۱۳۹۹ خرداد ۱۹, دوشنبه

بهانه ای برای پوشاندن نا برابری حقوقی!



در سایت تلگرام  «  انجمن آسیب شناسی ایران  »‌ نوشته های بقلم سردار فتوحی منتشر شده است. 
https://t.me/iranianspa/7037
البته مقاله در سایت  « انجمن علمی  آسیب شناسی ایران » با این نشانی :
http://iranpath.org/
وجود ندارد. به نظر می رسد این سایت تلگرام با آن سایت علمی ارتباط مستقیمی نداشته باشد. توجه به  این مطلب از این نظر مهم است که  مواظب اسامی مشابه باشیم!
پیشنهاد می کنم پیش از خواندن بقیه این نوشته، نوشته ایشان را - که نشانی اش در بالا داده شد - بخوانید تا حال و هوای کار دستتان بیاید.
نویسنده با یک مقدمه طولانی در باره نجس های هندی شروع می کند. و به این نتیجه می رسد که کشته شدن خانم آسیه پناهی به علت نداری و طبقه پایین بودن، بوده است چرا که « ویلاهای غیر قانونی لواسان » که متعلق به قشر حاکم است تخریب نمی شود. 
کاملا درست می گوید اما نمی گوید :
این فاصله بزرگ طبقاتی نتیجه چه حاکمیتی است! آیا فقط شهرداری مقصر است یا سیستم سیاسی حاکم که چنین وضع اسفناکی را بوجود آورده است. 
پس از جا انداختن این مسئله می رود سراغ رومینا اشرفی و فمنیست ها! که این طبقات بالای جامعه بودند که کشتن رومینا را بسیار بزرگ کردند! و این طبقات کشته شدن آسیه پناهی را به فراموشی سپردند!
و به این ترتیب  با هوشیاری می خواهد جهت گیری احساسات مردم را نسبت به حاکمیت موجود، به سوی تقابل طبقاتی تغییر جهت دهد!
در این مورد هم شاید حق با نویسنده باشد،ولی نویسنده توجه نمی کندکه : 
کشتن رومینا بر مبنای نظام اعتقادی است که جمهوری اسلامی را بوجود آورده است و آن نابرابری حقوقی زن و مرد است. تا جایی زنان را نیمه انسان می داند. و حق تصمیم گیری مستقل آنان را به رسمیت نمی شناسد. و همین نظام نیز نظام طبقاتی موجود را  رشد داده و بر آن سوار است که آسیه پناهی را می کشد و ککش هم نمی گزد. 
رومینا را پدرش می کشد بر اساس قوانینی که در اسلام وجود دارد اما آسیه را سازمانی می کشد که بقول نویسنده زیباسازی شهری را برای طبقات مرفهمی بوجود می آورد که حاصل حاکمیت جمهوری اسلامی اند. 
اما چرا نویسنده  نابرابری حقوقی زن و مرد را در جمهوری اسلامی  که باعث این جنایات می شود  فراموش کرده است؟ 
دقیقا به این دلیل که نظام اسلامی بر پایه این نابرابری بوجود آمده است. 
اگر این برابری بوجود آید انوقت اثری از نظام اسلامی باقی نمی ماند و این طبقات نوخواسته  زیر نظر افکار عمومی با آزادی مطبوعات و شفاف سازی  نمی توانند  بوجود آیند تا مرگ آسیه را کم اهمیت جلوه دهند.


هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();