۱۳۹۰ آبان ۲۵, چهارشنبه

با همان عهد پیشین !




این روزها سرو صدای اصلاح طلبان در آمده است  و هر یک می کوشند از زاویه ای حاکمیت ولایت فقیه را به نرمخویی وادار کنند.

1 – آقای رفسنجانی :

" رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي شوراي مركزي و دبيران استاني و شهرستاني حزب مردم‌سالاري با بيان اينكه ... آنچه از يك سو به مبارزات حضرت امام(ره) و مبارزان انقلاب اسلامي كمك و از سوي ديگر سقوط حكومت طاغوت را تسريع كرد، حضور پرشور مردم در صحنه علي‌رغم اختلافات سليقه‌اي و سياسي و اتحاد آنان پشت سر حضرت امام(ره) بود.

.... رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتماد مردم را سرمايه هميشگي انقلاب و نظام اسلامي خواند و با اشاره به اينكه مردم چيزي جز اين نمي‌خواهند كه در سرنوشت و آينده خود تأثيرگذار باشند، تصريح كرد: مردم مي‌خواهند رأيشان تأثيرگذار باشد و تزئيني نباشد و مي‌توان با فراهم آوردن زمينه يك انتخابات شفاف و سالم، با حضور ناظران و مجريان صالح، اراده مردم را از طريق انتخاب نمايندگان مستقل و قوي توسط خودشان تحقق بخشيد.

در ابتداي اين ديدار دكتر مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري با اشاره به برگزاري همايش فصلي اين حزب در چند روز آينده گفت: ما به عنوان حزب مردم‌سالاري معتقديم كه در صورت تحقق حداقل شرايط براي احزاب و گروههاي اصلاح‌طلب بايد از فرصت استفاده و در انتخابات شركت كرد، چرا كه هيچ فرصتي را براي فرمت و پيش بردن اهداف نظام اسلامي نبايد از دست داد. "

2 -  عضو فراکسیون خط اما در مجلس شورای اسلامی

" شیخ قدرت الله علیخانی چند روز پیش دعوت خبرگزاری ایلنا را پذیرفت...

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی معتقد است،روند فعلی اداره کشور در امور اجرایی حرکت در مسیر غلط و غیر صحیح است. وقتی از او پرسیدم چگونه می‌توان این روند غیر صحیح را اصلاح کرد گفت باید فضای باز سیاسی در انتخابات آینده مجلس فراهم شده و اصلاح طلبان هم در آن حضور داشته باشند. شیخ قدرت الله علیخانی در گفت‌و‌گو با ایلنا در پاسخ به این سؤال که چه ساز و کاری باید فراهم شود تا اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا کنند، می‌گوید: نظام باید سعه صدر خود را بالا برده و ‌شورای نگهبان هم باید نشان دهد می‌خواهد تعامل بیشتری داشته باشد. "



برای آشنایی بیشتر با ایشان و وظایف نمایندگیشان اینجا را ببینید :


3 -  آقای خاتمی – که بعد از آقای خمینی سرسخت ترین مدافع جمهوری اسلامی است – حاکمیت را می ترساند که در صورت نبودن آزادی انتخابات، پشت حاکمیت از حمایت مردم خالی می شود و اگر تهدید خارجی شکل جدی بخود بگیرد آن وقت دیر شده است .

" ‏ به هر حال انتخابات خوب و مناسب و آزاد و با حضور همگان و تأمین شرایط ‏لازم برای آن بهترین راه تأمین امنیت کشور و نیز گذر به سوی آینده بهتر و امیدوار ‏کننده تر است. البته زمان به سرعت می گذرد و ممکن است فرصت ها از دست برود.‏ "


khatami.ir/fa/news.html

4 - آقای علی محمد غریبانی رييس دوره‌يي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات :

" روز گذشته علي‌محمد غريباني...گفت... قرار بود براي هماهنگي بيشتر گروه‌هاي اصلاح‌طلب، پيش همايشي برگزار شود اما متاسفانه اين فرصت حضوري و تلاش اصلاح‌طلبان با ممانعت مواجه شد و به دنبال آن شوراي هماهنگي به ناچار دو روز مانده به همايش طي اطلاعيه‌يي از طرف دبيرخانه شورا، لغو پيش‌همايش را اعلام كرد. "

5 - آقای موسوی تبریزی هم گفته است:

" درهمين خصوص حسين موسوي تبريزي، دبيركل مجمع مدرسين حوزه علميه قم و از فعالان سياسي اصلاح‌طلب، لغو اين همايش را نشانه‌يي ديگر از حقانيت اين طيف دانست. او در گفت‌وگو با «اعتماد» تاكيد كرد كه عدم مجوز به اصلاح‌طلبان براي برگزاري همايش هم‌انديشي، حقانيت آنان را دو چندان نشان مي‌دهد "


دیگران هم در همین زمینه گفتگوهای دیگری  دارند که بیشتر شبیه داد و فریاد است تا تحلیل واقعی موقعیت خود اصلاح طلبان.  اما واقعیت چیست؟ 

واقعیت این است که اصلاح طلبان امروز، نقش مهمی در ایجاد وضعیت موجود داشته اند. شاید عده ای چنین سخنانی را در این موقعیت به صلاح ندانند اما اگر گفته نشود امر بر خود این آقایان هم مشتبه می شود. همانطور که شده است. سه نمونه زنده خدمتتان تقدیم می شود.

1 – بر سر در سایت " نوروز " که به عنوان " جبهه مشارکت اسلامی "  شناخته شده، و اساسنامه ای هم دارد چنین آمده است :

" می آئیم با همان عهد پیشین "

در واقع این جبهه می خواهد کشور و جامعه را به پس براند، به سی و دو سال پیش که دوباره اعتقادات مردم را وسیله ی حاکمیت خود قرار دهد.  . اعضای شناخته شده و ناشناخته ی این جریان که در حاکمیت حضور داشتند  با سرکوب دیگران  – گروههای سیاسی بیرون از قدرت – زمینه ی گسترش دیکتاتوری مذهبی را دو چندان کردند.  

 2 – نمونه ی دومی که مفهوم  " همان عهد پیشین " را روشن می کند، گفته های آقای موسوی تبریزی است که روزی دادستان کل انقلاب بودند. برای این که با نمونه کارهای این اصلاح طلبان امروز آشنا شوید به عکس زیر توجه کنید :

 خوب دقت کنید؛ بسیاری از کسانی که اعدام شدند حتا هویتشان برای دادستانی آن زمان نامشخص بوده است. به طوری که دادستانی انقلاب – جناب آقای موسوی تبریزی -  از اولیاء دستگیر شدگان دعوت می کند برای شناسایی اعدام شدگان به دادستانی بیایند.

چنان سرکوب و جنایاتی که توسط همه ی دست اندرکاران جمهوری اسلامی انجام شده پایه های قدرت انحصاری امروز را پی نهاده است و اکنون این آقا به عنوان "دبيركل مجمع مدرسين حوزه علميه قم و از فعالان سياسي اصلاح‌طلب " به صدا آمده است که این آزادی نیست. راست هم می گوید این آزادی برای ایشان نیست تا مانند سال 60 گروهی دیگر را به گورستان بفرستد. اما آزادی برای دیگرانی هست که کارهایشان هم کشور را به نابودی کشانده است و هم داد این آقا را هم در آورده است.


عجیب این است که این حضرات حتا بابت کارهای گذشته شان از مردم عذر خواهی نمی کنند و همچنان خود را مدافع آزادی نشان می دهند؛ البته منظور آزادی خودشان است نه دموکراسی .


3 – نمونه سوم گفتار های تازه ی آقای خاتمی است در جمع جوانان تبریزی.  ایشان بارها – صد بار بیشتر – از انتخابات آزاد سخن گفته است، اما هرگز نگفته است که شرایط انتخابات آزاد چیست! همه می دانند که نظارت استصوابی شورای نگهبان یکی از موانع حضور هر نامزدی در انتخابات است، و باز همه می دانند که رهبری با این نظارت اختیار تمام و کمال مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و مجلس خبرگان را در دست دارد.

ین موضوع آنقدر روشن است که نیازی به یادآوری به آقای خاتمی نیست. ایشان حتا یکبار از طرح حذف نظارت استصوابی و یا هر طرح دیگری که منجر به گلچین شدن نامزدها می شود خودداری کرده است. چرا ایشان از طرح این مسائل بطور مستقیم تن می زند؟  نه تنها ایشان که بسیاری از اصلاح طلبان روحانی هم مانند همین آقای موسوی تبریزی  از طرح مستقیم این مسئله می -ترسند. می ترسند که مبادا کار از دستشان خارج شود. می ترسند که مردم به نامزدهای دیگری که تحت نظارت این آقایان نیستند رای دهند مانند دانشگاهیان.

به این ترتیب هم آقای  هاشمی رفسنجانی، هم آقای کواکبیان ، هم آقای قدرت اله علیخانی، هم آقای خاتمی – بدون این که جنایتی انجام داده باشد – و هم آقای موسوی تبریزی – با همه کشتارهایی که کرده است که یک نمونه اش را می بینید- یک حرف می زنند؛ 
حرف جبهه ی مشارکت را؛

با همان عهد پیشین می آییم.

البته آقای خاتمی در طول 16 سال یک قدم پیشرفت داشته است ؛ مردم سالاری دینی اش به مردم سالاری تغییر کرده است.
حال چقدر طول بکشد تا بتواند بگوید منظورش از آزادی انتخابات لغو نظارت استصوابی است شاید سی دیگر. و تا 
وقتی فرق " آزادی " و " دموکراسی " را بداند شاید پنجاه سال دیگر طول بکشد. اما بالاخره می فهمد. اگر هم بکوشد که نفهمد فرق
 آزادی  و دموکراسی چیست ، واقعیت تحولات جامعه به ایشان خواهد فهماند.

انتخابات بدون دموکراسی، همین است که می بینید حال کمی شل تر یا سفت تر. آش کشک خالته بخوری، پاته نخوری پاته.





هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();