۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

هدایای ولایت


 

یک ماه به خرداد پرماجرا و تاریخی انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اسلامی ایران ، مقام معظم رهبری هدایای تازه ای به مردم ایران تقدیم کرده اند:

1 – به مناسبت روز جهانی کارگر تعدادی از مردم و کارگران دستگیر و به اوین فرستاده شده اند.

در جریان برگزاری روز جهانی کارگر بیش از 30 نفر از زنان و مردان دستگیر و به زندان اوین منتقل شدند. تعدادی از آنها عابرین و کسانی بودند که در فروشگاه در حال خرید بودند که از فروشگاه بیرون کشیده شدند و به زندان اوین منتقل شدند. تعداد بسیار کمی از آنها در اثر تلاش های خانواده ها آزاد شدند ولی هنوز اکثر آنها در زندان اوین بسر می برند. دریکی از نقاط خیابان آزادی 12 نفر از زنان و مردان شرکت کننده در مراسم روز جهانی کارگر دستگیر و مستقیما به زندان اوین منتقل شدند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

و تجمع خانواده ها برای آزادی بستگان خود در برابر زندان اوین ادامه دارد .

http://hrdai.blogspot.com/2010/05/blog-post_1035.html


 

2 - حمله با چاقو به دکتر سید احمد معتمدی عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر و وزیر اسبق فن آوری و اطلاعات – در زمان ریاست جمهوری خاتمی – در روز 13 اردیبهشت :

" وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز دوشنبه در دفتر کار خود در دانشگاه امیرکبیر توسط فردی ناشناسی به وسیله چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

مهر در این باره نوشت: فرد ناشناسی حدود 43 ساله امروز دوشنبه وارد دفتر کار دکتر احمد معتمدی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات شده و وی را با ضربات چاقو مجروح کرده است.

مراجعه کننده بعدی پس از ورود به اتاق دکتر معتمدی متوجه حادثه شده است که بلافاصله معتمدی را به بیمارستان منتقل کردند.

یکی از نزدیکان دکتر معتمدی با تایید این خبر به مهر گفت: هم اکنون فرد ضارب شناسایی و بازداشت شده است.

یکی از کارکنان بیمارستانی که دکتر معتمدی به آنجا منتقل شده است نیز به مهر گفت: دکتر معتمدی هم اکنون در اتاق عمل است."

http://www.lahzehnews.com/index.php?news=8083


 

این گونه حمله، یادآوری قتل شادروان دکتر سامی وزیر بهداری کابینه مهندس بازرگان و نماینده مردم تهران در سال 1360 است که در مطبش کشته شد. ضارب او هم دستگیر شد، زندانی شد و بعد هم دیوانه از کار درآمد و بلاخره داستانش آرام آرام فراموش شد. دکتر سامی کتاب معروفی دارد بنام " گذشته، چراغ راه آینده "


 

3 – حکم اعدام دو نفر از بازداشت شدگان جریانات سال گذشته به تازگی تایید شده است. خبر این است:


کمیته گزارشگران حقوق بشر - حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی، دو تن از متهمان وقایع پس از انتخابات از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

پیش از این شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت مقیسه، این دو تن را به اتهام «محاربه از طریق همکاری و ارتباط با منافقین» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به اعدام محکوم کرده بود.

محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی، در ۲۷ شهریور در یکی از تجمع‌های اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بودند.

لازم به ذکر است وکیل این دو متهم، در طول مراحل دادرسی از مطالعه پرونده محروم بوده و حکم دادگاه تجدیدنظر نیز «با تاخیر» به وی ابلاغ شده است.

در روزهای اخیر اخبار دیگری مبنی بر صدور حکم اعدام برای برخی دیگر از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات منتشر شده بود. معصومه یاوری نیز از بازداشت‌شدگانی است که گزارش‌ها حاکی از «درخواست صدور حکم اعدام» برای وی است.

مطهره بهرامی، محسن دانش‌پور مقدم، احمد دانش‌پور مقدم، ریحانه حاج ابراهیم و هادی قائمی نیز از بازداشت‌شدگان عاشورا هستند که به اعدام محکوم شده‌اند.

محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور، به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی در بهمن‌ماه سال گذشته اعدام شدند. دادستان تهران، این افراد را با اتفاقات روز عاشورا مرتبط دانست در حالی که آنان پیش از انتخابات بازداشت شده بودند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران، هزاران نفر از مردم معترض بازداشت شدند. تعدادی از بازداشت‌شدگان کشته شده و برخی دیگر به «اعمال شکنجه در بازداشت‌های مخفی برای اخذ اعتراف» اشاره کردند.

بسیاری از نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نسبت به صدور حکم اعدام برای معترضان به نتیجه انتخابات اعتراض کردند.

معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل، پس از اعدام علی‌زمانی و رحمانی‌پور گفت: «این اعدام‌ها نشان می‌دهد که چگونه مسئولان در ایران از نظام قضایی به عنوان وسیله‌ای برای سرکوب معترضان استفاده می‌کنند.»

http://chrr.us/spip.php?article9507

این ها را داشته باشید تا ببینیم از این باغ چه گل های دیگری پرپر می شوند.


 

۱ نظر:

بهزاد jj گفت...

مگه پارسال چه اتفاقی افتاده خرداد ماه سالروزشه!!
اینجا همه چی آرومه !!

حافظه ام دیگه یاری نمیده ...


ایران سربلند ایرانی سرفراز

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();