۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

به یاد احمد شاملو



ابلها مردا عدوی تو نیستم من، انکار توام


21 آذر ماه ، زادروز زنده یاد احمد شاملو شاعر، نویسنده، مترجم و محقق گرانمایه است. برای اطلاع از زندگی و کارهای ادبی شاملو می توانید ازاینجا شروع کنید:


اینجا را هم بخوانید تا سرانجام عاقبت یک فراموشکاری بزرگ را ببینید؛ تنظیم یک وصیت نامه رسمی از طریق دفترخانه های رسمی و دادن وکالت بلاعزل به همسرش در مورد آثارش و یا تنظیم یک وصیت نامه ی رسمی. زیرا نوشتن یک وکالت نامه غیر رسمی - یا وصیت -  حتا با امضای چند شاهد که در دفتر خانه های وزارت دادگستری ثبت نشده، نمی تواند به عنوان مدرک رسمی برای اقامه دعوا در دادگستری مورد استناد قرار گیرد. نتیجه این می شود که حاصل یک عمر کار در اختیار کسی قرار می گیرد که هیچ نقشی در آفرینش آثار گرانقدرش نداشته است.



با گرامی داشت یاد شاملو، شما را به شعرخوانی شاملو مهمان می کنم. این قطعه را دوستی معرفی کرد، و گفت ببین شاملو هم سانسورچی از کار درآمد!



هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();