۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

یا د جانان ( 5-8 )


5 - ناهید قدیری در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۸۹ گزارش شد، وی برای اخذ تعهد کتبی در زندان تحت فشار است. ناهید قدیری در 23 فروردین موفق به 20 دقیقه ملاقات با خانواده خود شد.

در 26 خرداد ماه گزارش شد ناهید قدیری همچنان در انفرادی به سر می برد و از وضعیت جسمانی نامناسبی برخوردار است. مسئولین به خانواده ی او اعلام کرده اند که وی در حال گذراندن 5 سال حبس خود می باشد و اتهام وی را " تبلیغ " آیین بهایی ذکر کرده اند. این در حالیست که ناهید قدیری گفته است که این حکم، پرونده جدیدی است که برای او گشوده اند. در تاریخ هفتم تیرماه گزارش شد ناهید قدیری جهت اجرای حکم ۵ سال حبس خود به زندان منتقل شد.

در 7 مهرماه گزارش ش اعمال فشار و ایجاد محدودیت برای ناهید قدیری در زندان

در تاریخ 5 آبان گزارش شد اعمال فشار و تنبیهات غیر قانونی برای ناهید قدیری



6 - هادی عابد با خدا در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با سازمان مخالف نظام به ۲ سال حبس محکوم شد و هم اینک در زندان رشت به سر می برد. ۱۵ دی گزارش شد در شرایطی که وضعیت جسمی هادی عابد با خدا در شرایط حاد قرار دارد مسئولان وی را از بیمارستان به زندان منتقل کرده اند.



7 - منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه، با محکومیت ۵ ساله در زندان رجایی‌شهر کرج است. علیرغم نیاز به درمان پزشکی وی از مرخصی استعلاجی محروم است. اسانلو در تاریخ ۲۱ بهمن ماه به سلول انفرادی زندان رجایی‌شهر منتقل شد. پس از اعتراض دیوید مک کرافت، دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل به دولت ایران، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه منصور اسانلواز سلول انفرادی در زندان رجایی شهر به بند عمومی بازگردادنده شده است.

اسانلو در تاریخ ۲۵ اسفند ماه به بند ۵ که بند متادون نامیده می شود و زندانیان معتاد و مبتلا به هپاتیت و ایدز در آنجا نگهداری می شوند، منتقل شد. دلیل این اقدام از سوی مسئولان زندان رجایی شهر کرج اعلام نشده است.

در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۹ منصور اسانلو با پابند و دست بند به کمسیون پزشک قانونی در بیمارستانی درکرج منتقل شد.

منصور اسانلو از تاریخ ۹ خرداد ماه با اتهامی جدید تحت عنوان «ارتباط با گروه های معاند نظام» تحت بازجویی در سلول انفرادی سپاه قرار دارد. به گفته همسر وی آقای اسانلو هم اکنون از درد شدید پا، ساییدگی مهره کمر، بیماری قلبی و ناراحتی های چشم رنج می برد و نیاز به مداوای جدی در خارج از زندان دارد اما تا به حال با مرخصی او موافقت نشده و از دو سال پیش او همچنان در شرایطی نامطلوب در زندان به سر می برد.

در تاریخ ۳۱ خرداد ماه گزارش شد سازمان بین المللی کار در گزارش سالانه‏‏ی خود اعلام کرد که قوه قضاییه ایران با عفو منصور اسانلو موافقت کرده است. در تاربخ نهم تیرماه پس از حضورآقای اسانلو در شعبه ۶ دادگاه کرج، سوال‌هایی از وی در مورد «ارتباط با گروه‌های معاند با نظام» پرسیده شد. پیش از این، اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی بود که به واسطه آن به پنج سال زندان محکوم شده بود. در تاریخ ۱۳ تیرماه منصور اسانلو طی ملاقات با دادستان تهران، مسایل و خواسته‌های خود را به‌طور مستقیم با وی در میان گذاشت.

در تاریخ ۲۷ تیرماه ۸۹ گزارش شد منصور اسانلو بار دیگر به تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۳۸۸ گزارش شد که منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفته است.

منصور اسانلو در پی حضورش در شعبه ۱ دادگاه کرج و در غیاب وکیلش به یک سال حبس دیگر محکوم شد.

در تاریخ ۲۳ مهر گزارش شد، تهدید و احضار همسر و عروس منصور اسنلو به دادگاه انقلاب. منصور اسانلو ۱۸ دی پس از ۸ روز از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شد




8 - نادر بابایی فعال مدنی ملی گرا، فارغ‌التحصیل رشته دامپزشکی از دانشگاه تهران و از جانبازان جنگ ایران و عراق بوده و مصدوم شیمیایی محسوب میشود. در رابطه با بازداشت فعالین اعتراضات خیابانی روز عاشورا بازداشت شده است.

در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۸۹ قرار بازداشت وی برای ۲ ماه دیگر تمدید شد. شرایط جسمی بابایی در روزهای اخیر با توجه به مصدومیت شیمیایی وی رو به وخامت نهاده است.

در تاریخ هفت مرداد ماه ۱۳۸۹ گزارش شد که بابایی به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده است.

• گزارش از بابایی در پی اعتصاب غذا

در تاریخ دهم مرداد ماه وی در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۱۹ مرداد گزارش شد بابایی پس از دو هفته به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

بی اطلاعی کامل از وضعیت بابایی، دو روز پس از پایان اعتصاب غذای وی.

در تاریخ ۲۴ مرداد گزارش شد، بابایی تهدید به ادامه حبس در سلول انفرادی برای مدت ۲۰ روز دیگر شده است.

دو شنبه ۲۵ مرداد مسئولان زندان اوین از ملاقات بابایی با خانواده اش ممانعت کرده اند و وی همچنان در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ محبوس است.

پس از ۲۲ روز انفرادی، ۲۶ مرداد نادر بابایی به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

برخلاف وعده رئیس سازمان زتدان های استان تهران مبنی بر امکان ملاقات در تاریخ ۲۷ مرداد، خانواده بابایی موفق به ملاقات با وی نشدند.


---------------------------------------------------------

یاد جانان ( 1- 4 )
 

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();