۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

دومین گفتگوی آقای موسوی


 

دومین گفتگوی ویدئوی آقای موسوی را می توانید اینجا بخوانید:

http://www.kaleme.com/1388/08/30/klm-3641

و این هم نقدی کوتاه بر این گفتگو در سایت کلمه:

سلام، جناب آقای موسوی شما می دانید که انتخابات ظالمانه بر پایه قانون ظالمانه است؛ قانون نظارت استصوابی که به عده ای بنام شورای نگهبان اجازه غربال کردن نامزدهای مردم را می دهد. مبارزه با دیکتاتوری و تقلب بدون طرح لغو این قانون بی معنا است. چرا شما بجای هدف گرفتن قوانین ظالمانه جمهوری اسلامی، کلیات بی سر و ته را هدف گرفته اید؟ هر مبارزه ای بر علیه استبداد بدون مبارزه علیه قوانین آن نه تنها بی معنا بلکه هدر کردن نیروهای مردم است. هفتاد کشته و هزاران نفر دربند نشدند که شما همچنان حرف های کلی بزنید. شانزده آذر نزدیک است. طرح لغو قانون نظارت استصوابی را مطرح کنید و به خیابان بیایید. آن وقت خواهید دید که تا وقتی شما در خیابان بمانید، مردم به خانه هایشان برنخواهند گشت. نکند می خواهید روز شانزده آذر هم مانند 13 آبان سر صبح مثل یک کارمند خوب ، بدون توجه به طرح نافرمانی مدنی تان، سر کارتان بروید تا بیایند جلو خروجتان را بگیرند. آقای موسوی عدم مبارزه شما با قوانین ظالمانه جمهور ی اسلامی یعنی تایید این قوانین. یعنی همین قوانین را می خواهید به شرط این که مجری اش شما باشید، نه؟


 

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام

برادر! فعلا گام اول را برنداشته ایم، شما می خواهی جنبش را رادیکال کنی؟ آیا یک راهپیمایی 3 میلیون نفری سکوت موثر تر بوده است یا یک راهپیمایی چند هزار نفره با شعارهای بسیار تند؟

هنوز بسیاری از مردم ضعف قوانین فعلی را نتی دانند و فکر می کنند ایراد از اشخاص است. آگاهی در شرایط باز شدن روزنامه ها و مطبوعات و آزاد ی تبادل افکار در بسیاری از مردم بوجود می آید.

ویژگی های جنبش سبز:
http://siasat-rooz.mihanblog.com/post/85

یا حق
علی نوری
http://siasat-rooz.mihanblog.com

جوينده گفت...

عجب كلاف سر در گمي است شرايط فعلي.
راديكال شود خون و خونريزي به پا ميشود.
راديكال نشود قصه ي ديگري به پاست كه ميبينيم.
ايران زخم خورده ي منافع گروه خاصي است كه بر جهل عوام سوارند.
اگر علاجي براي اين جهل يافتيم براي شرايط هم فكري خواهيم كرد.
موفق باشيد

تورج گفت...

فکر نمیکنم این مطلبی که شما به عنوان نقد نوشتید، نقدی بر این گفتگو باشه. شما قبل از این گفتگو هم میتونستید این مطلب رو بنویسید و معنی هم داشت. پس این نقد شما ربطی به این گفتگو نداره.
موسوی ادعای مبارزه با جمهوری اسلامی رو نداره که بخواد در مورد قوانینش اینطور که شما میگید موضع بگیره. وقتی در مورد تغییر قانون انتخابات حرف میزنه، یکی از اون موارد نظارت استصوابیه.
شما الان در حال مبارزه با قوانین ظالمانه جمهوری اسلامی هستین؟ خب برای مبارزه چیکار میکنین؟ اگه منظورتون چهار تا جمله تو یه وبلاگه که اسمش مبارزه نیست. اگه هم کار دیگه ای غیر از این نمیکنید که بر اساس نوشته خودتون شما هم این قوانین رو تأیید میکنید.
این رو هم در نظر داشته باشید که قدرت یک گروه میلیونی با شعارهای معتدل از یک گروه هزار نفری با شعارهای تند خیلی بیشتره.
فراموش نکنید که نه موسوی و نه هیچکدوم از ما نباید بهانه به دست قوه قضاییه بدیم.

خلیل گفت...

سلام آقا ناشناس، و آقا تورج. اگر به نوشته مراجعه کنید، من دقیقا روی نظارت استصوابی انگشت گذاشتم نه روی همه قوانین جمهوری اسلامی. قانون انتخابات ربطی به نظارت استصوابی ندارد. نظارت استصوابی را خود شورای نگهبان برای خودش تصویب کرده است. در واقع یک ماده واحده ای بر قانون انتخابات است. هزاران نامزد در شهرهای مختلف کشور با این قانون از حضور در مجلس ممنوع شده اند، حتی شخص کروبی. این انگشت گذاشتن نشانه ی مخالفت با جمهوری اسلامی نیست، مخالفت با روش استبدادی است که این قانون موجب آن است.

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();