۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

یاد جانان ( 13- 16 )


به نظر می رسد که زندانیان سیاسی وعقیدتی در زندگی روزمره ما و مسائل آن گم می شوند. این وبلاگ در حد توان، هر هفته یک یا چند زندانی سیاسی و عقیدتی را معرفی می کند. تمام این اطلاعات بی کم وکاست از" دفتر پیگیری زندانیان سیاسی " اند. هرکس اطلاعات موثق بیشتری از این عزیزان دارد می تواند به این نشانی بفرستد.



13 - سیما اشراقی

سیما اشراقی شهروند بهایی شهر مشهد و دارای یک دختر و پسر جوان است.

بازداشت

در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۳۸۷ توسط نیروهای امنیتی شهرستان مشهد به منزل سیما اشراقی وارد شده و بعد از تفتیش خانه او را بازداشت و به سلو‌ل‌های انفرادی زندان مشهد منتقل کردند. اشراقی نزدیک به سه ماه را در شرایط دشوار زندان انفرادی مشهد و بدون ارتباط با خانواده‌اش گذراند. آزادی موقت او به قید وثیقه صد و پنجاه میلیون تومانی امکان پذیر شد.

اتهامات و حکم

بر اساس دادگاه برگزار شده در ۸ آبان ۱۳۸۸ در شهر مشهد، اتهامات سیما اشراقی اعلام شد که بر اساس دادنامه وی، اتهامات منتسب «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات» ذکر شد. دادگاه ۸ آبان ۱۳۸۸ وی را بر اساس اتهامات وارده به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

پیگیری

آغاز دوران محکومیت سیما اشراقی یک سال پس از اعلان حکم و در تاریخ دوم آبان ماه ۱۳۸۹ صورت گرفت وی به زندان وکیل آباد مشهد برای اجرای حکم منتقل شد.

خانه حقوق بشر ایران





14 - بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل آزاد کارگری، در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۸۹ در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. وی هنگام دستگیری و بازداشتش در زندان مورد ضرب وشتم قرار گرفته، که در نتیجه به‌شدت زخمی شده و دو دنده‌اش شکسته است و در وضعیت وخیمی در زندان بسر می‌برد.

در تاریخ ششم مرداد ماه گزارش شد از وضعیت بهنام ابراهیم زاده هیچ خبری در دست نیست.

بهنام ابراهیم زاده از تاریخ ۷ مهر در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زد.

در تاریخ ۲۰ آبان گزارش شد، زمان برگزاری دادگاه بهنام ابراهیم‌زاده ۱۶آبان ماه سال جاری تعیین شده بود که به دلیل عدم حضور نماینده دادستان این دادگاه برگزار نشد. بهنام ابراهیم زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانه حقوق بشر ایران



15 - حسن اسدی زیدآبادی، فعال دانشجویی

حسن اسدی زیدآبادی عضو سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و مسئول حقوق بشر این سازمان، آبان ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از ۴۰ روز با قید ضمانت از زندان آزاد شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، به تازگی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، برگزار شد.

اسدی زید آبادی در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در تاریخ هشتم شهریور گزارش شد،اسدی زیدآبادی در هفتمین روز بازداشت خود، با خانواده اش تماس گرفت وخبر از بازداشت خود در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین داد.

درتاریخ۱۴ شهریورگزارش شد، بازجویی‌های اسدی زیدآبادی به پایان رسیده و وی به سلول‌های چند نفره بند ۲۴۰ اوین منتقل شده است.

در تاریخ ۲۱ شهریور حکم ۵ سال حبس تعزیری، در ارتباط با پرونده پیشین حسن اسدی‌زیدآبادی، به وکیل وی ابلاغ شد.

در تاریخ ۲۵ شهریور از تفهیم سه اتهام جدید «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تشویش اذهان عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به حسن اسدی زیدآبادی گزارش شده است.

در تاریخ ۲۹ شهریور گزارش شد حسن اسدی زیدآبادی موفق به ملاقات با خانواده خود شد، وی در این ملاقات از انتقالش به بند ۳۵۰ زندان اوین در تاریخ ۲۳ شهریور خبر داد.

در تاریخ ۲۲ مهر گزارش شد با گذشت ۵۰ روز از بازداشت حسن اسدی، وی همچنان در بند ۲۴۰ زندان اوین نگهداری می شود. همچنین گزارش شده است ۱۷ آبان نخستین جلسه دادگاه اسدی زیدآبادی برای پرونده جدیدش برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۲۳ آبان گزارش شد، تایید حکم ۵ سال حبس حسن اسدی زیدآبادی از سوی دادگاه تجدید نظر

در تاریخ ۱۴ آذر گزارش شد، دادگاه حسن اسدی زیدآبادی در روز ۱۳ آذر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شد. وی ۱۰ بهمن ۸۹ با ارسال نامه ای به دیوان عالی کشور با تشریح موارد نقض قانون در جریان رسیدگی به پرونده اش ، خواستار بازنگری در حکم صادره علیه خود شد.

خانه حقوق بشر ایران



16 - ماموستا ایوب گنجی، فعال مذهبی کرد



ماموستا ایوب گنجی نویسنده و امام جماعت پیشین مسجد قبای سنندج است.

بازداشت

ماموستا ایوب گنجی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ بازداشت شد. در سوم اسفند ماه ۱۳۸۸ وی بعد از مرخصی استعلاجی به زندان بازگردانده شد.

حکم و اتهامات

ماموستا ایوب گنجی به اتهام اقدام علیه امنیت و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ،از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان به محرومیت دائم از عنوان روحانیت، تحمل ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال تبعید در شهرستان همدان محکوم شده است.

پیگیری

با گذشت حدود ۳ سال از دوران محکومیت ماموستا ایوب گنجی در زندان همدان، مقامات قضایی با انتقال وی به زندان سنندج مخالفت می کنند.

خانه حقوق بشر ایران


-----------------------------------------------------

یاد جانان ( 9- 12 ) :






هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();