۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

خودجوشی بهتر از "جو"گیری


در جریان تظاهرات خیابانی بر علیه نتیجه انتحابات دوره دهم ریاست جمهوری، ابتکارات جالبی از سوی مردم دیده شد. یکی از این کارها، عکس یا فیلمبرداری از کسانی بود که در جریان تظاهرات با اسلحه های سرد یا گرم به مردم حمله می کردند. این عکس ها و فیلم ها در اینترنت منتشر می شد و مردم این افراد را شناسایی و به دیگران معرفی می کردند. با کاهش گرمای تظاهرات، و جو اعتراض ها این کار مفید هم فراموش شد. دلیل این فراموشی این است که این یک ابتکار خودجوش از درون جنبشی بود که سازمان یافته نبود. در نتیجه ی بی سازمانی جنبش، ابتکارات سازمان نیافته هم فراموش شدند.



در برابر بی سازمانی جنبش، حاکمیت که دارای سازمان یافتگی است، این ابتکار مردم معترض را خوشایند یافت و در همان زمان بکار گرفت. سپاه پاسداران نیز از مردم عکس و فیلم گرفت تا افراد مبتکر در میان جمعیت را بشناسد. این کار سپاه ویژه ی همان زمان نبود. حالا که مدتی است مردم به خانه ها برگشته اند، سپاه پاسداران در سایت خود این عکس و فیلم ها را به نمایش گذاشته و از خوانندگان خود درخواست شناسایی این افراد را می کند و بی شک تعدادی از آنان را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.اینهم سایتش:


http://www.gerdab.ir /


برای سازمان یابی جنبش مدنی ایران، خبر رسانی یکی از بهترین راه ها است. انتشار عکس و اطلاعات مربوط به کسانی که در ضرب و شتم مردم دخالت داشته و دارند، آنان را بی آبرو کرده و دست و پایشان را کمی جمع خواهند کرد. در این صورت جنبش مدنی ایران راحت تر می تواند ادامه یابد. اگر حمله نکنی، حمله می-کنند؛ این است قانون بقاء.



۳ نظر:

ناشناس گفت...

شما مطمئن باشید که اینها با این کارا میخوان مردم را بترسونن!همهٔ این عکس ها هم مربوط به افراد خودشونه.

خلیل گفت...

منظورم این نبود که "آی مواظب خودتان باشید."، منظورم این بود که کار اطلاع رسانی در مورد عوامل رژیم را فراموش نکنیم. چون واقعا ابتکار جالبی بود و من شاهد بودم که چطور بعضی ها دست و چایشان را برای مدتی جمع کردند.

ناشناس گفت...

اینها هر بلایی که به فکرشون می یومد سر مردم آورن ودیگه نمی دونن چی کار کنن
همونطور که در روز قدس مشاهده کردید کاری از پیش نبردند و کم آوردن گفتن معترضین همه ساواکی و منافقند

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();