۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

سیاست های ولایی جمعیت ( 1 )


1 - تشویق و تنبیه

جند سالی است – از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد – که مخالفت آقای خامنه ای با کنترل جمعیت آغاز شده است و این هم برخی ازگفتار ایشان در روز مامایی:

حضرت آیت الله خامنه‌ای ... خاطرنشان کردند: مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.
رهبر انقلاب ...خاطرنشان کردند: کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاستها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سالهای آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی بنام «سالمندی عمومی» خواهیم شد.
ایشان افزودند: کشورِ بدون جمعیت جوان، یعنی کشورِ بدون ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق، بنابراین، برنامه حیاتی تکثیر نسل باید بطور جدی دنبال و پیگیری شود.



ابتدا کار با تشویق شروع شد؛ احمدی نژاد گفت به هر نوزاد یک میلیون تومان می دهد، زایمان طبیعی رایگان، و مرخصی زایمان بیشتر شد که نتایجش را برای خانم ها اینجا خوانده اید:



و این هم آمار رسمی کاهش جمعیت کشور بعد از این تشویق ها:

-          رشد منفی جمعیت  1.29 در صد
-          میزان شهر نشینی از 70% گذشت
-          میانگین سنی در سال 1355   22.4  در سال 1390  29.86  یعنی میانگین سنی 7 سال پیرترشده است.
-          روند تغییرات جمعیت در گروه های سنی :
در سال 1355  سن 0-14 سال  44.5 %  سن 14-64  52% بوده است
در سال  1390                    23.4 %                 70.9 %  بوده است.

که کاهش شدید 21% در سن 0-14 مشخص است. کاهش شدید این سن، به رشد منفی 1.29 % در کل جمعیت انجامیده  است.


اکنون که سیاست های جمعیتی ولایت با همه ی تشویق ها، نتیجه ی عکس داده است، آن سوی دیگر  این سیاست ها چهره گشوده است؛ سیاست های تنبیهی !

ممنوعیت وازکتومی مردان،

 و جلوگیری از ورود  و تبلیغات  رسمی و آزاد وسایل  و داروهای ضد حاملگی در داروخانه ها و در صورت لازم بکارگیری قوه قضائیه و نیروی انتظامی :


و شاید اگر همه ی این ها کارگر نیفتاد، فرستادن بسیجی و پاسدارابه خانه ها برای مجبور کردن مردم به مراسم بچه دار شدن!!!!


 بی شک سن 0-14 سال سن " جوان و مبتکر و پیشرفت "  نیست؛ سن کودک و نوجوان است که سن " هیجان و شور وشوق " است. و این دو از هم بسیار متفاوتند .

سازمان آمار نشان می دهد که % جمعیت جوان کشور چنین است:  

-          سال 1385       15-29 .........مرد 35.2 ...........زن.......35.7=70.9 %

-          سال 1390     15-29 ...........مرد...31.4%     ..   زن...  31.7% = 63.1 % جمعیت کشور است.

 اگر سیاست های ولایی به سوی ایجاد امکانات ابتکار و پیشرفت است، باید نقد را دریابند یعنی 63.1% را. آمار و اعلام نظرها  شان می دهند در این سیاست ها چنین دریافتی وجود نداشته که جمعیت جوان کشور کاهش یافته است.

دلایل واقعی و نتایج  حاصل  این نوع  سیاست گذاری  در بخش های بعدی این نوشته خواهند آمد.


هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();