۱۳۹۹ شهریور ۲۶, چهارشنبه

روش مبارزه با اعتیاد در جمهوری اسلامی!


این فشرده گزارش روزنامه « افسانه » چاپ شیراز است.البته همه مردم هر روز شاهد گسترش اعتیاد هستند، اما اینجا امار روشنتر سخن می گوید: 


مدیر کل بهزیستی فارس : 


الف - سازمان بهزیستی بیش از ۳۰۰ کارگاه در حوزه مهارت های زندگی راه اندازی کرده  که مهم ترین آموزش ها در زمینه و پیشگیری از اعتیاد است » 


ب - در همین حال معاون اجتماعی موسسه « کادراس » گفته  : 


 « رشد جمعیت کشور در خوشبینانه ترین حالت ۲٪ است  ولی :

رشد اعتیاد در کشور حدود ۸٪ است»


نتیجه : رشد اعتیاد ۴ برابر رشد جمعیت است. البته ایشان چون حساب بلد نیست گفته سه برابر است!!!


پ - مدیر کل بهزیستی فارس : 


« زنانه شدن »  و « کاهش سن » اعتیاد  دو مشکل مهم امروز در حوزه  مصرف مواد مخدر است!


راهکار ایشان : این شعار است :


« دانش بیشتر، برای مراقبت  بهتر » !!


http://afsanehonline.com/Blog/fa-IR/7236/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA


البته درست است اگر این دانش توجه به این داشته باشد که:


۱- بیکاری، ناامیدی از حاکمیت، آینده نامعلوم ، زندگی پر از نگرانی، اقتصاد بهمریختهناامنی اجتماعی - سیاسی عامل مهم اعتیاد است.


۲- زنان که در جمهوری اسلامی« نیمه انسانند » از حقوق نیمی از مردان نیز برخوردارند  به همین دلیل فشار عوامل بالا روی آنان بسیار بیشتر است افزون بر این که جامعه مردسالار این فشار را نیز افزایش می دهد. 


اما آن که سیاست های کلی کشور را تعیین می کند و دستیارانش از دانش لازم اجتماعی برای حل مشکلات نه تنها برخوردار نیستند، بلکه این وضعیت حاصل گردانندگی وی و یارانش است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();