۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا



این خبر کوتاه را بخوانید : 


آیت‌الله صافی گلپایگانی:

 « بیمارستانی ویژه زنان در تمامی شهرها احداث شود »


البته این سخن ایشان تنها نیست بلکه همه ی مراجع و روحانیون نیز بخشی از مردم هم چنین نظری دارند، 

ایشان و دیگر آیات عظام و همه ی روحانیت خبر ندارند که دولت جمهوری ولایی بودجه لازم برای تجهیز درمانگاه ها و بیمارستان های موجود را هم ندارد تا چه برسد به ایجاد بیمارستان های زنان. این هم دو خبر در این مورد: 

۱ - « دختر ۹ ساله ی دهدشتی به علت مجهز نبودن آمبولانس به امکانات پزشکی جان داد 


۲- و نیز بسیاری از مردم ناتوان در پرداخت هزینه های بیمارستان اند. 

یک سایت خبری مدعی شده است؛ یک زن حامله در بیمارستانی در شهرستان سلماس از توابع استان آذربایجان غربی که به تشخیص دکتر باید با عمل جراحی فرزند خود را به دنیا می‌آورد، به خاطر نداشتن هزینه‌های عمل مجبور به زایمان طبیعی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، «روز نو» با انتشار این خبر نوشت: همسر این زن حامله به اسم «ولی» یک کارگر روزمزد است که می‌گوید بیمارستان برای عمل جراحی همسرش از وی هزینه میلیونی خواست و وقتی به آنها توضیح داده که از عهده تامین چنین هزینه‌ای برنمی‌آید، همسرش را مجبور به زایمان طبیعی کردند که در بحبوحه تولد نوزاد، جان خود را از دست داد.

این کارگر روزمزد که در بخش ساختمانی کارگری و مزد ناچیزی دریافت می‌کند، تاکید دارد که مسئولان بیمارستان توجهی به وضعیت بد مالی او نکرده و گفته‌اند که صرفا در ازای پرداخت هزینه مورد نظر حاضر به عمل همسرم هستند و با شروع درد زایمان وقتی موفق به تامین این هزینه نشدم آنها بی‌رحمانه همسرم را مجبور به زایمان طبیعی کردند و او را کشتند.

بر اساس این گزارش، خانواده این زن از بیمارستان شکایت کرده‌اند.


چه می شد اگر آیات عظام با استفاده از دریافت های شرعی دولت جمهوری ولایی را در تجهیز بیمارستان های موجود یاری می کردند و یا امکانات درمانی لازم را برای کم درآمدهای جامعه ؟

برای این که ببینید آیات عظام و در راسشان شخص ولی فقیه چه مبالغی را باید به خزانه دولت بریزند که نمی ریزیند  « مجرمان مالیاتی کشور » اگر نخوانده اید از بالای صفحه دانلود کنید. 

و این هم نیاز کشور به تخت های بیمارستانی :

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بخش دولتی به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی داریم. برای پاسخ‌دهی مناسب به بیماران، به ۶۰ هزار تخت جدید نیاز داریم. در همین راستا بیمارستان‌ها برای توسعه تخت‌های بیمارستانی به ۵ گروه تقسیم
وی افزود: در حال حاضر در بیمارستانهای دولتی به ازای هر هزار جمعیت، یک تخت بیمارستانی وحود دارد و در دو بخش دولتی و غیر دولتی، 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر وجود دارد.


دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، هزینه احداث هر تخت بیمارستانی را حداقل ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است


به این ترتیب برای ساخت و تجهیز بیمارستان لازم برای کشور: 

۴۵۰۰۰۰۰۰۰* ۶۰۰۰۰  = ۲۷۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ بیست و هفت هزار میلیارد تومان نیاز است و این  یک سوم مالیاتی است که آیات عظام و ولی فقیه باید بابت مالیات به دولت بپردازند که نمی پردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();