۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

سیاست ولایت : گسترش سرکوب ها


 

" هرانا " خبرگزاری مجموعه ی فعالان حقوق بشر در ایران بیانیه زیر را منتشر کرده است:


 

چهارشنبه ، 12 اسفند 1388 ، 16:42

بنا به گزارشات دریافتی نیروهای امنیتی طی یک اقدام هماهنگ اقدام به بازداشت تعدادی از فعالان حقوق بشر و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کردند. شب گذشته مورخ 11 اسفندماه، این نیروها در محدوده زمانی 9 شب تا 5 صبح 12 اسفندماه به منازل فعالان حقوق بشر یورش برده و به بازداشت آنان مبادرت کرده اند.

- محبوبه کرمی، مسئول سابق واحد زنان مجموعه پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- نصور نقی پور، از وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر در منزل شخصی خود در شهر قزوین توسط نیروهای امنیتی راس ساعت 9 شب بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- گزارش شده است، ابوالفضل عابدینی مسئول سابق روابط عمومی مجموعه که به تازگی از زندان آزاد شده بود با یورش بی سابقه مامورین اطلاعاتی که کاملا مسلح بودند دستگیر شد. آنها با مقاومت خانواده ایشان مواجه شدند و به همین دلیل اقدام به شکستن شیشه های منزل مسکونی ایشان نمودند و پس از چند ساعت درگیری همراه با ایجاد رعب و وحشت از سوی مامورین و مقاومت افراد خانواده سرانجام با کندن درب منزل با میله های فولادی وارد حیاط شده و پس از شکستن تمام شیشه ها و تخریب در و پنجره، ایشان را با ضرب و شتم شدید در ساعت 5 صبح دستگیر کردند.

- بهزاد مهرانی از مسئولان سابق مجموعه نیمه شب گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل به دلایل نامعلومی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- حسام فیروزی از فعالان حقوق بشر نیز جزو دستگیر شدگان شب گذشته در ایران است.

- همچنین گزارش شده است نوید خانجانی فعال حقوق بشر و از دانشجویان محروم از تحصیل نیز شب گذشته در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

نیروهای امنیتی همچنین برای بازداشت تعداد دیگری از اعضا و مسئولان سابق مجموعه اقدام کرده اند، لازم به ذکر است خانواده تعدادی از اعضا یا مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز از روز گذشته در  بی خبری از وضعیت فرزندان خود به سر می برند، بنابراین افزوده شدن بر بازداشت های شب گذشته محتمل است.

همچنین همزمان با بازداشت های مورد اشاره وب سایتهای خبری این تشکل نیز مورد حملات بی سابقه و گسترده اینترنتی قرار گرفته است و از فعالیت بازمانده است. این موضوع نیز گواه دیگری از دارای برنامه ریزی بودن این بازداشت ها است، گزارشات تکمیلی در این رابطه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر دست کم 16 تن از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در اقصی نقاط ایران در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند.


روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

12 اسفندماه 1388

 

http://www.hra-iran.info/index.php?option=com_content&view=article&id=2540:555&catid=154:589&Itemid=361

۲ نظر:

فرزانه گفت...

سلام
من حقیقتاً نمی دانم با چه توجیهی می توان یک فعال حقوق بشری را بازداشت کرد ؟ جرم کسی که برای حقوق بشر کار گزارش نویسی و تبلیغی انجام می دهد در قاموس کدام محاربه و مخالفت با قدرت می گنجد ؟ و باز نمی دانم چرا اصلاح طلبان خفه خون گرفته اند

فرزانه گفت...

سلام
من حقیقتاً نمی دانم با چه توجیهی می توان یک فعال حقوق بشری را بازداشت کرد ؟ جرم کسی که برای حقوق بشر کار گزارش نویسی و تبلیغی انجام می دهد در قاموس کدام محاربه و مخالفت با قدرت می گنجد ؟ و باز نمی دانم چرا اصلاح طلبان خفه خون گرفته اند

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();