۱۳۸۹ مرداد ۳, یکشنبه

کهریزک های جمهوری ولایت فقیه (5 )


 

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا


 

طبق آخرین گزارش‌ها حسین رونقی ملکی فعال دانشجویی و وبلاگ‌نویس، حجت الاسلام احمدرضا احمدپور عضو جبهه  مشارکت مرکزی قم ،زینب بایزیدی عضو سابق سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ، ارژنگ داوودی نویسنده و فعال سیاسی و رضا جوشن  زندانی سیاسی هستند که به خاطر فشارهای وارده در زندان و عدم رعایت حقوق اولیه‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

حسین رونقی ملکی، فعال دانشجویی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر در اعتراض به فشار‌های ورده برای مصاحبه و اطراف از تاریخ ۲۴ تیر ماه در اعتصاب غذای مجدد زد و چندین روز را در اعتصاب غذا به سر برد.
در حالی که وی از ناراحتی قلبی و کلیوی رنج می‌برد، مسولین زندان و بازجویان از رسیدگی پزشکی به وی خودداری کرده و به سلامت این زندان توجهی نمی‌کنن. وی نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی و اعزام به مراکر تخصصی دارد. وی در طول ماه‌ها بازداشت تحت شکنجه‌ها و فشارهای جسمی و روحی بوده است و این مساله باعث آسیب‌های جسمی فراوانی به وی شده است.

حسین رونقی ملکی در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل همراه برادرش حسن رونقی ملکی بازداشت شده بود، در حالی که برادر وی هیچ فعالیت سیاسی نداشت به مدت یک ماه زیر شکنجه‌های شدید جسمی در بازداشت به سر می‌برد.

 

زینب بایزیدی، عضو سابق سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و کمپین یک میلیون امضاء زندانی دیگری است که در اعتراض به برخورد نامناسب رئیس زندان با تنی چند از زندانیان زن زندان زنجان، از حدود ۲ هفته پیش در زندان زنجان دست به اعتصاب غذا زد.
وی حدود دو سال  پیش توسط دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به تحمل چهار سال حبس تعزیری در زندان مرکزی شهرستان زنجان محکوم شد.

 

حجت الاسلام احمدرضا احمدپور عضو جبهه  مشارکت مرکزی قم و وبلاگ نویس و محقق حوزه از روز ۱۹ تیر ماه در اعتراض به رفتار بد مامورین زندان و ضبط وسائل‌اش برای سومین بار دست به اعتصاب غذا زده است.

وی دارای وضعیت بسیار وخیم جسمی است و به علت داشتن مشکلات جسمی به‌خاطر حضور در جنگ به سختی با عصا قادر به حرکت بوده است و طبق تجویز پزشک زندان در ماههای گذشته نیاز به متخصص اورتوپد دارد ولی مامورین زندان برای فشار بیشتر مانع از معاینه ی پزشک متخصص برای او شدند.

او با ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل ضمن اتاق تفتیش عقاید خواندن دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت، از اوضاع نا به هنجار زندان و ندیده گرفته شدن حقوق انسانی‌ گفته و خواستار رسیدگی به شکایتش شده است. او در این نامه متذکر شده است که در صورت عدم تامین خواسته‌های قانونی، انسانی‌ و حقوق بشری ‌اش این اعتصاب غذا که اکنون در دوازدهمین روز است منجر به مرگ وی خواهد شد و علاوه بر مسئولان جمهوری اسلامی، دبیر کل سازمان ملل متحد و نهاد‌های مدافع حقوق بشر در سراسر جهان به خاطره تعلل در عدم تحقق حقوق بشر در ایران را مقصر می‌داند.

سید احمدرضا احمدپور، در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۳۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام (به دلیل مصاحبه با رسانه های خارجی)، نشراکاذیب و هتک حیثیت روحانیت، به یک سال حبس و خلع لباس دائمی محکوم شد. سیداحمد رضا احمدپوردر تاریخ ۲۹ فروردین ماه خود را برای اجرای حکم به دادگاه ویژه روحانیت معرفی کرد.

 

ارژنگ داوودی، نویسنده و فعال سیاسی ایرانی از روز پنج شنبه ‌۲۴ تیر، در اعتراض به شرایط بد و فشارهای طاقت فرسا و محدودیت‌های حاکم بر زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است.

نازنین داوودی همسر ارژنگ داوودی درگفت‌وگو با صدای آمریکا علت این اعتصاب غذا را اعتراض به شنود مکالمات تلفنی وی توسط مسئولین زندان و همچنین اعتراض به انتقال وی به سلول انفرادی ، اعلام کرده است.

ارژنگ داوودی در آبان ماه ۱۳۸۲ بازداشت شد و ۱۶ ماه بعد وی در دادگاه انقلاب توسط قاضی حداد محاکمه و به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

داودی در طی مدت بازداشت به زندان‌های مختلفی تبعید شد از زندان اوین به زندان بندر عباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید شذ. او در حال حاضر درزندان زندان رجایی شهردر کنار مجرمین عادی و خطرناک زندانی است.

 

رضا جوشن زندانی سیاسی در اعتراض به نداشتن حق تماس با مادرش که در بند نسوان زندان رجائی شهر نگهداری میشود و سایر اعضای خانواده ‌اش که خارج از زندان هستند و همچنین عدم انتقال وی به بند عمومی‌ و وضع بلاتکلیفی ‌اش از روز چهارشنبه ۳۰ تیرماه وادار به اعتصاب غذا شده است.

رضا جوشن در تاریخ ۱۰ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده است. جوشن به همراه مادرش زهرا اسدپور گرجی به یک سال تبعید به زندان زنجان و چهار سال تبعید به روستای قیلار زنجان محکوم شدند.


 

http://www.rhairan.us/archives/20441

کهریزک های ولایت ( 4 ) :

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2010/07/4.html

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();