۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

نوچه های ولایت در دام ولایت


 

1 – حمله به کوی صبحان و دانشگاه

بیش از یکسال از حمله به مجتمع صبحان و کوی دانشگاه می گذرد. حمله ای که معلوم نیست چرا انجام شد. زیرا این حمله یک روز پیش از آغاز اعتراضات عمومی به نتیجه ی انتخابات، بود – مثلن پیشگیری!. فیلم آن را به نقل از بی بی سی – اگر فیلتر شکن دارید- می توانید ببینید


http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/02/100222_l15_uni_footage.shtml

گفته های مقامات انتظامی جمهوری ولایت فقیه را هم در باره ی این فیلم می توانید در زیر همین نوشته بخوانید. (1 )

حاکمیت جمهوری ولایت فقیه زیر فشار افشاگری ها و افکار عمومی مجبور شد عده ای از به عنوان خاطیان دستگیر کند. بنا به گزارش سازمان نیروهای مسلح از مجموع کسانی که برای این حمله دستگیر شده اند ،33 نفر مجرم شناخته شده اند.

در مجموع بيش از 60 نفر تحت تعقيب قضايي واقع و در نهايت بر اساس اسناد،مدارك و شواهد موجود،دادسراي نظامي تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال

http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=132604

توجه کنید فقط مجرم شناخته شده اند. اما موارد جرمشان هنوز معلوم نشده تا بر اساس آن کیفرشان اعلام شود. نام هیچ مجرمی هنوز اعلام نشده در صورتی که پس از احراز جرم، نام مجرم باید اعلام شود. به این می گویند آبروداری فدائیان جمهوری ولایت. آیا سردار رادان و هم جزو این افراد است یا فقط دست چندم ها فعلن مجرم شناخته شده اند تا بعد محاکمه و بر اساس شرایط سیاسی و اجتماعی روز حکم دریافت می کنند. آیا در آن وقت هم نامشان مکتوم می ماند؟ ظاهرن بر اساس همین اعلامیه سازمان قضایی نیروهای مسلح ، حتا بعد از محکومیت هم نامشان مخفی می ماند. به این می گویند دومین مرحله آبروداری فدائیان جمهوری ولایت فقیه. این هم شاهد حرفم در قسمت دیگر این اعلامیه :

2 – اعلام مجرمیت و محکومیت غیر قطعی عاملان دست چندم کهریزک :

دو نفر از متهمان را به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي منتهي به قتل مرحومان اميرجوادي فر، محسن روح الاميني و محمدكامراني علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزاي نقدي،شلاق تعزيري و پرداخت ديه، به قصاص نفس و 9 متهم ديگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت ديه،جزاي نقدي،انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزيري محكوم نموده و يكي از متهمان نيز به دليل عدم احراز جرم،از اتهامات وارده تبرئه شده است. حكم صادره غيرقطعي است و پس از طي مراحل قانوني به مرحله اجرا درخواهد آمد.

http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=132604

ملاحظه می کنید نام محکومان قضایی کهریزک هم اعلام نشده تا مبادا خدای ناکرده آبرویشان برود. به این می گویند دومین مرحله ی آبروداری فدائیان جمهوری ولایت .

و آیا اعلام خواهد شد؟ حتمن! پس از ترغیب و تحبیب خانواده های داغدار به گذشت و گرفتن دیه از یکسو، بویژه آقای روح الامینی که از نزدیکان ولایتند، و از سوی دیگر تهدید های تلفنی و غیر مستقیم که اگر از خون فرزندانتان نگذرید و اینها را نبخشید، تکه تکه خواهید شد. اگر هم ساکت نماندند و نبخشیدند، بلاخره یکی و دو نفری از نوچه های دست چندم به عنوان قانون شکنان و متجاوزان به حریم آزادی مردم اعدام و چند نفر هم به زندان محکوم خواهند شد. آن وقت قاضی مرتضوی ، طائب ، سردار رادان و دیگر انگشتان قدرتمند جمهوری ولایت فقیه خواب راحت تری خواهند کرد. زیرا دست " علی " همراهشان است.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

( 1 ) - اذعان فرمانده پلیس ایران به صحت فیلم کوی دانشگاه

حسین باستانی

بی‌بی‌سی

با گذشت یک سال از حمله به کوی دانشگاه تهران، عاملان این حمله معرفی نشده اند

فرمانده نیروی انتظامی ایران اخیرا با تائید صحت فیلم سه ماه پیش به نمایش در آمده از شبکه بی بی سی در مورد حمله به کوی دانشگاه تهران، از مقصر قلمداد شدن نیروهای پلیس در این فیلم انتقاد کرد.

اسماعیل احمدی مقدم در مصاحبه با شماره خرداد ماهنامه "سروش" در مورد فیلم به نمایش درآمده از تلویزیون بی بی سی در اوایل اسفند ماه گفت: "این فیلم صحت دارد ولی شما همان فیلم را اگر نگاه کنید می‌بینید آن را به نفع خودشان قطع و وصل کرده اند و صداگذاری روی آن با حوادث صحنه نمی‌خواند و پلیس مردم را می‌زند و لباس‌شخصی‌ها می‌گویند نزن، در حالی که صحنه برعکس است. لباس شخصی‌ها می‌زنند، پلیس از دستشان می‌گیرد و می‌آورد."

سرتیپ احمدی مقدم در اظهارات خود، که در آستانه سالگرد حمله به کوی دانشگاه تهران منتشر شده، بدون توضیح بیشتر، کسانی را متهم کرده که بر روی فیلم "به نفع خودشان" صداگذاری کرده اند.

در اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مشخص نیست که چه کسانی به صدا گذاری روی فیلم متهم شده اند؟ شبکه ای که فیلم را منتشر کرده؟ این فرمانده مرجع ضمیر "خودشان" را به صراحت مشخص نمی کند، اما در ادامه اظهارات خود توضیحی می دهد که منظور او را روشن تر می سازد. وی می گوید در فیلم "پلیس مردم را می‌زند و لباس‌شخصی‌ها می‌گویند نزن" در حالی که واقعیت – به گفته وی - برعکس است: "لباس شخصی‌ها می‌زنند، پلیس از دستشان می‌گیرد و می‌آورد."

در حالی که پیشتر، مقام های حکومتی ایران فیلم حمله به کوی دانشگاه تهران را حاصل "مونتاژ" تصویری دانسته بودند، اکنون فرمانده نیروی انتظامی به صراحت می گوید که این فیلم "صحت دارد"

بنابر این به گفته سرتیپ احمدی مقدم، کسانی که فیلم حمله به کوی دانشگاه به نفع آنها "صداگذاری" شده است، "لباس شخصی" هایی هستند که به گفته وی "مردم را می زنند"، اما به غلط، وانمود می شود همین ها هستند که دارند به پلیس می گویند "نزن".

بعد از انتشار فیلم حمله به کوی دانشگاه، سایت بی بی سی اعلام کرد که این فیلم، در روز یکشنبه ۲ اسفند و از سوی فرستندگانی ناشناس به این رسانه ارسال شده است. این، دقیقا همان روزی بود که در آن، عزیزالله رجب زاده، فرمانده پیشین نیروی انتظامی تهران بزرگ در مراسم تودیع خود مدعی شد که در مدت مسئولیت او، پلیس حتی یک نفر را نکشته است. وی افزود که "بعد از انتخابات، پلیس تمام امکانات خود را در اختیار قرارگاه ثارلله سپاه قرار داده و این قرارگاه مسئول امنیت تهران بود".

این اظهارات، به معنی سلب مسئولیت از پلیس و مسئول دانستن انحصاری سپاه پاسداران و بسیج در خشونت های خبرسازی بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری علیه معترضان به نتایج انتخابات صورت گرفت.

برخی ناظران، ارسال فیلم حمله به کوی دانشگاه به یک شبکه تلویزیونی پربیننده را از سوی فرستندگان ناشناس، واکنشی به اظهارات عزیزالله رجب زاده در مراسم تودیع خود دانستند. به ویژه آن که در بخشی از فیلم، صدای کسی می آمد که می گفت حمله با دستور تیمسار رجب زاده انجام شده است. همچنین، مشخص بود این فیلم، با موبایل و به طور مخفیانه گرفته نشده و فیلمبردار، خود را از نیروهای عملیاتی پنهان نکرده است.

گفته های اخیر فرمانده نیروی انتظامی در مورد فیلم حمله به کوی دانشگاه، گمانه زنی های ناظر بر اختلافات داخلی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را بر سر مسئولیت این حمله تقویت می کند.

البته هنوز نمی توان با اطمینان گفت که آیا از پرده برون افتادن فیلم حمله به دانشجویان در تهران، قطعا حاصل اختلافاتی از این نوع بوده است یا نه.

اما یک چیز قطعی است: در حالی که پیشتر، مقام های حکومتی ایران فیلم حمله به کوی دانشگاه تهران را حاصل "مونتاژ" تصویری دانسته بودند، اکنون فرمانده نیروی انتظامی به صراحت اعتراف می کند که این فیلم "صحت دارد"

در واقع، گذشته از آن که در شب حمله به کوی دانشگاه چه کسی به چه کسی گفته باشد "نزن"، و آن که آیا اساسا چنین چیزی گفته شده باشد یا نه، این که فرمانده پلیس ایران صحت صحنه های به نمایش درآمده در فیلم را تایید می کند، موضوع مهمی است. چرا که فیلم مربوط به حمله، شدت خشونت ماموران پلیس را علیه دانشجویان نشان می دهد، و اهمیت این موضوع، قابل مقایسه با آن نیست که کدام کلمات بر زبان نیروهای پلیس یا لباس شخصی جاری شده باشد. همان طور که در صدها صحنه دیگر ضرب و شتم معترضان توسط پلیس و لباس شخصی ها در خیابان ها نیز، درک میزان خشونت ضاربان، بی نیاز از شنیدن صدای آنها ممکن بوده است.

سه هفته بعد از حمله به کوی دانشگاه تهران، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به "خرابکاری" و حمله "گروه های تندرو" به کوی دانشگاه گفت: "همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، گروه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده و احتمال می‌دهیم تا پایان این ماه [تیر ۱۳۸۸] دادگاهی مخصوص این عوامل تشکیل شود."

اکنون، بیش از ۱۱ ماه از زمان انتشار اظهارات فرمانده سپاه می گذرد و هنوز "دادگاه مخصوص" رسیدگی به حمله به کوی دانشگاه تهران تشکیل نشده است.

احتمال دارد که چنین دادگاهی هرگز برگزار نشود. اما در صورت برگزار شدن، اعتراف فرمانده پلیس ایران در مورد صحت فیلم حمله به کوی دانشگاه، در آن با اهمیت خواهد بود.

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/06/100616_l39_ahmadimoghadam_tehran_university_dormitory_raids_bbc.shtml


 

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();