۱۳۹۹ خرداد ۲۵, یکشنبه

آخوند، آخوند است!




برتولت برشت، نمایشنامه ای دارد بنام « آدم، آدم است » که بنیانش بر دگرگونی دیدگاه انسان نسبت به زندگی است که بتواند خود را با  شرایط گوناگون همساز کند!


حالا آقای « هالو » می خواهد با کشاندن آخوندها به گفتگو، شاید راهی پیدا کند که این آقایان بقول آقای هالو بتوانند احکام دینی را بروز کنند!


مهمان این هفته آیت الله معصومی تهرانی بود!نکاتی که ایشان مطرح کرد :


۱- دین برای  هدایت مردم بود نه برای حکومت بر مردم . انان که دین را وسیله حکومت قرار داده اند، کارشان خراب کردن دین است. اما به این پرسش جواب نداد که پیامبر پس از پیروزی امر ونهی می کرد اسمش چه بود؟ ایشان گفت که آن پیامبر مانند یک خان بود و مدیریت بود! یعنی‌:


 ایشان نمی فهمد که کار  خان یا مدیریت یا امر و نهی کردن همان حکومت کردن است هر چند در مقیاس کوچک! 

 

۲ - نکته بعدی بروز کردن احکام دینی بود، ایشان گفت بر فرض احکام را هم بروز کنیم، ۵۰یا ۱۰۰ دیگر چکار کنیم؟ بی فایده است. که منطقی است. با توجه به این که ایشان گفت احکام مال همان جامعه عربستان بود و مربوط به همان زمان است، 


۳- نکته آخر ایشان معترض بود که اخلاق ما مردم، توجیه گر است. او مردم را گربه مرتضی علی خواند. اخلاق ما مردم ، استبدادی است…. یعنی بازهم تقصیر همه توجیه گری ها اخلاقی و ضد اخلاقی، استبدادی و غیره بار گردن مردم کرد!!                        


اما نگفت : 

که این اخلاق توجیه گر دینی از کجا سرچشمه گرفته است ، جز فتواها و روایاتی که آخوندها در طول ۱۴۰۰ سال ساخته اند و بخورد خلق الله داده اند؟  


از همان زمان که کشور گشایی اسلامی مهم ترین هدف مسلمانان شدو از جمله امامان شیعه. این دعای امام چهارم شیعیان است نسبت به همان حکومتی که پدرش را کشت، حکومت بنی امیه:

https://t.me/gozaresh1395/3144


و این فحاشی امام ششم شیعیان است بر علیه کسانی که با حکومت عباسیان به معارضه بر خواستند:


https://t.me/gozaresh1395/3368


این دستخوش پیامبر اسلام به یک قاتل حرفه ای :

https://t.me/gozaresh1395/3876


و  این هم از خدعه پیامبر : 


https://t.me/gozaresh1395/3868


و چرا آقای خمینی خدعه نکند؟ 


 ایشان یادش رفته است که به  علت نیازهای سیاسی، پیامبر اسلام در فتح مکه خانه ابوسفیانی را که همین آخوندها به او فحش می دهند، پناگاه قرار داد اما آن شاعر بیچاره را که از سر صدق وصفا هجوش کرده بود، دستور قتلش را داد. 


دو کنیز عبدالله بن خطل: نام آنان قریبه و فرتنا بود.[۳۲] این دو کنیز آوازه خوان بودند و پیامبر(ص) را با ترانه‌های خود هجو می‌کردند، یکی از آنان اسلام آورد ولی دیگری کشته شد.[۳۳]

http://fa.wikishia.net/view/%D9%81%D8%AA%D8%AD_%D9%85%DA%A9%D9%87


آیا این حکمرانی نیست ؟                                                                                                                                  از این دست فراوانند که چنین اخلاق هایی را پرورش و رشد دادند. و چه کسانی سلطان محمد خدابنده را تشویق کردند که بر پیشانی سنیان مهر داغ نهند تا از شیعیان شناخته شوند؟ 


این اخلاق های توجیه گر - که مردم را گربه مرتضی علی می خواند -  متعلق به صنفی بوده که در طول تاریخ ایران بنام روحانیون شناخته شده اند چه پیش از اسلام و چه پس از اسلام در ایران در طول ۱۴۰۰ سال و بویژه از زمان قدرت یاقتن روحانیون شیعه که توجیه گر هر گونه ستم و استبداد بوده اند. این هم یکی دیگر از سر سلسله فقیهان شیعه ملا محمد باقر مجلسی :


https://t.me/gozaresh1395/3821


باضافه این ۴۰سال که مردم جز توجیه، دروغ، کشت و کشتار، دزدی …. چیزی ندیدند.  


ایشان همه ی اینها و صدها نمونه آن را نادیده می گیرد و همه را به گردن مردم و اخلاق مردم می اندازد ، این است که   باید گفت : 


آخوند، آدم نیست!

زیرا:

 آخوند، آخوند است.




هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();