۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

یک گام به پس ؛ امتیاز نه ، دلجویی آری


 

در چهارم آذر ماه 1388 آقای علی خامنه ای برای بسیجیان سخنرانی کرد، و دفتر رهبری متنی را از سخنرانی ایشان به روزنامه ها داده است. آقای علی خامنه ای گفت :

" ایشان با تاکید بر لزوم جداسازی توده عظیم مردم از خواص و عوام با معدود عناصر خود فروخته و تفاوت قائل شدن میان این دو، خاطر نشان کردند نباید با برخی اظهار نظر ها و حرف ها، فضا را به گونه ای مغشوش کرد که مردم سردرگم و نسبت به یکدیگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبین شوند. این کار درستی نیست."

" زیرا مسئولین کشور اعم از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رئیس تشخیص مصلحت نظام همه کسانی هستند که زمام کشور را در دست دارند و مردم باید به آنها اعتماد داشته باشند."

" نمی شود هر فردی را به دلیل یک خطا منافق نامید، و همچنین نمی توان هر فردی را به دلیل اختلاف نظر و دیدگاه ، ضد ولایت فقیه خواند."

به این ترتیب از آقای هاشمی رفسنجانی دلجویی شد ، و به رئیس جمهور و یارانش توصیه می شود که حواسشان را جمع کنند. به فرماندهان بسیجیان که توده عظیم مردم را با گلوله ، باتوم و زندان سرکوب کردند هشدار داده می شود که با احتیاط بیشتری عمل کنند.

ایشان به همین زودی فراموش کرد که در پاسخ غیر مستقیم به نامه رفسنجانی فردای روز انتخابات از سقوط نخبگان حرف زد و دستور سرکوب داد.

این یک گام به پس نتیجه حضور مردم در خیابان ها در اعتراض به روش کشورداری این آقایان است. دیگر از سرکوب سخنی نگفته است، او کوشید بین رهبران معترض و پیروانشان فاصله بیاندازد. او گفت نمی شودهر فردی را به دلیل یک خطا منافق نامید.

اینها فقط دلجویی است و نه امتیاز. تازه این دلجویی ظاهری هم بعد از کشته شدن بیش از 70 نفر و هزاران بازداشتی و تداوم تظاهرات و شعارهای خیابانی حاصل شده است. اما خودش یک عقب نشینی از سخنرانی آتشین و سرکوب گرانه شان بعد از انتخابات است .

حالا باید منتظر بود تا مردم ببینند بعد از شانزده آذر ، ایشان چه خواهد گفت.

۴ نظر:

مهدی گفت...

سلام

آخرش را ایشان خودشان گفتند:
"سرنوشت همه زورگویان سقوط است".

یا حق

علی نوری
siasat-rooz.mihanblog.com

ناشناس گفت...

سلام

آخرش را ایشان خودشان گفتند:
"سرنوشت همه زورگویان سقوط است".

یا حق

علی نوری
siasat-rooz.mihanblog.com

محسن پارسا گفت...

سلام
آقای احمد خاتمی شاید نور چشمی آقای خامنه ای باشد هروقت به حرفهایش گوش میکنم چیزی جز تهدید هشدار نفرین و تحمیق ملت نمی بینم. جای بسی تعجب است که کم کم بدون اعتراض رهبری جا باز می کند و به پیش می رود.
نمی دانم شاید بلند گوی قشر خاصی باشد!

خلیل گفت...

سلام آقای پارسا، نظر شما چه ربطی به سخنرانی خامنه ای برای بسیجیان و یا چه ربطی به یادداشت کوتاه من در این مورد دارد؟

نظرات وقتی کارساز هستند که مرتبط باشند. خیلی از توجه تان ممنون

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();