۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

موسوی؛ دو گام به پیش


 

سلام جناب آقای موسوی !


 

شانزدهمین بیانیه تان دو گام به پیش است:

گام اول -

" این همان رشدی است که انقلاب ما به امید آن بنا نهاده شد. چندی گذشت و از آن غافل شدیم."

اعتراف به غافل شدن از امیدهای مردمی که انقلاب اسلامی را پیروز کردند ، یک گام به پیش است. غفلتی که با این سخنزانی َآغاز شد:

" به آنها که از دموکراسی حرف میزنند گوش ندهید. آنها با اسلام مخالفند. میخواهند ملت را از مسیر خودش منحرف کنند. ما قلمهای مسموم، آنهایی را که صحبت ملی و دمکراتیک و اینها را می‌کنند می‌شکنیم. سخنرانی مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۵۷، قم"


 

واکنون شما گفته اید که :

آن پیروزی را می‌گویم که عبارت از غلبه یک حزب نیست، بلکه فراگیر شدن بلوغ یک ملت است؛ آن پیروزی که انسان‌ها را همچون جوانه‌های یک مزرعه یکی یکی و گروه گروه بزرگ می‌کند و بی آن که لازم باشد هویت خود را از دست بدهند سبز می‌کند، تا جایی که خود زندانبان از کارهایی که می‌کند خجالت بکشد

گام دوم –

نوشته اید :

." یک ملت بزرگ انتخابات درجه دو انتصابی را تحمل نمی‌کند. وقتی که یک ملت بزرگ می‌شود دیگر خدمتگزارانش اجازه ندارند به او بگویند چه باید بخورد و کجا باید برود و چه کسی را برگزیند و به چه چیز و چه کس اعتماد کند. "

تبریک می گویم آقای موسوی. همه، به امید چنین جامعه ای به میدان گام گذاشته اند.

اما :

منظورتان از انتخابات درجه دو انتصابی چیست؟ چرا گنگ می نویسید، این نوع نوشتن برای سردرگمی دوستان است یا مخالفان شما؟ چرا گونه ای می نویسید که قابل تفسیر کردن های گوناگون شود؟

بجای در لفافه نوشتن، بطور روشن لغو بعضی قوانین و اصلاح بعضی دیگر را راهنمای اعتراضات مردم قرار دهید. تا مردم بدانند چه خواهد شد، تا مردم بدانند که در اجتماعاتشان چه بگویند. فقط مرگ بر فلان ....که راه به جایی نمی برد. لغو و اصلاح قوانین به معنی مخالفت با وضعیت موجود هست ، اما به معنی مخالفت با نظام جمهوری اسلامی نیست. وقتی ملت برنامه روشن شما را بدانند، آن وقت تصمیم های جدی تری خواهند گرفت. به امید آن روز


 

یادآوری - این یادداشت من به فاصله ی دوساعت از سایت کلمه ی آقای موسوی حذف شد. حالا چرا؟


 


 


 

۵ نظر:

FASAANEH گفت...

احتمالا به علت: به آنها که از دموکراسی حرف میزنند گوش ندهید. آنها با اسلام مخالفند. میخواهند ملت را از مسیر خودش منحرف کنند. ما قلمهای مسموم، آنهایی را که...

وحید گفت...

سلام

با وبلاگ ِ جدید در خدمتم .

http://khabarazavval.blogfa.com/

ali گفت...

سلام

باید شرایط مهندس موسوی را هم درک کرد. آیا به نظر شما جامعه (مخصوصا شهرستان ها) به اندازه کافی برای بحث تغییر قانون اساسی اماده اند؟ ایا بهتر نیست چنین موضوعاتی به فضای ازادی موکول شود و اکنون برای اولین قدم که همانا ابطال انتخابات دروغین است با هم یکدل و یک صدا شویم؟

http://siasat-rooz.mihanblog.com
یا حق

خلیل گفت...

سلام علی آقا، بنده که در این نوشته نگفتم تغییر قانون اساسی. فقط گفتم چرا گنگ می نویسید، بگویید کدام قانون باید عوض شود تا انتخابات دو انتصابی نداشته باشیم. بله آماده اند چون هزاران نامزد مجلس و غیره با همین قوانین موجود رد صلاحیت شده اند . پس همه می دانند که کجای کار خراب است.

فرهاد گفت...

موسوی و کروبی برای مردم حکم ابزاری را دارند تا به بهانه آنها مخالفت خود را عیان کنند . دیری ست که این دو بزرگوار از مردم عقب افتاده اند و درک نمی کنند مردم نه ولی فقیه امروزی ، که با بنیان ولایت فقیه مخالفند و این دو عزیز هنوز می گویند خمینی !

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();