۱۳۹۴ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

بیله دیگ، بیله چغندر!!



1 –  نگرش مردم ایران به تحصیل زنان در دانشگاه منفی‌تر شده است

گزارش آموزش همگانی یونسکو در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد نگرش مردم ایران به اینکه "تحصیل دانشگاهی برای مردان مهمتر از زنان است" در سال ۲۰۰۰ با مخالفت شصت درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی روبرو شده اما در سال ۲۰۰۷ این رقم به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است


اگر این نگرش  از سال 2007 تا 2015 همچنان رشد کرده باشد، چه شود!!

و این هم نتیجه این نگرش در گزارش وزیر تعاون در سال 1394 برابر با 2015:

2 -  نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است گفت: وزارت کار در تلاش است با سیاست گذاری‌های مناسب جایگاه مجموعه زنان را ارتقا بدهد.

وی زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی را یکی از چالش‌های موجود ذکر کرد و گفت: سن زنان سرپرست خانوار پایین آمده و نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده که این امر ضرورت برنامه ریزی شایسته در این زمینه را می طلبد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم استقبال کارفرمایان از زنان متاهل و گرایش به استخدام زنان مجرد اظهار کرد:
متاسفانه امروز کار زنان به سمت فصلی شدن رفته و اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی افزایش یافته است. از این رو درصدد هستیم تا سیاست هایی شایسته و تاثیرگذار در جهت بالا بردن جایگاه زنان ایرانی اتخاذ کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();