ه‍.ش. ۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

محاکمه ی حاجی فیروز

(تصویری اش را هم میتوانید در يوتيوب ببينيد.)

http://www.youtube.com/mybeata#p/u/96/WfF_jysT4dU

- خودت را معرفي کن - حاج فيروز
- بگو عنوان شغلي - پيک نوروز

- ببينم!... واقعاً که رو سياهي
گمانم يادگار عهد شاهي

- ولي رويم سياه از رنگ و دوده ست
ببخشيد از رياکاري نبوده ست

زمان شاه بودم نيز علاف
نديدم وجهي از دربار و اوقاف

نه اهل تعزیه بودم نه روضه
نه اَمردباز بودم توی حوزه

اگر بودم به مجلس مرد تنها
نکردم غش بیفتم روی زن ها

برای مردها از هر سلیقه
ندادم در حرم ترتیب صیغه

- چرا رخت تن ات سرخ است و خونين؟
نداني جامه شمري بود اين؟

- اگرچه بوده بد، شمر ستمگر
درآمد داشت بهر اهل منبر

در این ایام هم آن شمر بدذات
شده خوشنامتر از جمله آیات

کجا شمر لعین اینسان لعین بود
کجا نقاش دیوار اوین بود

کجا شمر اینهمه نوباوه کشته
کجا از کشته ها میساخت پشته

- چرا چون من عبا بر تن نداري؟
- نخواهم خلق را سازم فراري

- بنه عمامه کز جرمت بکاهم
- شرف دارد بر عمامه، کلاهم

-ز "ارباب خودم" منظور تو کیست؟
بلر یا بوش یا پوتین اگر نیست!

-عجب! اینها که ارباب شمایند
مرتب در تب و تاب شمایند

گهی در صلح و گاهی در گلایه
گهی در آفتاب و گه به سایه

شما را تا بود محراب و منبر
چرا ارباب من باشند و یاور

مرتب تا به آنها میرسد نفت
چه غم دارند بر ملت چه ها رفت

- پدرسوخته زیادی میزنی حرف
- ندارد حرفهایم ظاهراً صرف

- چه شخصي مرجع تقليدتان است؟
- اخيراً ممد خرداديان است

- چرا قر ميدهي توي خيابان؟
- نباشم اهل قر دادن به پنهان

- چرا داريه زنگي در کف ات هست؟
- بده حکمي، بِبُرّندم دو تا دست.

- چرا آواز ميخواني مرتب؟
- بده حکمي بدوزندم دو تا لب

- چرا هي ميروي اينجا و آنجا؟
- بده حکمي به قطع هر دو تا پا

ندارم مسجد و محراب و دکّان
همین قر میدهم توی خیابان

- بیا بگذر ز شغل حاج فیروز
اورانیوم غنی کردن بیاموز!

- اگر روزی به دست آرم اتم را
زنم تنها به آن آخوند قم را

هاهاها... شوخی است این جان قاضی
برایم دستک و دمبک نسازی

من و آدمکشی ای خاک عالم
نه بر آخوند خواهم زد نه آدم

من از جنگ و اتم اندر فغانم
اورانیوم غنی کردن ندانم

همین عیدانه از مردم که گیرم
خودش تأمین کند نان و پنیرم


- کمی از آن پنیرت هم به ما ده
ولیکن سهم رهبر را جدا ده

- درآمد خوب داري؟ - شکر ايزد
بده پس سهم ما از آن درآمد!

اگر خواهي ز ما حکم برائت
بکن از آنچه ميگويم اطاعت

مواظب باش وقتي ميدهي قر
نمالد باسن ات بر فقه حاضر

به وقت ديم ديريم ريم، دام دارام رام
نگيره داريه زنگيت به اسلام

هرآنچه در خيابان درمياري
همه را شب به شب اينجا بياري

پس از کسر سه چارم سهم رهبر
و يک چارم من و آيات ديگر

هرآنچه ماند باقي، سهم سرکار
برو شکر خدا کن . حق نگهدار!

- - ببینم! حضرت قاضی خوش فهم
- قرش را من دهم رهبر برد سهم؟

مگر رهبر خودش باسن ندارد؟
شنیدم هیچ کم از من ندارد

نمیدانی که ایشان توی حوزه
چه میکرده پس از پایان روضه؟

"داراخ راخ راخ داراخ دمبکی رو باش
اقا سیدعلی عینکی رو باش"

- - خفه شو متهم. دادگاهه اینجا
- خیال کردی زمان شاهه اینجا؟!

ادای رهبری را درمیاری؟
حیا و شرم و این چیزا نداری؟

"- - داراخ راخ راخ داراخ رهبری روباش
- آقا سیدعلی منبری روباش
- برو تو کوک اون پیپ و سه تارش
- عجب قری میده درسته کارش ..."
-

- (رئیس دادگاه برای اعدام متهم 5دقیقه تنفس اعلام کرد!)

هادی خرسندی :

http://www.asgharagha.com/

  

ه‍.ش. ۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

بهاریه 1389


 

تجلی حاکمیت ولایت در این بهاریه:

http://www.4shared.com/file/160199902/5f6a1929/BAHARE_GHAMANGIZ-vcd.html

به نقل از :

http://jsm1388.blogspot.com/2010/03/blog-post_19.html

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

شادی


 

با دلی غمگین، شادی، تندرستی و پیروزی را در سال نو برایتان آرزومندم

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

سور ولایت


 

چهارشنبه سوری، مردم به ملاقه زنی به خانه ی ولایت مطلقه رفتند، و ملاقه شان پر از شیرینی شد! این هم شیرینی ایشان.

تجمع خانواده های دستگیر شدگان روز چهارشنبه سوری مقابل زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صبح امروز تعداد زیادی از خانواده ها و بخصوص خانواده های دستگیر شدگان چهارشنبه سوری در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند.

روز پنجشنبه 27 اسفند ماه تعداد زیادی از خانواده ها و بخصوص خانواده های دستگیر شدگان روز چهارشنبه سوری از ساعت 08:00 صبح مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر آزادی عزیزان خود پافشاری می کنند.

برخورد بخش اداری زندان اوین که در حال حاضر بازپرسان امنیتی در آن مستقر هستند با خانواده وحشیانه و غیر انسانی است. آنها به خانواده هایی که برای مطلع شدن از عزیزانشان مراجعه می کنند نه تنها جواب نمی دهند بلکه آنها را تهدید به بازداشت می کنند. یکی از مامورین که دربان آنجا است در مواردی به خانواده ها فحاشی می کند و سعی در ایجاد درگیری فیزیکی با آنها دارد. جو بسیار متشنجی در آنجا حاکم است و خانواده ها هنگامی که تهدید به بازداشت می شوند با فریاد به آنها می گویند : بازداشت کنید، برای ما دیگر فرقی نمی کند ما را از زندانی بزرگتر به زندانی کوچکتر منتقل می کنید.در آنجا حداقل در کنار عزیزانمان هستیم .

بر اثر پافشاری و ایستادگی خانواده ها تعدادی از دستگیر شدگان روز چهارشنبه سوری آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند. ولی هنوز تعداد زیادی از آنها در بازداشت بسر می برند.

بنابه گفته شاهدان عینی چهار اتوبوس از دستگیر شدگان چهارشنبه سوری به زندان اوین منتقل شده اند که تعدادی از آنها را به بند 209 و تعدادی دیگر به قرنطینه و بند 240 منتقل شده اند.هنوز از وضعیت وشرایط اکثر آنها خبری در دست نیست و خطر شکنجه های روحی و جسمی توسط بازجویان وزارت اطلاعات آنها را تهدید می کند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 اسفند 1388 برابر با 18


 

http://hrdai.blogspot.com/

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

اعتراف رئیس


 

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود:آلوده‌کردن ذهن نسل جوان و القاء ناحق به آنها که کارهای گذشته اشتباه بوده و ما می‌خواهیم آنها را اصلاح کنیم اشتباهی است که دامن خودشان را می‌گیرد. چون آنها نسبت به گذشته کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند مگر اینکه کارهای گذشته را توسعه بدهند

1388/12/24


http://ilna.ir/newsText.aspx?ID=113655

این حرف کاملن درستی است. زیرا سرکوب هم از گذشته به دولتمردان تازه به ارث رسیده است، از جمله: تصویب نظارت استصوابی شورای نگهبان برای نامزدان انتخابات های مختلف و قتل های زنجیره ای در زمان ریاست جمهوری ایشان و سکوت ایشان در آن موقع. اکنون سرکوب توسعه یافته است و شامل بخش بزرگی از نسل اول انقلاب اسلامی هم شده است. نسلی که خود پایه گذار سرکوب بوده است. آقای هاشمی حالتان چطور است؟ نمی توانید هم ولایت را بچسبید و هم سرکوب هایش را نفی کنید. اگر هم دوست داشتید این یادداشت قدیمی را هم بخوانید:

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2009/06/blog-post.html

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

ولایت فقیه و ازدواج


 

بزودی:

اگر به ولایت فقیه ایمان ندارید، نمی توانید ازدواج کنید.

برای آگاهی بیشتر اینجا را با حوصله بخوانید:

http://www.ilna.ir/newsText.aspx?ID=112926

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

آن سوی حاکمیت ولایت


جامعه ی ما در حال گذار از بند های سنت است، هر چند حاکمیت ولایت شعارش تکیه بر سنت های اسلامی باشد. این هم یک گزارش رسمی. تاکیدها از ایسنا است :
"
به گزارش خبرنگار «جوانان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمد برجعلي ـ استاد دانشگاه علامه طباطبايي ـ در مراسم افتتاح نخستين سامانه ملي آموزش الكترونيكي ازدواج جوانان در سخناني با اشاره به سير صعودي آمار طلاق پس از سال 85 در كشور، اظهار كرد: در حال حاضر ميانگين طلاق در كشور 3/33 درصد و اين رقم در تهران 3/22 درصد است و اين آمار به جز رقم طلاق عاطفي در كشور است.

وي ادامه داد: بسياري از محققان معتقدند ميزان طلاق عاطفي دو برابر طلاق‌هاي ثبت شده است و اين يعني ميزان طلاق عاطفي در كشور پس از سال 85 بيش از 50 درصد است.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اين كه در 9 ماهه نخست امسال 93 هزار طلاق در كشور رخ داده است، اين رقم را در مدت مشابه سال گذشته 81 هزار طلاق عنوان كرد و يادآور شد: مدت زمان به طول انجاميدن آغاز اختلاف تا انجام طلاق توافقي در طي سه سال گذشته از پنج سال به سه سال رسيده است و اين آمار نگران‌كننده‌اي است.

وي با اشاره به اظهارات رييس انجمن علمي مددكاران ايران مبني بر زير سوال بردن ضرورت ارائه آموزش قبل از ازدواج به جوانان و تلقي دخالت در امور شخصي جوانان از اين امر، خاطر نشان كرد: ما به دنبال مهارت‌آموزي به جوانان هستيم و اين امري نيست كه بتوان با نگاه سياسي آن را زير سوال برد.

برجعلي امر آموزش را در پيشگيري از افزايش طلاق موثر توصيف و تصريح كرد: 50 درصد طلاق‌هاي كشور به دليل مسايل جنسي است و اين امر ضرورت ارائه آموزش قبل از ازدواج را نشان مي‌دهد. "

این 3/33% رسمی و 50% غیر رسمی چگونه نیازهای جنسی خود را بر طرف می کنند؟ یک نگاه به رفتارهای دور و برمان واقعیت را به ما نشان می دهد؛ بازارسیاه! حالا این بازار می خواهد پولی باشد یا حالی. در این آشفته بازار که با پنهان کاری همراه است چه امراضی دامنگیر افراد می شود. چون اگر آزادی جنسی امری عادی و قانونی شود و کسی حق نداشته باشد مردم را بواسطه ی این روابط به بازداشتگاه ، دادگاه، جریمه، زندان و آبرو ریزی بکشاند بویژه با گشت های ارشاد، آشفته بازار جنسی از پنهان کاری خارج و با مراکز آموزشی قابل ارشاد است، و همچنین سوء استفاده بسیاری از این بازار پنهان از بین می رود.

خودم شاهد بوده ام خانواده هایی که آزادی جنسی فرزندانشان را پذیرفتند و اجازه دادند آنان در محیط خانواده روابط طبیعی داشته باشد، بیشتر به ازدواج های مناسب و همسو شده انجامیده است.

البته در آمار بالا متقاضیان طلاق مشخص نشده اند که زنانند یا مردان، اما با توجه به قوانین نوشته و نانوشته ی مردانه در کشور ما، بویژه قانون تازه ی حمایت خانواده که به آقایان فرصت کافی برای جستجوی تنوع جنسی می دهد، به احتمال بسیار زیاد متقاضیان طلاق بیشتر خانم ها هستند با این شعار؛ مهرم حلال، جونم آزاد.

اگر چنین باشد، رویه ای دیگر از گسستگی اجتماعی که سیاست ولایت ظاهرن بر همبستگی آن تاکید می کند، آشکار می شود: زنان حاضرند هر نوع فشار اجتماعی را تحمل کنند، اما زیر بار قوانین و روابط ستمگرانه نباشند. بی جهت نبود که بیشترین توانایی را زنان در تظاهرات خیابانی این چندماهه از خود نشان دادند.

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1506882&Lang=P

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

دهم مارس؛ روز جهانی زن


 
کمیته گزارشگران حقوق بشر گزارش می دهد:

شادی صدر جایزه بین‌المللی «شجاعت زنان» را به شیوا نظرآهاری تقدیم کرد

 
شماره 1284-2010
18 اسفند 1388
کمیه گزارشگران حقوق بشر - صبح امروز، ۱۸ اسفندماه شادی صدر طی پیامی اعلام کرد که جایزه سالانه «شجاعت زنان» که به وی تعلق گرفته بود را به شیوا نظرآهاری، فعال جنبش زنان و مدافع حقوق بشر که هم اکنون در زندان است تقدیم می‌کند.

وی برای ابراز همبستگی با شیوا نظرآهاری اعلام کرد که به واشنگتن، برای شرکت در مراسم اهدای جایزه نخواهد رفت «تا جای خالی شیوا، در آن مراسم و تمام جلسه‌ها و کنفرانس‌های رسمی پس از آن به چشم بیاید، تا همه جهانیان ببینند و بدانند آنچه بر شیوا و بر سایر مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش زنان و روزنامه‌نگاران دربند می‌رود.»
قرار بود پیام شادی صدر که در آن دلایل تقدیم جایزه خود به شیوا نظرآهاری را اعلام کرده بود، فردا، ۱۰ مارس طی مراسم اهدای جایزه به وی و ۹ برنده دیگر این جایزه که با حضور هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا و میشل اوباما، بانوی اول آمریکا برگزار می‌شود پخش شود اما شبکه زنان تحت قوانین مسلمانان ( WLUML) که شادی صدر عضو هیات مشاوران آن است، امروز باخبر شد که وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است این پیام را پخش نکند. این شبکه فمینیستی فراملیتی در اطلاعیه مطبوعاتی خود این اقدام را «خاموش‌کردن صدای اعتراض و همبستگی زنان» خواند.


متن پیام شادی صدر به شرح زیر است:

«بسیار مفتخرم که به عنوان یکی از ده برنده جایزه سالانه شجاعت زنان برگزیده شده‌ام که بار دیگر فرصتی است برای به رسمیت شناخته‌شدن فعالیت‌ها و مقاومت‌های زنان ایرانی در عرصه جهانی و همین‌طور، مریی‌شدن نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در ایران، به خصوص، سرکوب وسیع فعالان جامعه مدنی، بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸.
این جایزه، همان‌گونه که از نامش پیداست، هر سال، به زنانی در سراسر جهان داده می‌شود که شجاعت استثنایی در دفاع از حقوق زنان، عدالت اجتماعی و حقوق بشر از خود نشان داده‌اند. درست به همین دلیل، من مایلم جایزه خود را به شیوا نظرآهاری، دختر جوانی که به دلیل دفاع از حقوق زنان و حقوق بشر، هم اکنون در ایران زندانی است، تقدیم کنم زیرا فکر می‌کنم شجاعت اوست که استثنایی و در خور تحسین است.

شیوا، که در تمام دوران جوانی اش، یعنی از ۵ سال پیش به این طرف، با ایجاد کمیته گزارشگران حقوق بشر، که یک گروه دانشجویی است که گزارش‌های معتبری از نقض حقوق بشر در ایران منتشر می‌کند، و نیز با شرکت فعالانه در فعالیت‌های جنبش زنان، دقیقه‌ای از مبارزه برای آزادی و دموکراسی دست برنداشته بود، چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و ماه‌ها در سلول انفرادی و تحت فشار بازجویی‌های سنگین قرار داشت. شیوا که پس از ۱۰۰ روز حبس در بخش امنیتی زندان اوین، با تودیع ۲۰۰ میلیون تومان (۲۰۰ هزاردلار) وثیقه آزاد شده بود، تنها توانست سه ماه را در کنار خانواده و دوستان خود به سر برد. شیوا که به محض خروج از زندان فعالیت‌های خود را از سر گرفته بود، مجددا در ۵ دی ماه ۸۸، در پی بازداشت گسترده اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر، دستگیر شد. از آن زمان تاکنون، مقامات امنیتی، شیوا را تحت فشارهای شدید قرار داده اند تا وادارش کنند اتهام محاربه را که مجازات مرگ دارد بپذیرد. آنها برای مدتی شیوا را در سلول بسیار کوچکی که مانند قفس بوده و او حتی نمی‌توانسته دست و پای خود را تکان دهد نگه داشته بودند.

شیوا، تاکنون حاضر نشده بپذیرد فعالیت‌های مسالمت‌جویانه و حقوق بشری‌اش، جنبه تروریستی داشته است و به همین دلیل، همچنان تحت شدیدترین فشارها قرار دارد. شیوا، یکی از شجاع‌ترین زنان جهان، کسی که جسورانه از حقوق زندانیان سیاسی دفاع می‌کرد، هم اکنون در گوشه یک سلول، محروم از داشتن حتی یک خودکار و کاغذ، یا ملاقات با وکیل و یا حتی رفتن به دستشویی بدون چشم‌بند و بدون اجازه زندانبان است.

راستش از آنجایی که جمهوری اسلامی که همه فعالان حقوق بشر و مبارزان مدنی را، جاسوسان و عروسک‌های کشورهای غربی به خصوص آمریکا می‌خواند، ساعت‌ها با خود کلنجار رفتم که آیا بهتر نیست به جای تقدیم این جایزه به شیوا، که ممکن است فشار بازجویان و مقامات قضایی را بر او افزایش دهد، جایزه را به تمامی زنان دربند تقدیم کنم؟ اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که دولت ایران، همانطور که پس از انتشار اسامی برندگان امسال، این جایزه را جایزه نوکری من برای آمریکا خوانده بود، حتی بدون تقدیم این جایزه به شیوا نیز چنین اتهامی را به او وارد خواهد کرد.

بنابراین، من به واشنگتن، برای شرکت در مراسم اهدای جایزه نخواهم آمد تا جای خالی شیوا، در آن مراسم و تمام جلسه‌ها و کنفرانس‌های رسمی پس از آن به چشم بیاید. تا همه جهانیان ببینند و بدانند آنچه بر شیوا و بر سایر مدافعان حقوق بشر، فعالان جنبش زنان و روزنامه‌نگاران دربند می‌رود. شاید که این، آبی باشد در خوابگه مورچگان»
متن انگلیسی اطلاعیه مطبوعاتی شبکه زنان تحت قوانین مسلمانان (ولوم) را اینجا ببینید
ویدئو کلیپ پیام شادی صدر را اینجا ببینید.

 
اگر با کلیک روی اینجا نتوانستید وارد ویدئو کلیپ شوید، از این جا وارد شوید:
 

 
این هم سایت اصلی این گزارش :


این هم سایت خانم شادی صدر:


 

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

خاتمی سرگردان است!


 

جنبش راه سبز سخنان آقای خاتمی را در " مراسم رونمایی از سایت گنجینه باز نسخه های خطی ایران و اسلامی " در اینجا آورده است.

http://www.rahesabz.net/story/11678/

و این دو جمله زیر از این سخنرانی ایشان جالب است:

امروز دنیا عوض شده و معلوم نیست که ما چه نگاهی به عالم و آدم داریم و معلوم نیست که آینده چه خواهد بود. آنچه که داریم یک دین بزرگ با آموزش های بزرگ است که باید متن و محتوای آن را دریابیم.

اجازه دهید جای دو جمله ی بالا را باهم عوض کنم به این صورت :

آنچه که داریم یک دین بزرگ با آموزش های بزرگ است که باید متن و محتوای آن را دریابیم. امروز دنیا عوض شده و معلوم نیست که ما چه نگاهی به عالم و آدم داریم و معلوم نیست که آینده چه خواهد شد.

و این چند نکته به ذهنم رسید:

1 – عجیب این است که با گذشت 1400 سال از این دین، هنوز " باید متن و محتوای آن را دریابیم." این سخن به این معنا است که تا حالا کسی متن و محتوای آن را در نیافته است حتا پیامبر و امامان معصوم که می خواستند محتوای این دین را به مردم منتقل و آنان را راهنمایی کنند. آقای خاتمی و امثال ایشان با این سخن به تمام معتقدات خود نسبت به شارحان دین پشت پا زده، و به دیگران توهین می کند که متن و محتوای دین را درنیافته اند بجز خود ایشان. چون ایشان در " جوابی جامع به سئوالی یازده ساله " در باره اصلاحات می گوید: " البته به نحوی که اشاره خواهم کرد که دین را چگونه باید دید، تا این سازگاری را هم درک کرد. " ص 8

2 – این نوع تبلیغ برای اسلام، از صدتا مقاله ی ضد دینی تاثیر منفی بیشتری دارد. آخر این چگونه دینی است که شارحان آن بعد از 1400 سال متن و محتوای آن را درک نکرده اند تا به مردم منتقل کنند. مگر دین برای رستگاری انسان نیامده است؟ اگر چنین است سخنش با مردم باید به گونه ای باشد که مردم آن را بفهمند. اما اسلامی که آقای خاتمی و امثال ایشان مطرح می کنند، نه تنها چنین نیست بلکه شارحان، مدعیان فقاهت و تفسیر هنوز آن را نفهمیده اند تا چه رسد به مردم عادی. آخر چنین دینی با این گونه سخن گفتن چگونه مدعی راهنمایی مردم می تواند باشد؟ حتا مردمی که حتی با زبان اصلی این دین – عربی – سخن می گویند هنوز نتوانسته اند این دین را درک کنند تا چه رسد به مردمی با دیگر گویش ها!

با وجود چنین دوستان مبلغی برای اسلام، چه نیازی به دشمنان مبلغ است.

3- آقای خاتمی و مانند ایشان خواهند گفت که منظورشان تفسیر دین است بر اساس آگاهی های روز. بسیارخوب، این چه سلیقه ای است که آگاهی های روز را مستقیم استفاده نکنیم و بکوشیم با استناد به این آگاهی ها تفسیرهای تازه و عجیب و غریب از دین بدست دهیم تا راه دینی مصرف این آگاهی را پیدا کنیم! این یعنی لقمه را از پشت گردن توی دهان بگذاریم. مگر این آگاهی ها چه عیبی دارند که نتوانیم آنها را مستقیمن بکار بگیریم؟ حتما باید این آگاهی ها " دین مال" شوند تا مصرف شوند؟

4- ایشان خواهند گفت این تفسیرهای تازه برای این است که بخش های بشدت مذهبی که مخالف نوآوری ها هستند، راضی به پذیرش این نوآوری ها شوند. اما ایشان خوب می داند که مخالفان نوآوری ها می توانند هزاران آیه و روایت مخالف نظرات همدیگر و از جمله مخالف با دید ایشان به دین عرضه کنند. بهترین شاهد این مدعا اختلاف نظرات مذهبی ایشان با آقای خامنه ای است درمورد نحوه ی اداره ی اجتماع. از این بالاتر اختلاف نظر آقای منتظری با آقای خمینی بود.

5 – فکر نکنید که ایشان این مطالب را نمی دانند. می دانند وبسیار هم بیشتر می دانند. مشکل اصلی ایشان در جمله ی دوم نمایان است. ایشان سرگردان است که با چنین وضعیتی آینده ی امثال تفکرات ایشان چه خواهد شد:
" امروز دنیا عوض شده و معلوم نیست که ما چه نگاهی به عالم و آدم داریم و معلوم نیست که آینده چه خواهد شد. "

و این درست ترین جمله ای است که آقای خاتمی در تمام دوران زندگیش گفته است. نگاه ایشان و مانند ایشان به عالم و آدم معلوم نیست. چون از یک طرف نمی توانند بپذیرند که دوران حاکمیت دین تمام شده است، دین از سیاست باید جدا شود، جای دین در خلوص دل ها برای پرستش خداوند و صفای روان است نه در سیاست که با هزار نقشه و بامبل همراه است. و از طرف دیگر عادت کرده اند که بخواهند همه ی مسائل را " دین مال " و بعد مصرف کنند و این امری است که ایشان را سرگردان کرده است.

جناب آقای خاتمی! برای حفظ دین، برای نجات خودتان و یک ملت، از این بیشتر مسائل اجتماعی و سیاسی را با دین نیامیزید. اجازه بدهد هر کدام سر جای خود قرار بگیرد تا مردم هم دینشان را داشته باشند و هم بتوانند دنیاشان را بر اساس آگاهی روز سر و سامان دهند. اجازه دهید مردم لقمه را مستقیم و راحت به دهان بگذارند نه از پس گردن. با تشکر


 


 



 

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

سیاست ولایت : گسترش سرکوب ها


 

" هرانا " خبرگزاری مجموعه ی فعالان حقوق بشر در ایران بیانیه زیر را منتشر کرده است:


 

چهارشنبه ، 12 اسفند 1388 ، 16:42

بنا به گزارشات دریافتی نیروهای امنیتی طی یک اقدام هماهنگ اقدام به بازداشت تعدادی از فعالان حقوق بشر و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کردند. شب گذشته مورخ 11 اسفندماه، این نیروها در محدوده زمانی 9 شب تا 5 صبح 12 اسفندماه به منازل فعالان حقوق بشر یورش برده و به بازداشت آنان مبادرت کرده اند.

- محبوبه کرمی، مسئول سابق واحد زنان مجموعه پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- نصور نقی پور، از وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر در منزل شخصی خود در شهر قزوین توسط نیروهای امنیتی راس ساعت 9 شب بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- گزارش شده است، ابوالفضل عابدینی مسئول سابق روابط عمومی مجموعه که به تازگی از زندان آزاد شده بود با یورش بی سابقه مامورین اطلاعاتی که کاملا مسلح بودند دستگیر شد. آنها با مقاومت خانواده ایشان مواجه شدند و به همین دلیل اقدام به شکستن شیشه های منزل مسکونی ایشان نمودند و پس از چند ساعت درگیری همراه با ایجاد رعب و وحشت از سوی مامورین و مقاومت افراد خانواده سرانجام با کندن درب منزل با میله های فولادی وارد حیاط شده و پس از شکستن تمام شیشه ها و تخریب در و پنجره، ایشان را با ضرب و شتم شدید در ساعت 5 صبح دستگیر کردند.

- بهزاد مهرانی از مسئولان سابق مجموعه نیمه شب گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل به دلایل نامعلومی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

- حسام فیروزی از فعالان حقوق بشر نیز جزو دستگیر شدگان شب گذشته در ایران است.

- همچنین گزارش شده است نوید خانجانی فعال حقوق بشر و از دانشجویان محروم از تحصیل نیز شب گذشته در شهر اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

نیروهای امنیتی همچنین برای بازداشت تعداد دیگری از اعضا و مسئولان سابق مجموعه اقدام کرده اند، لازم به ذکر است خانواده تعدادی از اعضا یا مسئولان سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز از روز گذشته در  بی خبری از وضعیت فرزندان خود به سر می برند، بنابراین افزوده شدن بر بازداشت های شب گذشته محتمل است.

همچنین همزمان با بازداشت های مورد اشاره وب سایتهای خبری این تشکل نیز مورد حملات بی سابقه و گسترده اینترنتی قرار گرفته است و از فعالیت بازمانده است. این موضوع نیز گواه دیگری از دارای برنامه ریزی بودن این بازداشت ها است، گزارشات تکمیلی در این رابطه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر دست کم 16 تن از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در اقصی نقاط ایران در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند.


روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

12 اسفندماه 1388

 

http://www.hra-iran.info/index.php?option=com_content&view=article&id=2540:555&catid=154:589&Itemid=361

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

آشنایی با اقتصاد ولایت و پیامدهایش


سه گزارش زیر از خبرگزاری ایسنا انتخاب و کوتاه شده اند. به دلیل بلند بودن این نوشته خواهش می کنم گزارش را جدا جدا بخوایند و بعد آنها را با هم برابری دهید تا گوشه ی کوچکی از واقعیات حاکمیت ولایت برایتان روشن شود. اگر چه هر کسی می داند که زندگی اش چگونه می چرخد، اما آمارها برآمد همین دانستنیهای فردی است که سیمای کلی جامعه را نشان می دهند.

گزارش اول – اقتصاد ولایت

همه ی مردم با اقتصاد ولایت از طریق جیب هایشان آشنایی کامل دارند، اما بهتر است کمی از خبرگزاری جیبی فاصله بگیریم و به آمارهایی که اقتصاد دانان می دهند، نگاهی بیاندازیم. این آمارها گرچه دقیق نیستند، اما چون منتشر کننده اش یکی از خبرگزاری های ولایت است، نمی تواند انکار شود، و می تواند به عنوان مستند مورد استفاده قرار گیرند.

ایسنا- خبرگزاری دانشجویان ایران – مصاحبه ای دارد با آقای اکتر محمود جام ساز که مشروح آن را می توانید اینجا بخوانید:


سر خط های مهم این مصاحبه در باره ی برنامه چهارم توسعه به شرح زیرند:

سرويس: برنامه چهارم توسعه

دكتر محمود جامساز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا

اصلي‌ترين ماموريت برنامه چهارم توسعه رشد پايدار و دانايي محور بوده است و ماموريت برنامه پنجم توسعه كه هنوز وارد آن نشده‌ايم تثبيت رشد اقتصادي و رفاه اجتماعي است .

وي يادآور شد: تحقق شاخص‌هاي كمي مشخص مي‌كند كه به چه ميزاني به اهداف برنامه دست پيدا كرده‌ايم ولي متاسفانه در برنامه چهارم توسعه خيلي از احكام برنامه اجرا نشد. يکي از دلايل اين است که اين برنامه از ابتدا با روحيات دولت نهم سازگار نبود به عنوان مثال طبق آمار گزارش شده از سوي ديوان محاسبات و مرکز پژوهش‌هاي مجلس از 643 حكمي كه در برنامه چهارم توسعه موجود بود فقط 123 مورد آن انجام شده و اين يعني 81 درصد احکام برنامه‌ اجرا نشده است و در زمينه مهمترين رويكرد برنامه چهارم توسعه يعني خصوصي‌سازي، رقابت‌پذيري و تقويت بخش خصوصي پيشرفت مطلوبي حاصل نشده است.

وي ادامه داد: اما متأسفانه از 15 سال پيش تاکنون که فرآيند خصوصي‌سازي چه به صورت بخشنامه و دستورالعمل‌هاي هيات وزيران و يا مصوبات قانوني مجلس به اجرا درآمده هدف از خصوصي‌سازي تأمين نشده و تنها جابه‌جايي سهام در درون حاکميت از شرکت‌هاي دولتي به شرکت‌هاي شبه دولتي و شرکت‌هاي عمومي صورت گرفته و به روايتي تنها حدوداً 10 درصد از سهامي که تاکنون واگذار شده به بخش خصوصي واقعي منتقل شده است.

جامساز در خصوص رويكرد تامين عدالت اجتماعي نيز يادآور شد: تامين عدالت اجتماعي سر لوحه همه برنامه‌هاي اقتصادي دولت نهم بود، اما هفته نامه‌اي كه متعلق به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي است طي گزارشي از افزايش 400 هزار نفري جمعيت فقير طي سال‌هاي 84 تا 86 خبر داد

وي خاطرنشان كرد، برنامه در حقيقت نقشه راه است، انحراف از نقشه راه ما را از دستيابي به اهداف ناکام مي‌کند و به طور مثال با توجه به مفروضات برنامه چهارم از جمله فروش نفت و گاز که در دوره مزبور در حد 120 ميليارد دلار پيش‌بيني شده متوسط نرخ رشد تورم 9/9 درصد تعيين شده است. اما در حال حاضر که به پايان برنامه نزديک شده ايم به رغم دستيابي به وجوه حاصل از فروش نفت که بيش از سه برابر برنامه است رشد تورم دو رقمي را تجربه کرده‌ايم.

او افزود: در حال حاضر آمارهاي متفاوتي از سوي مسئولان گزارش مي‌شود که صحت و سقم آن را ترديد آميز مي‌کند و به طور مثال در مورد تورم، هر روز شاهد تحليل رفتن قدرت خريد جامعه به خصوص طبقات آسيب پذير هستيم و ضروريات اصلي اين سبد نظير نان، شير، تخم مرغ، گوشت، شکر و ديگر اقلام که به طور متعارف به حدود 25 تا 30 قلم بالغ مي‌شود، گران‌تر مي‌شود متأسفانه فرايند گراني قابل انکار نيست و با آمارهاي ارائه‌شده که نشان دهنده کاهش رشد تورم است همخواني ندارد.

جامساز در خصوص به وجود آمدن و پديدار شدن چنين خلأهايي گفت: اصولاً عملکرد سيستم بوروکراتيک اقتصاد دولتي بر مبناي ترجيحات سيستم شکل مي‌گيرد. لذا منافع دولتي را بر منافع و مصالح ملي مقدم مي‌دارد و از آنجايي که دولت مالک همه ثروت‌هاي ملي و متصدي قيمت اعظم اقتصاد کشور است مصالح خود را در راستاي منافع ملي ارزيابي مي‌کند لذا از درک واقعيات اقتصادي ناتوان شده و اسباب کاستي‌ها و ناکارآمدي‌ها که به اتلاف منابع تورم و فقر و شکاف طبقاتي و فساد منجر مي‌شود، فراهم مي‌شود.

وي افزود: يک مقايسه ساده بين عملکرد اقتصاد دولتي ما در سه دهه گذشته با کشورهايي که قبلاً به لحاظ وضعيت اقتصادي هم رديف ما بوده‌اند از جمله کره‌جنوبي نشان مي‌دهد که کشور ما به رغم برخورداري از منابع با ارزش طبيعي و نيروي انساني عملکرد قابل قبولي ارائه نکرده است. بطور مثال صادرات کره‌جنوبي در سال 2008 به 422 ميليارد دلار بالغ شده که بيش از نصف درآمدهاي نفتي ما در طي 30 سال گذشته بوده است.

وي ادامه داد: متأسفانه برنامه چهارم توسعه نشان مي‌دهد که در دستيابي به عمده اهداف کمي ناتوان بوده‌ايم، رشد اقتصادي قرار بوده بشود هشت درصد که شده شش درصد، رشد نقدينگي هم اکنون 30 درصد است که طبق برنامه بايد 20 درصد مي‌شد و بيکاري در آخر برنامه 8/4 درصد است اما در حال حاضر شاخص آن دو رقمي است.

وي يکي از اهداف هدفمند كردن يارانه‌ها را در جهت رفع كمبود درآمدهاي دلاري دولت ارزيابي كرد و خاطرنشان كرد: منابع سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها از ما به التفاوت قيمت‌هاي فعلي و قيمت‌هاي اصلاحي تأمين مي‌شود پس منابعش ريالي است و چون پيش‌بيني مي‌شود كه درآمدهاي نفتي حدود 40 تا 50 ميليارد دلار كاهش يابد و دولت ديگر دلار به ميزان كافي ندارد كه به مردم يا بانک مرکزي عرضه کند، هدفمندسازي يارانه‌ها مي‌تواند جايگزيني براي كمبود درآمدهاي دلاري باشد و مستقيماً دولت از خود مردم ريال را مي‌گيرد و به مصارف بودجه مي رساند.

او افزود: درآمدهاي حاصل از هدفمندسازي يارانه‌ها به سه بخش تقسيم مي‌شود كه 50 درصد به اقشار آسيب پذير بابت جبران قيمت‌هاي اصلاح شده، 20 درصد براي هزينه‌هاي دولت و 30 درصد هم به بخش صنعت مي‌رسد و بدين ترتيب مي توان نتيجه گرفت 70درصد يارانه معطوف به مصرف است و 30 درصد به توليد که طبيعتاً بارآور تورم است.

او فعاليت در بخش آموزش و پرورش را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در همين راستا به طور مثال در بخش آموزش و پرورش توانستيم دانشجوي بيشتري تربيت كنيم و اين امري مثبت و عملكردي خوب است ولي بايد در نظر داشت فردي كه الان درس مي‌خواند، چهار سال بعد وارد بازار كاري مي‌شود و بيكاري خواهد افزود.

وي در خصوص عملكرد دولت در اجراي برنامه چهارم توسعه اظهار كرد: ما نسبت به برنامه دو برابر درآمد ارزي داشتيم اگر حساب ذخيره ارزي را طبق مكانيسم پيش‌بيني شده در قانون اجرا مي‌كرديم، موجودي خوبي داشتيم و مي‌توانستيم بخش خصوصي را آن قدر تقويت كنيم كه بتواند موسسات دولتي را خريداري كند.

كد خبر: 8811-11003

گزارش دوم : بزه کاران ولایت

با توجه به آمار های داده شده در اجرای برنامه چهارم، گرانی، بیکاری، بی میلی برای سرمایه گذاری از طرف سرمایه گذارای، دخالت دولت و ولایت در همه ی شئون اقتصادی، این بلاهای روانی و اجتماعی را سر مردم آورده است که کل گزارش را می توانید اینجا بخوانید:


و این هم کوتاه شده ی این گزارش :

سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس سازمان نظام روانشناسي كشور گفت: بسياري از بزهكاران افرادي هستند كه از نظام تعليم و تربيت وا مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، دكتر غلامعلي افروز در حاشيه "نخستين همايش ملي مشكلات اضطرابي كودكان و نوجوانان" با اشاره به اين كه در نظام‌هاي آموزشي موفق 98 درصد از دانش‌آموزان در چرخه آموزشي قرار دارند، در پاسخ به سوالات ايسنا، افزود: در گروه سني مدرسه تنها حدود 67 درصد از دانش‌آموزاني كه بايد در مدارس مشغول تحصيل باشند، در چرخه نظام تعليم و تربيت حضور دارند و مابقي اين افراد بسيار زود از چرخه آموزشي خارج مي‌شوند كه دانش آموزان خارج شده از اين چرخه در معرض آسيب‌هاي اجتماعي و كج روي قرار مي‌گيرند.

وي ادامه داد: ريشه اصلي آسيب‌هاي اجتماعي در ناامني دروني است و هرچند فقر و بيكاري افروز ادامه داد: احساس امنيت در حوزه‌هاي مختلف همچون حوزه بهداشتي و پزشكي هم بايد ايجاد شود تا كسي كه احساس بيماري مي‌كند، احساس امنيت داشته باشد كه كادر پزشكي به مشكلش رسيدگي خواهد كرد.

وي افزود: بايد اضطراب را شناخت و در رفع آن گام برداشت به طوريكه با توجه به عوامل و روش‌هاي درماني مطرح شده به صورت پيشگيرانه و عميق با اين موضوع برخورد زمينه‌اي براي بروز جرايم است، اما علت اصلي وقوع جرايم را بايد در انسان‌ها جستجو كرد.

بيش از 50 درصد از نوجوانان بزهكار در تهران، مشهد، شيراز و كرمانشاه جزو واماندگان و اخراجيان نظام تعليم و تربيت هستند!

افروز ادامه داد: حقارت و عقده‌هاي دروني، احساس خشم و نفرت به خانواده، اجتماع و حاكميت مي‌تواند انسان را آسيب پذير كرده و به آرامي و با توجه به اين كه فرد ارزشي براي خود قائل نيست، رفتارهاي ناهنجاري را از خود نشان دهد.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان نظام روانشناسي كشور در مراسم افتتاحيه اين همايش نيز طي سخناني تكذيب، تنبيه،‌ تخريب و تهديد را ريشه‌هاي به وجود آمدن اضطراب عنوان كرد

وي اضافه كرد:.. اما اساسا اضطراب اختلالي است كه به كودك تحميل مي‌شود و در خانواده شكل مي‌گيرد.

افروز تاكيد كرد: هرگونه نگرش و رفتاري كه سلامتي و عزت نفس فرزندان را تحت تاثير قرار دهد، زمينه‌اي براي ايجاد اضطراب است.

وي بازگشت به خانواده را راهكاري در مقابل موضوع اضطراب عنوان كرد و افزود: احساس امنيت رواني بالاتر از احساس امنيت انتظامي است. به طوري كه تحول شخصيت انسان در گروي امنيت دروني است.

بر اساس گفته های نظام روانشناسی کشور تعداد دانش آموزان موجود 67% دانش آموزانی است که باید باشند. اگر بر اساس تعداد دانش آموزان تا دوره راهنمایی حساب کنیم- 9 میلیون نفر- ، جمعیت دانش آموزانی که می باید باشند بیش از 13 میلیون است . یعنی تا اینجا حدود بیش از4 میلیون نفر از گردونه تحصیل بیرون رانده شده اند؛ 6% جمعیت کشور. اگر تا دوره دبیرستان حساب کنیم – 14 میلیون نفر- جمعیت دانش آموزان می باید نزدیک به 20 میلیون نفر باشند. و با این حساب شش میلیون از گردونه تحصیل بیرون اند؛ 5/8% جمعیت کشور!.

حالا یک حساب سرانگشتی ساده :

بر اساس گفته های آقای جامساز طی سالهای 86-84، 400 هزار نفر به جمعیت فقیر کشور اضافه شده است. حالا یک تناسب ساده ببندید:

در 2 سال 400 هزار نفر به جمعیت فقیر کشور اضافه شده و اگر هر سال بطور متوسط همین اندازه به جمعیت فقیر کشور اضافه شده باشد، در طول سی سال چقدر می شود؟

جواب : 6 میلیون نفر!

یعنی برابر با بچه هایی که از چرخه ی آموزشی کشور به بیرون رانده شده اند. حالا چگونه خانواده هایی که هر روز فقیر تر می شوند می توانند بچه هایشان را نگهداری و درست تربیت کنند؟ این هم گوشه ی دیگری از تاثیر حاکمیت سیاسی، اقتصادی ولایت در اجتماع.


گزارش سوم : معتادان و دربدران ولایت

باز هم از خبرگزاری ایسنا – خبرگزاری دانشجویان ایران - این گزارش آنقدر دردناک است که جایی برای کوتاه کردنش وجود ندارد و بهتر است خودتان کاملش را بخوانید :


اما اعتراف ایسنا را اینجا می آورم تا رابطه ی وضعیت اقتصادی مشروحه در گزارش اول و گسترش نوع دیگری از نابسامانی های اجتماعی روشن شود:

چند سال پيش با چند گزارش تصويري، شوراي شهر تهران تكان خورد و تهران متوجه شد كه غير از موش‌ها و آشغال‌هايي كه در جوي‌ها و كنار خيابان مي‌بيند و بايد جمع‌آوري كند، انسان‌هايي نيز وجود دارند كه كنار همين آشغال‌ها، گرم مي‌شوند و همين جوي‌ها تختخوابشان شده، اما حالا انگار همه گشت‌هاي جمع‌آوري كارتن خواب‌ها با چند شيفت كاري هم جوابگوي تعداد قابل توجه اين كارتن‌ خواب‌ها نيست. اين درحاليست كه موضوع متكديان، بچه‌هاي خيابان و چراغ‌هاي قرمز، بچه‌هاي اسفند و دود و درد، بچه‌هاي گل و بادكنك و سي دي، دختران فراري، دختران باردار و دختران بي‌سرپناه و در نهايت آشغال جمع‌كن‌هاي افغان و پاكستاني كه در عين پيدا كردن نان و نمك براي خودشان باري از دوش اين شهر برمي‌دارند، در هيچ گروهي براي ساماندهي اجتماعي اين شهر جاي ندارند.

كد خبر: 8809-08547

________________________________________

نتیجه سه گزارش :

با تشکر از ایسنا که این گزارشات را تهیه می کند، شگفت این که چگونه این خبرگزاری و یا دیگران مشابه ، پیوندی بین این گزارشات نمی یابند، یا می یابند و خود را به ندانستن می زنند؟



ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

توقیف روزنامه اعتماد


 

سلام، این عکس را ببینید:

http://www.tahavolesabz.com/new_show.php/668


 

از دست دادن کار، از دست دادن منبع درآمد زندگی، اما چهره های شاد و علامت پیروزِی! تحمل همه ی سختی ها با چهره های خندان. این چه پیامی است برای حاکمیت جمهوری اسلامی؟

ه‍.ش. ۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

امام خمینی؛ از نظارت تا دخالت فقیه (2 )


 

الف – واجب عینی

برای این که آقای قابل و کسانی که مانند ایشان می خواهند آگاهانه یا نا آگاهانه دامن آیت اله خمینی را از کارهای جمهوری اسلامی پاک کنند، این بار به سراغ اصل واجب کفایی می رویم که درکتاب ولایت فقیه آقای خمینی برای ایجاد یک حکومت اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. در کتاب ولایت فقیه واجب کفایی این گونه تعریف شده است :

" واجبی را عینی گویند که انجام آن برای یکایک مکلفین الزامی است و انجام دادن یکی موجب سقوط تکلیف از عهده ی دیگری نمی شود، مانند نماز و روزه. واجبی را کفایی نامند که اگر شخص یا عده ای آن را به جا آوردند از عهده ی دیگران ساقط می شود مانند امر به معروف و نهی از منکر . ( ص 42)

می بینیم که واجب عینی برای اعمال فردی مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد و ربطی به مسائل اجتماعی بویژه مسائل حکومتی ندارد، اما واجب کفایی در جایی استفاده شده است که ساختار مسائل اجتماعی و حکومتی را به چالش می گیرد، که یکی از آنها امربه معروف و نهی از منکر است. اگر حکومتی اسلامی این اصل را بکار بگیرد، دیگرانی که در حاکمیت نیستند حق بکار گیری آن را ندارند چرا که در برنامه های امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت دو دستگی یا چند دستگی ایجاد می شود. در مورد برپایی حکومت اسلامی چنین آمده است:

" لازم است که فقها اجتماع اجتماعا یا انفرادا برای اجرای حدود و حفظ ثغور و نظام حکومت شرعی تشکیل دهند. این امر اگر بر کسی امکان داشته باشد، واجب عینی است و گرنه واجب کفایی است . ص 42 "

با تعریفی که از واجب عینی داده شده، تلاش برای کسب قدرت حکومتی " اگر بر کسی (مرجع تقلیدی) امکان داشته باشد، واجب عینی است." این شرط به این معنا است که در صورت امکان فقیه یا فقها باید برای برپایی حکومت اسلامی تلاش و قیام کنند؛ حکومتی که برابر با حکومت پیامبر و امامان معصوم است. می بینیم که آیت اله خمینی نه تنها خودش بلکه دیگران را هم با این فتوا تشویق به کسب قدرت سیاسی می کند. با این گفته های روشن چگونه امثال آقای قابل می خواهند به دیگران به قبولانند که آقای خمینی نمی خواست حکومت کند، فقط می خواست ارشاد کند. تحریف واقعیاتی که هنوز نسل اول این جریان زنده اند، گفتارها روی نوارها ضبط است و فیلم ها در اینترنت فراوان است، توسط فرد، افراد، و یا جریاناتی که خود راهوادار منافع مردم و دموکراسی معرفی می کنند، به معنای رواج دروغ و فریب در درون جنبش آزادی خواهی ایران و به بی راهه کشاندن آن است.

ب- واجب کفایی

قسمت دوم جمله که مربوط به واجب کفایی است، بخش مهم عملکرد جمهوری اسلامی را رقم زده است.

" واجبی را کفایی نامند که اگر شخص یا عده ای آن را به جا آوردند از عهده دیگران ساقط می شود ." یعنی دیگران لازم نیست آن را انجام دهند.

به زبان سیاسی و حکومتی، وقتی فقیهی حکومتی برپا کرد، دیگر فقها یا باید ساکت باشند یا با آن موافقت کنند. چرا این حکومت برای آنان هم کفایت می کند، و هر گونه نظری که مشروعیت حکومت را زیر سئوال ببرد باید ممنوع شود. به این ترتیب بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی جمهوری اسلامی شعار " مرگ بر ولایت فقیه " گسترش پیدا کرد. در اول همه فکر می کردند که این شعار برای لائیک ها ساخته شده است، اما با طرح قانون اساسی و اختیارات ولی فقیه، معلوم شد این شعار برای هرکسی است که با اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی مخالفت کند. نتیجه اش را آقای قابل و دیگرانی که می خواهند واقعیات جمهوری اسلامی را ماست مالی کنند بخوبی می دانند. فقهایی که با بند 110 قانون اساسی – اختیارات و وظایف بی حد و مرز ولایت فقیه مخالف بودند، نه تنها از حاکمیت کنار گذاشته شدند، بلکه در خانه هایشان زندانی هم شدند. حتی یک طلبه هم بنام حبیب اله عاشوری که همکار آقای خامنه ای بود و ایشان وی را بخوبی بیاد دارند، اعدام شد. مراجع تقلیدی که شعار " مرگ بر ولایت فقیه " شامل شان شد عبارت بودند از آقایان شیرازی و قمی در مشهد و آیت اله شریعتمداری در قم. اینها هنوز سهمی از قدرت حکومتی نداشتند. بعدها این شعار شامل آقای منتظری شد که خودش عامل اصلی در وارد کردن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی بود. موارد مذکور مربوط به زمان حیات آیت اله خمینی بودند. در زمان ولایت امری آقای خامنه ای این شعار شامل آیت اله طاهری در اصفهان شد و همینطور بگیر و بیا جلو تا برسی به آقای صانعی. اصلن مهم نیست که تو مسلمان باشی یا نباشی، اصلن مهم نیست که تو فقیه باشی یا نباشی، اگر معتقد به اصل ولایت فقیه نباشی، اگر خواستی در برابر ولایت فقیه زبان باز کنی، اگر خواستی حاکمیت وی را نقد کنی، شعار مزبور شامل حالت می شود.

آقایان شیفتگان امام خمینی لطفن با خودتان، و با مردم روراست باشید.


 


 


 


 


 

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();