۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

یادآوری به آقای موسوی


 

آقای میرحسین موسوی در دیدار با نمایندگان فراکسیون خط امام سخنانی ایراد کرده است. دو نکته بنظرم آمد که یادآوری شوند:

سلام، برای یادآوری :

1 – موضوع سودآنی و رشد تجاری که مطرح کرده اید مربوط به امروز و دیروز نیست. بعد از اسلام یعنی از حدود 1400 سال پیش، ما دارای 36 حکومت بوده ایم که هر کدام تار و پود حکومت پیشین را از هم دریده اند. یعنی بازاء هر 40 سال یک حکومت داشته ایم آن هم همه با یک سرشت؛ استبداد و چپاول مردم و سرمایه گذاران. پنهان کردن پول نقره و طلا به عنون گنج امر ساده ای نیست بلکه ریشه در واقعیت چپاولگری حکومتیان دارد. پس بی علاقگی به سرمایه گذاری در تولید و خدمات ریشه ی 1400 ساله دارد. فقط ژاپنی را که نمونه آورید اولین مدرسه مدرنش همزمان با دارالفنون امیرکبیر است. ما از آن زمان سه تا حکومت عوض کرده ایم؛ قاجاریه، پهلوی و جمهوری اسلامی که این آخری هم لنگ در هوا است بنا به گفته ی خودتان.

2 - مطرح کرده اید که باید ایده های روشنی داشت. یکی را گفته اید: اجرای بلاتنازل قانون اساسی . اما دومی را یادتان رفت بگویید : ملت ما انتخابات دو مرحله ای را نمی پذیرد". یعنی رد قانون نظارت استصوابی. چرا این ایده را که بزرگترین حربه ی قانونی برای ادامه و رشد دیکتاتوری است را فراموش کردید، عمدی بوده یا سهوی ؟

۴ نظر:

آیسودا گفت...

سهوا؟!

فرزانه گفت...

سلام
صحبت های ایشان را نشنیده ام
اما موافقم که گاهی مشکلات بصورت درست و اساسی ریشه یابی نمی شود و اصلاً بهمین جهت درمان هم نمی شوند

عموفیروز گفت...

حرف های اخیرششاید جوابکی برای تو هم داشته باشد.
احتمالا.
البتهمن فکر میکنم جواب سوال آخرت را دارم.
جایی برای تکرار گفته های مکرر و ثابت نیست، وقتی رسانه محدود است.

خلیل گفت...

سلام به همه. عمو فیروز جان،
1- این نوشته بر پایه ی همین حرف های اخیر ایشان است. می توانی آنها را بخوانی تا ببینی از طرح مسئله نظارت استصوابی خبری نیست.
2 - جوابک نادرست است چون از همان رسانه ای که حرف های ایشان را منتشر می کند، تکرار یک مشکل مهم کشوری نه تنها اشکال ندارد، بلکه اهمیت آن را بیشتر نشان خواهد داد. تکرار حرف های کلی جایی را پر نمی کند، اما تکرار یک حرف روشن که برای همه قابل درک و حس است می تواند خیلی جاها را به مردم نشان دهد. من این گفتار را در " بازخوانی خود" بطور مشروح مطرح می کنم. اگر حوصله و وفت داشتی نظرات را بنویس بطور مشروح تا بقیه هم استفاده کنند. با سپاس

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();