۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

یاد جانان ( 1- 4 )



به نظر می رسد که زندانیان سیاسی وعقیدتی در زندگی روزمره ما و مسائل آن گم می شوند. این وبلاگ در حد توان، هر هفته یک یا چند زندانی سیاسی و عقیدتی را معرفی می کند. تمام این اطلاعات بی کم وکاست از" دفتر پیگیری زندانیان سیاسی " اند. هرکس اطلاعات موثق بیشتری از این عزیزان دارد می تواند به این نشانی بفرستد.

hrhi@hrhi.org



و اگر برای این وبلاگ ایمیل و یا در قسمت نظرات اطلاعات خود را بنویسد، توسط این وبلاگ به نشانی بالا فرستاده می شوند. البته امکانات این وبلاگ برای اطلاعرسانی بسیار کم، و اگر دیگران هم – در صورت امکان - آستینی بالا بزنند بسیار مفیدتر است.



1 – محمد موسوی – فعال سیاسی

در سال ۱۳۷۹ به اتهام عضویت در گروههای مخالف نظام بازداشت و به حبس ابد محکوم شده است. بر اساس آخرین اخبار وی هم اینک در زندان ایلام نگهداری می شود.

‌ نیازمند اطلاعات بیشتر




2 – نیما نحوی

در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بازداشت شد. وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ده ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شد.

3 شهریور گزارش شد نیما نحو ی به علت عدم موافقت با عفو مشروط خود و شرایط بد زندان دست به اعتصاب غذا زده است .

6 شهریور نیما نحوی پس از حصول اطمینان از انتقال وی به زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در 26 شهریور گزارش شد نیما نحوی از زندان متی کلای بابل به بند 350 اوین منتقل شده است .





3 – فردین محمدی

به اتهام ارتباط با احزاب کردی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود. نیازمند اطلاعات بیشتر



4 – آرش علایی

روز پنجم تیرماه ۱۳۸۷، مأموران امنیتی دادگاه انقلاب با ورود به منزل دکتر آرش علایی، وی را بازداشت کردند.

روز۱۰ دی‌ماه ۱۳۸۷، دادگاه رسیدگی به اتهامات آرش علایی با حضورمسعود شفیعی وکیل وی به صورت غیرعلنی تشکیل شد. علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده برادران علایی گفت: «اتهامات این دو فرد اقدام علیه امنیت داخلی توسط همکاری با کشور آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضوگیری در گروه‌های علیه نظام بوده است. »

آرش علایی به اتهام ارتباط با بیگانه به ۶ سال زندان محکوم شد. وی هم اینک در اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می برد.







۱ نظر:

فرهاد گفت...

خلیل عزیز
به مورد بسیار مهمی اشاره کردی ، نباید اجازه داد زندانیان به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شوند . امیدکه همه دوستان همراهیت کنند ، من به سهم خود سعی میکنم در برخی سایتها ، این پست را به اشتراک بگذارم.

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();