۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

به یاد عاشورای 1388


این فیلم، برگزیده از ده ها فیلم روز عاشورا است. فیلمی که نهایت نفرت نیروی انتظامی ولایت را از مردم نشان می دهد؛ فیلمی که خودرو نیروی انتظامی یک نفر را زیر می گیرد و دو باره از روی آن رد می شود. البته اگر فیلترشکن داشته باشید:


اینجاها می توانید فیلم های گوناگون عاشورای 88 را ببینید، بازهم اگر فیلتر شکن دارید:





وقتی فیلمی گذاشتم که مردی توسط زنی در کرج ، در برابر چشم پلیس ،چاقو چاقو می شود، دوستی نوشت که اگر مدرک معتبر دارید، به من معرفی کن. برایش نوشتم که در این صورت " پدر صاحب اعتبار را در می آورند" این هم نمونه اش:

اجرای حکم زندان شاهد عینی حادثه زیر گرفتن مردم در روز عاشورا

آذر ۱۴م, ۱۳۸۹

لیلا توسلی شاعد عینی حواث عاشورای سال گذشته در میدان ولیعصر که به دلیل اعلام شهادت در مورد زیرگرفتن مردم با خودروی نیروی انتظامی به ۲ سال زندان محکوم شد عصر امروز برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

لیلا توسلی شب عاشورای سال گذشته بازداشت و به مدت دوماه در بند ۲۰۹ بازداشت بود و در دادگاه بدوی به دوسال زندان محکوم شد.حکم دوسال حبس تعزیزی وی نیز در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً به تایید رسید و هفته گذشته اجرای احکام زندان اوین با ارسال نامه ای او را برای اجرای حکم احضار نموده بود.

لیلا توسلی که کمتر از یکماه از ازدواجش می گذرد عصر امروز همراه همسر و وکیل خود به زندان مراجعه و پس از ابلاغ حکم زندان به قرنطینه بند متادون انتقال یافت.

از خانواه وی اکنون ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی دایی وی و مسن ترین زندانی سیاسی ایران در بند ۲۰۹ و مهندس فرید طاهری شوهر خواهر وی نیز در بند ۳۵۰ اوین در زندان به سر می برند.



یاد همه ی شهدای این روز گرامی باد با امید رسیدن به جامعه ای آزاد.



۱ نظر:

فرهاد گفت...

ثبت وقایع یکی از مهمترین وظایف امروز ماست تا در آینده بدانیم این ملت برای رسیدن به حق خود چه هزینه هایی پرداخت کرده اند و با نگهداری از این اسناد بتوان نسل های آینده را از دنباله روی محض ، برحذر داشت .
ضمن اینکه همین نشر و درج تصاویر ساندیس خوران روی روحیه آنان تاثیر خواد داشت تا بترسند از فردایی که روز حسابرسی ست .

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();