۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

آن سوی حاکمیت ولایت ( 3 )




اعتیاد در مدارس

سایت " انجمن حمایت از حقوق کودک " نوشته ای دارد با عنوان " تیغ اعتیاد روی گونه مدارس " در ابن جا:


که فشرده اش این است :

" داستان اظهارنظرهاي اكثر وزاري آموزش و پرورش به ويژه حميدرضا حاجي‌بابايي درباره پاک بودن محیط مدارس و این‌که امکان معتاد شدن بچه‌ها در مدرسه وجود ندارد، به شكل عجيبي درگير تکذیب و سکوت شده است؛ در حالی که بیشتر کارشناسان متفق‌القول‌اند که سن اعتیاد در کشور پایین آمده و جوان‌ها و به‌ويژه دانش‌آموزان به خاطر سادگی و خوش‌باوری و صدالبته کنجکاوی، خیلی زودتر می‌توانند گرفتار معضلی به اسم اعتیاد شوند.

" اين در حالي است كه گزارش 2008 سازمان ملل می‌گوید که ایران بیشترین مصرف سرانه مواد مخدر در جهان را دارد. گزارش‌های دیگری وجود دارد که پایین‌ترین سن آغاز اعتیاد را نیز ویژه ایران می‌داند. نتایج یک تحقیق علمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نشان می‌دهد که مدارس راهنمایی و دبیرستان، یکی از محیط‌های اصلی برای شروع استفاده از مواد مخدر است. در حال حاضر آن‌طور که مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر اذعان دارند، رواج مواد مخدر در میان دانش‌آموزان مدارس به ویژه در حاشیه شهر، به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است و پاسخ به اين سوال كه وضعيت موجود در آينده به كجا مي‌رسد را بايد مسئولان آموزش و پرورش و شخص وزير پاسخ دهد. "


این هم مطلب مکمل :

عضو كميسيون آموزش مجلس اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌ها ميزان رفتارهاي خطرناك مانند اعتياد و تنبيه در سطح مدارس افزايش پيدا كرده است، ريشه اين عوامل را نمي‌تواند تنها در نقش مدير، معلم و يا جامعه بررسي كرد بلكه بايد مجموعه اين عوامل را در نظر گرفت.

همچنين او به نقش اصلي فقر در بروز نابساماني‌هاي اجتماعي اشاره مي‌كند و مي‌افزايد: در مدارس بايد آموزش‌هاي واقعي در رابطه با شناخت رفتارهاي ناهنجار به دانش‌آموزان داده شود . "



فکر نمی کنم نیازی به توضیح واضحات باشد. و این هم مطالب مرتبط که در هفت – هشت ماه گذشته منتشر شده اند :

1 - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی :

ده میلیون ایرانی به طور مستقیم با مواد مخدر در گیر هستند.


2 – 64% افزایش کودکان کار در طول سه سال . اگر فیلتر شکن دارید اینجا:


و اگر ندارید، قسمت مهمی از مطلب در اینجا:


3 – نان آوران کوچک.


حاکمیتی که بجای مغز و تخصص، مشت آهنین دارد، برایش به دار کشیدن و به گلوله بستن راحت تر است از فکر کردن در مورد این جریان. اما راحت تر بودن به معنی بهتر بودن هم هست؟ گسترش روزانه ی اعتیاد تا حد مدارس راهنمایی جواب روشن به این پرسش است.





هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();