۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

یاد جانان ( 9- 12 )



9 - رسول بداغی

رسول بداغی، معلم، فعال حقوق بشر

رسول بداغی در تاریخ یازدهم شهریورماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین است. در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه رسول بداغی به علت عدم حضور وکیلش در دادگاه شرکت نکرد. در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ گزارش شد رسول بداغی به زندان دیگری منتقل شده است.

رسول بداغی در تاریخ ۷ خرداد ماه توسط دو تن از مسئولان زندان رجایی شهر در حالی که با دست های بسته به میله بسته شده بود، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت . علت این اقدام مسئولان زندان اعتراض بداغی، به وضعیت نا مناسب زندان رجایی شهر و مشکلات ایجاد شده برای وی بوده است.

رسول بداغی در پی ضرب و شتم از سوی مسئولان زندان، روز یکشنبه از بند ۶ زندان رجایی شهر خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

در تاریخ نهم خرداد ماه گزارش شد رسول بداغی در پی ضرب و شتم از سوی مسئولان زندان، روز یکشنبه از بند ۶ زندان رجایی شهر خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شد. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، تهدید و ارعاب زندانیان حاکی از آن است که ضرب و جرح معلم زندانی با طراحی بازجویان وزارت اطلاعات صورت گرفته است و توسط مسئولین زندان به اجرا گذاشته شده است.

در تاریخ ۲۶ خرداد ماه رسول بداغی به همراه عیسی سحرخیز و داوود سلیمانی به زندان رجایی‏شهر منتقل شد. نخستین جلسه محاکمه‌ی رسول بداغی در تاریخ ۱۳ تیرماه برگزار خواهد شد. وی از سوی دادستانی تهران به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است. در تاریخ ۱۳ تیرماه رسول بداغی طی ملاقات با دادستان تهران، مسایل و خواسته‌های خود را به‌طور مستقیم با وی در میان گذاشت.

در تاریخ ۱۳ تیرماه جلسه‌ی دادگاه رسول بداغی برگزار شد. وکیل بداغی اظهار امیدواری کرد که با توجه به سبک بودن اتهامات وارده، شاهد آزادی موقت موکلش تا زمان صدور رای قطعی از سوی دادگاه باشد.

در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ گزارش شد که شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، رسول بداغی، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران را به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرده است.

در تاریخ ۱۵ شهریور گزارش شد، رسول بداغی در زندان رجایی شهر از سوی مامورین زندان تحت فشار بوده و بارها تهدید به شکنجه فیزیکی شده است. ۲۰ دی رسول بداغی به ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت ازفعالیت های اجتماعی محکوم شد.



10- محمد رضا رزاقی، وکیل دادگستری

در تاریخ ۲۱ شهریور گزارش شد، محمد رضا رزاقی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کمیته حقوقی ستاد مرکزی انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی، جهت اجرای حکم یک سال حبس، به اجرای احکام دادسرای انقلاب اسلامی (مستقر در زندان اوین)، فراخوانده شد و به بند ۳۵۰ منتقل شد.




11- علی عباسی، فعال ترک

علی عباسی در مهرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام بر هم زدن امنیت ملی به ۱ سال زندان محکوم شده است. در تاریخ ۲۶ اسفند ماه وی به خاطر نادیده گرفتن حقوق‌اش دست به اعتصاب غذا زد.





12 - فردین مرادی، فعال کرد


فردین مرادی در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با احزاب کردی محاکمه و به ۳ سال زندان محکوم شد.

مردای در حالی که حدود ۲ سال از ایام محکومیتش را سپری کرده بود در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ به زندان همدان تبعید شد. مرادی چندی پیش از زندان سنندج به زندان خرم آباد تبعید شده بود که مسئولین قضایی این شهر از تحویل گرفتن نامبرده خودداری و ایشان را به سنندج فرستاده بودند.



-------------------------------------------------------
یاد جانان ( 5 – 8 )


هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();