۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

اطلاع رسانی آماری و جیبی


 


 

آمارهای ضد و نقیض سازمان های حاکم و یا سکوت، یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی است که نمی خواهد تیغ به دست منتقدان و مخالفان دهد. چرا که می ترسد آمار و ارقام درست، وسیله ای شود برای تجزیه و تحلیل وضعیت برای روشنگری. این روش حکومت کردن سرو صدای موافقان و سینه چاکان را هم در آورده است. می توانید این مقاله ی خبرگزاری مهر را بخوانید:

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1038128

و از این مقاله بالاتر، توصیه صندوق بین المللی پول به دولت جمهوری اسلامی است. در بند آخر این گزارش به دولتمردان جمهوری اسلامی چنین توصیه شده است :

مدیران اجرایی داده‌های اقتصادی انتشار یافته کنونی را برای اهداف نظارتی کافی می‌دانند، لیکن بهبود زمان انتشار و دسترسی به داده‌های هر مقطع را توصیه کردند

گرچه جمهوری اسلامی از منتشر نکردن آمار درست در زمینه های مختلف برای بی اطلاعی مردم استفاده می کند و در این راه تا اندازه ای موفق بوده است، اما با جیب مردم چه می کند که هر روز خالی تر شده و کمرها زیر بار قرض و تورم شکسته تر می شود. گویا جمهوری اسلامی این ترفند قدیمی انگلیسی ها را می آزماید که اگر می خواهی ایرانیان مردمی سر براه باشند آنان را گرسنه نگه دار. البته این وقتی خوب بود که ارتباطات جهانی مانند امروز نبود.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();