۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

22 بهمن و زندانیان


 

http://hrdai.blogspot.com/

چهارشنبه ۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۰

قطع ارتباط زندانیان گوهردشت کرج با خانواده هایشان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از بعد ظهر امروز ارتباط زندانیان سیاسی و عادی زندان گوهردشت کرج با دنیای خارج از زندان قطع شده است.همچنین گزارشاتی حاکی از انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی است.

روز چهارشنبه 21 بهمن ماه ارتباط زندانیان سیاسی و عادی با جهان خارج از زندان قطع شده است . گفته می شود که قطع ارتباطات آنها با خانواده هایشان تا چند روز آینده ادامه خواهد یافت. اما علت رسمی قطع این ارتباط با خانواده هاشان به زندانیان اعلام نشده است. شایعاتی وجود دارد که قطع ارتباط به خاطر اعتراضات گسترده مردم در روز 22 بهمن صورت گرفته است.

همچنین گزارشاتی حاکی از انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی است. هنوز مشخص نیست که او به سلولهای انفرادی بند 5 یا بند 1 منتقل شده است. علت انتقال او به سلولهای انفرادی جلوگیری از شورش زندانیان در آستانه 22 بهمن عنوان شده است.

قطع ارتباط زندانیان سیاسی و عادی با خانواده هایشان باعث نگرانی شدید آنها شده است.

روز سه شنبه 20 بهمن ماه زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شد. علت انتقال این فعال کارگری پیشگیری از شورش در زندان عنوان شده است.در حال حاضر بیش از 32 زندانی سیاسی از دستگیر شدگان روز عاشورا در سلولهای انفرادی این بند زندانی هستند. شرایط سلولهای انفرادی این بند طاقت فرسا و غیر انسانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی و قطع ارتباط آنها با خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شرایط قرون وسطائی علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


 

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

ارسال شده توسط فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران در ۱۱:۵۰
پيوندهای مربوط به اين پيام

علی حاج کاظم وادار به تن دادن به خواسته های زندانیان بند 1 شد

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،در پی به کنترل در آوردن بند 1 زندان گوهردشت کرج ،زندانیان این بند علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج را وادار به تن دادن به خواسته های خود کردند.

در پی به کنترل در آمدن بند1 زندان گوهردشت کرج ، که منجر به زخمی شدن یکی از افراد مهاجم گارد زندان بنام علی نوری نژاد که او را به بیمارستان فدایی منتقل کردند. علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت همراه با علی محمدی معاون زندان و کرمانی رئیس حفاظات زندان برای مذاکره با زندانیان مراجعه کردند. آنها از ورود به بند بخاطر خشم حاکم بر زندانیان خوداری کردند. مذاکره دم درب ورودی بند با زندانیان صورت گرفت. علی حاج کاظم رئیس زندان،حسن آخریان رئیس بند 1 زندان گوهردشت بخاطر رفتارهای وحشیانه با زندانیان در معرض آنها مورد مواخذه قرار داد. علی حاج کاظم قصد داشت که 2 زندانی را به خاطر شرکت در اعتراضات امروز و به کنترل در آوردن این بند نقش داشتند را به سلولهای انفرادی منتقل کند که با اعتراض گسترده زندانیان مواجه شد و به علی حاج کاظم اعلام کردند یا همه به سلول انفرادی می رویم و یا اینکه هیچ کس به سلول انفرادی انتقال نخواهد یافت. علی حاج کاظم با این خواسته زندانیان موافقت کرد. سپس زندانیان سایر خواسته های خود را مطرح کردند و خواستار رسیدگی فوری به آنها شدند.

زندانیان خواسته های خود را به قرار زیر اعلام کردند : 1- متوقف کردن حملات گارد زندان به زندانیان 2- عدم مورد مواخذه قرار دادن زندانیان به دلیل اعتراضات امروز و به کنترل در آوردن این بند 3- برکناری حسن آخریان رئیس بند 1 زندان گوهردشت کرج 4- روشن کردن وسائل گرمایی 5- قرار دادن لباس در اختیار زندانیان که دچار ناراحتی روحی شدید هستند 6- پایان دادن به محدودیتهای غیر انسانی نسبت به حقوق اولیه زندانیان

علی حاج کاظم با تمامی خواسته های زندانیان موافقت کرد و برای اطمینان دادن به آنها که خواستهای آنها را بر آورده خواهد کرد دستور داد که وسائل گرمایی را روشن کنند و لباس در اختیار زندانیان که دچار ناراحتی روحی شدید هستند قرار دهند.زندانیان همچنین تاکید کردند که از این لحظه به بعد حسن آخریان رئیس بند1 زندان گوهردشت حق ورود به این بند را ندارد و در صورت ورود به این بند عواقب آن را باید بپذیرد.

زندانیان پس از اینکه علی حاج کاظم و سایر شکنجه گران این زندان را وادار به تن دادن به خواسته های خود کردند. شرایط بند به حالت عادی خود بازگشت

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،پیروزی زندانیان در رسیدن به خواسته های خود را به آنها تبریک می گوید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010


 

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

ارسال شده توسط فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران در ۷:۰۹
پيوندهای مربوط به اين پيام

مامورین وزارت اطلاعات 2 زندانی سیاسی دهۀ 1360 را دستگیر کردند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،با یورش مامورین وزارت اطلاعات دو زندانی سیاسی سابق بنام تیمور رضائیان و حسین نیاکان دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

روز یکشنبه 18 بهمن ماه زندانی سیاسی تیمور رضائیان 50 ساله و حسین نیاکان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. این یورش نیمه های شب صورت گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات اقدام به بازرسی منزل آنها نمودند و وسائل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند.

خانواده رضائیان و نیاکان از زمان دستگیری عزیزانشان برای آگاهی یافتن از وضعیت و شرایط و محل بازداشت آنها روزانه به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند اما از دادن پاسخ مشخص به خانواده های آنها خوداری می کنند .

یورش شبانه به منازل ،ربودن و دستگیریهای گسترده و لاینقطع در تهران وشهرستانها ادامه دارد. هدف از این دستگیریها ایجاد رعب و وحشت در آستانه اعتراضات گسترده 22 بهمن می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورشهای وحشیانه و گسترده علیه زندانیان سیاسی سابق،فعالین اجتماعی،دانشجویی،زنان و وکلاء را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل جلسه اصطراری برای رسیدگی به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

21 بهمن 1388 برابر با 10 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل


 

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();