۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

نگاهی به حقوق بشر و احکام اجتماعی اسلام ( ۵ )


بده - بستان

 این نوشتار نقدی است بر مقاله ای از آقای حسن یوسفی اشکوری  در اینجا:


عقل.

چهارمین عاملی که در اجتهاد بکار گرفته می شود « عقل » مجتهد است. بعد از مراجعه مجتهد به آیات قرآن، سنت و اجماع و گردآوری همه ی اطلاعات لازم اکنون وقت آن است که عقل خود را بکار اندازد و فتوایی دهد که مطابق نیازهای زمان باشد. 
به این ترتیب هیچ  بی « عقلی »‌ نباید از مجتهد سر بزند. اما مجتهدی که : 

- از قرآن ، قرآن تر است! و در حالی که قرا‌ن خودش را ویژه جامعه عربستان آن روز معرفی می کند- به آیات قران نگاه کنید اینجا:

http://hafezehtarikhi.blogspot.ca/2016/08/blog-post.html

 این آقایان - همچون داعش -  قرآن را مربوط به تمام زمان ها و مکان ها و جوامع می دانند.
  • برای حل مسائل امروز- نه به دانش های امروز - بلکه به  سنت های - روش های قدیمی -  دیروز مراجعه می کنند! اینجا:
  • http://hafezehtarikhi.blogspot.ca/2016/09/blog-post.html 
  • برای حل مسائل امروز به آرای گذشتگان چند سال پیش توجه می کنند و نه به متخصصان امروز . اینجا :
http://hafezehtarikhi.blogspot.ca/2016/10/blog-post_26.html 

و اگر هم به متخصصان امروز مراجعه می کنند از آنان نمی خواهند راه حل مشکلات امروز را نشان دهند، بلکه از آنان می خواهند راه هایی تازه ای نشان دهند تا پایه های قدرت آنان متزلزل نشوند،
و به این ترتیب ذهنی که روی صدها سال پیش متمرکز شده است چگونه عقلش می تواند مشکلات امروز را حل کند؟
یک از مجتهدین جواب این پرسش را چنین داده است :‌
  • عوام این دوره غالبا محض انفاذ ( انجام دادن فرمان )‌ و اجرای اغراض فاسده ی خود از این آقا تقلید نماید و آقا هم اگر بر طبق اغراض او فتوا نراند، خواهد رمید. پس لاب ( ناچار ) است محض دلگرمی او و به ( برای این که ) جای دیگر نرود ( پیش مجتهد دیگر نرود ) اغراض فاسده ی او را امضا نماید، بلکه به امضای خدا و رسول هم برساند. پس جناب آقا باطنا مقلد هواهای نفسانی آن عامی است که فی الحقیقه باب مفاعله ( بده بستان ) بین آن دو نفر صورت خواهد گرفت - سیاحت شرق . زندگینامه آقا نجفی قوچانی به قلم خودش. نشر حدیث - »
دست اقا نجفی درد نکند که کلاف بهم پیچیده ی فساد مالی و اخلاقی که سراپای نظام ولایی را پوشانده است برایمان باز می کند. چرا که سینه چاکان ولایت تا وقتی این سفره برایشان گسترده است، و جناب ولی مطلقه فقیه برای حفظ حکومت بوسیله این افراد چشم بر همه ی مفاسد بسته است، همچنان با تمام توان از حاکمیت ولایی به اشکال مختلف دفاع می کنند.

حالا این را هم اضافه کنید که فقط وجوه شرعیه نیست که به جیب آقایان سرازیر می شود بلکه منافع عظیم نفت، شرکت های انحصاری وارد کننده و خدمات - از جمله اینترنت - همگی در بست در اختیار آقایان و بستگانشان است. 

آیا عقل آقایان چگونه کار می کند؟  برای حفظ این امپراطوری های مالی و حفظ قدرت خود بهر قیمت چه فتواهایی می دهند؟

فکر می کنید که ولی مطلقه فقیه که دفترش بعد از شرکت نفت بزرگترین مجموعه های اقتصادی کشور را در اختیار دارد، عقلش بیش از حفظ و نگهداری این ثروت عظیم و بکارگیری آن در جهت اقتدارش - ایجاد هراس -  قد می دهد؟ 

وقتی ولی مطلقه فقیه - پیشنماز - چنین کند، ببینید ولی های غیر مطلقه - پس نمازها - چه می کنند.

اقتدار که تنهایی نیست، باید به پیروان سینه چاک رسید هر چند:

- نیمی از آنها دو تابعیتی باشند 

 - اگر ۴۰٪  مردم کشور زیر خط فقر زندگی کنند.
http://www.salamatnews.com/news/149743/%D9%A4%D9%A0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%B7-%D9%81%D9%82%D8%B1-%D8%AE%D8%B7-%D9%81%D9%82%D8%B1-%D9%A2%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88-%E2%80%8C%D9%A7%D9%A0%D9%A0%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF 

مرکز پژوهش‌های مجلس خط فقر را دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده است؛ یعنی حقوق زیر این رقم مساوی حضور در محدوده «زیر خط فقر» است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: یک خانوار 4 نفری با درآمد زیر 3.5 میلیون تومان در تهران زیر خط فقر محسوب می شود.



درآمد رسمی شما چقدر است؟ - ببخشید - درآمد غیر رسمی شما چقدر است؟ 

این ها را پرسیدم زیرا بازهم  یاد داستان  همسایه مان - آقا غضنفر -  افتادم، مادرش رفته بود خاستگاری.
 پرسیده بودند آقا غضنفر  چکاره است ؟ گفته بود کارمند شهرداری است. 
پرسیده بودند حقوقش چقدر است؟ گفته بود حقوقش زیاد نیست، اما ماشااله درآمدش زیاد است!!

آیا شما آقا غضنفرهایی  را می شناسید که درآمدشان  ماشاله ماشااله زیاد زیاد باشد اما جزو سر سپردگان و سینه چاکان ولی مطلقه فقیه  و حاکمیت ولایی نباشد؟ بده بستان است دیگر!







هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();