی است که معاون آمار و اطلاعات شورای فرهنگی‌ - اجتماعی زنان چندی پیش گفت: آمار دختران مجرد بالای 20‌ سال در کشور حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر است.

اواخر سال گذشته موسوی مدیر کل دفتر آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش ۱۵ درصدی آمار طلاق در کشور خبر داده و عنوان کرده بود که ۹۳ هزار و ۷۶۹ فقره طلاق در سال ۸۸ به وقوع پیوسته است.

http://www.akharinnews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=9289&Itemid=36

و حالا معلوم نیست این لایحه با اجازه چند همسری به مردان، و تشویق مردان و زنان به صیغه چگونه در جهت حمایت از خانواده عمل می کند. وضع اقتصادی، اجتماعی و این نوع قوانین آمار فوق را در سال های آینده به چند برابر خواهد رساند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

آن سوی حاکمیت ولایت ( 3 ) : خودکشی

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2010/09/3.html


 

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();