۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

به سوی شانزدهم آذر


 

سیزدهم آبان روشن کننده ی موقعیت گروه های گوناگون جنبش سبز بود.

1 – مردم؛ یک گام به پیش . این را از شعارها می توان دریافت.

این بار از شعار " موسوی رای منو پس بده " خبری نبود.

از شعار علیه احمدی نژاد، رئیس جمهور جمهوری اسلامی، خبری نبود. مردم او را به فراموشی سپرده اند چون در جریان دو تظاهرات پیشین دریافتند که در جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور چرخ پنجم درشگه است.

این بار مردم قدرت اصلی را نشانه گرفتند؛ شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای بر سر زبان ها بود. مردم پوسترهای خامنه ای را لگد مال کردند.

2 - اصلاح طلبان ؛ یک گام به پس

از رئیس جمهور اصلاح طلب در میان تظاهر کنندگان خبری نشد. ایشان در خانه مانده یا در جمع تظاهر کنندگان دولتی بوده است؟ ظاهرا هیچکس در این مورد حرفی نمی زند، اما یک وبلاگ عکسی را نشان داده است که گویا ایشان در جمع تظاهر کنندگان دولتی بوده است این هم نشانی اش :

http://rastaakhiz.blogspot.com

البته این عکس را برای پارلمان نیوز برای تایید یا رد فرستادم، هنوز جوابی نداده اند.

3 – حکومت؛ دو گام به پس .

الف – دفعه پیش به ماموران دستور تیر مستقیم داده بودند تا ترس در دل مردم ایجاد کنند، اما با وجود بیش از 70 کشته و 4 هزار بازداشتی، نه تنها مردم نترسیدند، بلکه بر خواسته های خود بیشتر پای فشردند. حکومت ازتاثیر دستور شلیک مستقیم برای ایجاد ترس نا امید شد، که هیچ ، خودش دچار ترس از این همه ایستادگی و شهامت شده است.

ب – این دفعه – گویا- حکومت با احساس ناتوانی درونی حاصل شک و تردیدهایی که در بین نیروهای بسیجی، سپاه و انتظامی در سرکوب مردم دیده است، با دادن رشوه سعی در از بین بردن این شک و تردید ها کرده است. نامه ی بسیجی رضا مهدوی نیا به خامنه ای افشاگر این روش حکومت است. این هم نشانی این نامه برای خواندنش :


http://www.iranpressnews.com/source/067987.htm

البته وبلاگ این بسیجی بسته شده است . این هم نشانی این وبلاگ :

http://mahdibia.wordpress.com/2009/11/06/رهبرا-شکایتی-دارم

حالا همه منتظرند ببینند چه بلاهایی سر بازداشتی های جدید می آید. هر چه باشد 16 آذر در انتظار حکومت است. حکومتی که راه برگشت ندارد؛ یا باید بکشد یا باید برود. راه کشتار مردم بسته شده است هر چند فرمانده سپاهش بگوید حفظ نظام واجب تر از حفظ مردم است. و تنها یک راه برای حکومت باز است؛ راه رفتن.

۶ نظر:

محسن پارسا گفت...

سلام
با بسیاری از نوشته های شما مخالفم من در حرکت مردم چیزی جز اصلاح تدریجی را نمی بینم.اگر بخواهیم دیدی عمیق به خواسته های اکثریت معترضان داشته باشیم من به شما توصیه می کنم به شعارها و فریادهای مردم در 25 و 28 و 30 خرداد و 26 تیر و 27 شهریور دقت کنید. چون در این اجتماعات تعداد بیشتری از مردم حضور داشتند.
چیزی که برایم مشخص شده است این است که وضع به این صورت باقی نمی ماند و مسلما تغییر می کند. ولی نه مایلم و نه امیدوار که به سمت حرکات قهری کشیده شود. در مورد عکس آقای خاتمی هم باید بگم که فکر می کنم اون عکس مربوط به روز قدس باشد نه 13 آبان.
به نظرم مراجعه و نقل قول از وبلاگی که به جای نقد منصفانه، به مخالفش بی احترامی می کند و الفاظ زشتی را به کار می برد درست نیست.
موفق باشید

خودکار آبی گفت...

درود دوست نو من!
از اینکه سر زدی سپاسگذارم اون تارنگاشت رو هم می خونم:)

خلیل گفت...

سلام، آقای پارسا. هیچ کس مایل نیست که حرکت قهری شود، اما رفتار حکومت مردم را وادار خواهد کرد. من امیدوارم امیدواری شما کاملا درست باشد. در مورد عکس آقای خاتمی هم از پارلمان نیوز پرسیدم اما جوابی ندادند. اگر کسی بی ادب بود، فقط بی ادب است، اما ممکن است واقعیت های تلخی را با بی ادبی بیان کند.

چشم سوم ... گفت...

سلام

آن مرد آمد ... تاییدی بر حرکت بزرگ و پر برکت این دولت در انجام سفرهای استانی و حضور شخص رئیس جمهور در بین مردم است . یقینا در طول این 30 سال هم حرکات خوبی پایه گذاری و انجام شد همانند تاسیس کمیته امداد و .. اما در این مرحله نیاز به این کار بود که به لطف خداوند محقق شد .

در ضمن اگه هدفت این بود که اگه از سی سال پیش تا الان مسئولین سفرهای استانی میرفتند دیگر ما فقیر و بیچاره در کشور نداشتیم باید بگویم خیلی ایده آلی فکر میکنی چون تو اکثر کشورهایی که دولت رفاهی هم دارند ما شاهد حضور فقرا و مستمندان در خیابانها و دخمه های آن کشورها هستیم ...

در مورد این پست شما هم باید بگم یه مطلب در حال نوشتن دارم که به زودی میزنم

موفق باشی

سلیمان رضایی گفت...

سلام علیکم.
این عکس از آقای خاتمی متعلق به تظاهرات امسال نیست و سالها گذشته است.
ضمن اینکه این وبلاگی که معرفی کردید و عکس را در آنجا دیدم ظاهرا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جنبش سبز روگذار نمی کند. از توهین به قرآن و قباحت در توهین به رهبری و اینک هم دروغ پراکنی علیه خاتمی.
اینان یا آن طرفی هستند یا افراطشان جنبش آزادیخواهی را بر باد خواهد داد مثل همان چیزیکه در مشروطه دیدیم.
به نظرم اولویت اول مبرزه با جهل و افراط است.

علی.ق گفت...

16 آذر روز تحصن در دانشگاه هاست

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();