۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

باز خوانی خود (3 )


 

شگفتی و ترفند رهبری

مردم ، بویژه جوان ها، برای این که از مجاری قانونی به خواسته هایشان – آزادی های مدنی – دست یابند، برای انتخاب رئیس جمهور از بین چهار گزینه منتخب شورای نگهبان، چنان به صندوق های رای یورش بردند که همه را شگفت زده و گیج کرد.

آرای نهایی در ساعت 16:15 روز 23 خرداد ماه اعلام شد – ایسنا سرويس: سياسي - 1388/03/23- ساعت 6:15:56 – کد خبر8803-12977:

آقای خامنه ای در اولین پیامش – یک ربع بعد یعنی ساعت 16:30 همان روز چنین گفت:

جمعه‌ي حماسي شما،‌ حادثه‌ئي خيره‌كننده و بي‌همتا بود كه در آن، رشد سياسي و چهره‌ي مصمّم انقلابي و توان و ظرفيت مدني ملت ايران، در نمائي زيبا و پرشكوه در برابر چشم جهانيان به نمايش درآمد.

مشاركت بيش‌از هشتاد درصدي مردم در پاي صندوقها و رأي بيست‌وچهار ميليوني به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعي است كه به حول و قوه‌ي الهي، خواهد توانست پيشرفت و اعتلاي كشور و امنيت ملي و شور و نشاط پايدار را تضمين كند

http://ilna.ir/indexArchiv.aspx

و این پیام بسیار با عجله بود. زیرا این پیام فقط اندکی پس از اعلام نتایج توسط وزارت کشور صادر شد- 23 خرداد- که از نظر قوانین جمهوری اسلامی کافی نبود. زیرا می بایست این نتایج توسط شورای نگهبان نیر تایید می شد که هنوز نشده بود. محسن رضایی در بیانیه 23 خرداد چنین می گوید:

" بديهي است فردي که پس از طي مراحل قانوني و تاييد نهادهاي نظارتي و تنفيذ مقام معظم رهبري به عنوان رييس‌جمهور اعلام شود، رييس‌جمهور همه ملت ايران بوده و براي جلوگيري از هرگونه وقفه در خدمت رساني به مردم، وي را حمايت خواهم نمود. " ساعت 17:43:31 کدخبر 8803-12995: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)

سه روز بعد در 26 خرداد :

سخنگوي شوراي نگهبان... گفت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري را تعداد اندك تخلفات گزارش شده در آن عنوان كرد و افزود: البته نتايج اعلام شده در مورد انتخابات، نتايج اوليه است و انتخابات بايد به تائيد شوراي نگهبان برسد.

كدخدائي تصريح كرد: نامزدهاي انتخابات تا سه روز پس از پايان راي‌گيري فرصت داشتند شكايات خود را در خصوص انتخابات به شوراي نگهبان تحويل دهند. تا روز گذشته سه نفر از نامزدها، شكايات خود را ارائه كرده‌اند.
وي افزود: طبق قانون، شوراي نگهبان هفت تا 10 روز فرصت دارد به اين شكايت‌ها رسيدگي كند.

http://www.ilna.ir/newstext.aspx?ID=60468

شگفتی جناب رهبری از نتایج انتخابات، او را گیجانه وادار کرد که 10 روز پیش از رعایت روال قانونی تایید صحت انتخابات، ریاست جمهوری احمدی نژاد را یک جشن واقعی بداند. این کار خامنه ای نه تنها غیر قانونی بلکه ضد قوانین جمهوری ولایت فقیه بود که وی شتابزده کوشید ی تا مردم آنچه را که انجام شده ، تمام شده بپندارند. در برابر این ترفند، موسوی به مقابله آمد و بیانیه 24 خرداد را صادر کرد:


 


 

از سراسر کشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می‌رسد.

اقداماتی که در طی این چند روز شاهد آن بوده‌ایم تاکنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.

اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می‌کنند به خاطر نگرانی شدیدی است که نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب خود دارند.
ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم اصل ولایت فقيه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و حرکت سیاسی را در چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم.
امیدوارم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهددر عین حال هشدار می‌دهیم که در این کشور هیچ یک از کسانی که به انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت

توصیه موکد و مجدد این خدمتگزار شما آن است که به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد مخالفت‌های مدنی و قانونی خود را در سراسر کشور ادامه دهید.
به عنوان یک علاقمند به نیروی انتظامی توصیه می‌کنم از برخورد خشن با حرکت‌های خودجوش مردم خودداری کند و اجازه ندهد که اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود.
این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده‌اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است و درآینده نیز چنین خواهد بود.

1388/3/24 - 14:59:55
کد خبر : 60091   ایلنا ( خبرگزاری کار ایران )


 

در این قسمت از پیام بد نیست به آقای موسوی یادآوری شود که این کارها سابقه داشته ولی نه برای شما دلسوختگان حاکمیت ولایت فقیه. اگر هنوز هم انکار می کنید، از میلیون ها مهاجر و پناهنده ی ایرانی به خارج از کشور و پراکندگیشان در سراسر کشورهای دنیا بپرسید. این بزرگترین مهاجرت ایرانیان در تاریخ چند هزار ساله ی این کشور است که هنوز هم با شدت ادامه دارد.


 

با این بیانیه، شگفتی و گیجی رهبری، به کابوسی بدل شد که هنوز ادامه دارد، و آخرین پرده ی این کابوس تا این لحظه به دارکشیدن نابهنگام و دزدانه پنج جوان در زندان اوین است که بعد از چهار روز هنوز اجسادشان به خانواده هایشان داده نشده است.


 

بازخوانی خود (1 ) پیشگفتار

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2010/04/1.html

بازخوانی خود ( 2) پشت صحنه ی انتخابات

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2010/05/2.html

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
اسم وبلاگتون عاليه

مهرشيد گفت...

نظر قبلي رو من دادم
فقط اسمم ثبت نشد
من با نوشته هاتون موافقم ولي كو گوش شنوا؟

فرزانه گفت...

سلام
با این باز خوانی ها آخرین قطره های امیدواری مان هم از دست می رود

خلیل گفت...

سلام به همه .

مهرشید، اولن مهم نیست که گوش شنوایی باشد یا نه، دست کم خودم که غمباد نمی گیرم.
دوم - به تجربه دیده ام که زندگی به بسیاری می آموزاند به واقعیت ها بیشتر بچسبند تا توهماتشان که به شکل عقایدشان در امده است. گفتن، نوشتن و خواندن، تکرار و تکرار آنچه گذشته است از زوایای گوناگون می تواند ما را با واقعیات بیشتر آشنا کند تا درک درستی از روند رویدادها بدست آوریم. چرا که آینده ریشه در امروز دارد.

و فرزانه خانم، امیدهایمان را باید بر پایه واقعیات بنا کنیم نه بر آرزوهایمان. کار سختی است اما چاره ای نیست. خودت این موضوع را تئوریزه کرده بودی.

وحید گفت...

سلام

خلیل جان ، شما هم از یک آدم 70 -80 ساله انظارها دارید !

کهولت سن اولین چیزی که به همراه خود می آورد " فراموشی " است .
اگر دقت کنی ، ایشون به خاطر همین مشکل ( فراموشی ) چند ماه ِ مادام (یعنی هر روز!!!! )میرن بالای منبر و همون حرفای دیروز رو تکرار می کند !
من خبر موثق درم ، اطرافیان هر چی بهشون میگن : آقا این حرفا رو دیروز و پریروز و .........هم فرمودید ، ولی ایشان قبول نمی کنند .
که همان مشکل فراموشی باعث این امر شده .

حالا شما انتظار داری ایشون 10 روز صبر کنند تا پیام تبریک بفرستند ؟!

به نظرم یه نماز شفاعت ، از نوع دسته جمعی الزامی است .

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();