۱۳۹۴ دی ۲۹, سه‌شنبه

«شیخ شده »‌!!


اندر وصف انتخابات 




در گذشته ی نه چندان دور کفاشی ها هم کفش درست می کردند و هم کفش می فروختند. آنها به کفشی که مدتی دراز فروش نشده بود و همچنان توی ویترین مانده بودند به طنز می گفتند « شیخ شده » !! 


در واقع آن که « شیخ شده » یعنی جنس بد! 

طنز زیبای آنها تاریخ روز ما را پر کرده است و هر از گاهی انتخابات « شیخ شده » ها انجام می شود : مجلس خبرگان و شورای نگهبان. اولی توسط مردم، دومی توسط رهبر - که شیخ ترین ها را انتخاب می کند  - تا هم ورودی های مجلس خبرگان  را کنترل کند و هم ورودی های  مجلس شورای شیخلامی را.

با توجه به تجربه ی چند صد ساله تاریخ ما  در طنز کفاشان قدیمی از بکار بردن « شیخ »  و  نتایج حاصله از انتخابات « شیخ شده » ها در این مدت ۳۷ سال، « شیخ » اصلن به معنی جنس خوب نیست. فقط می توان گفت : 

  این « شیخ » از آن  « شیخ  »  بدتر یا « شیخ تر» است.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();