۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

بخش چهارم گفتگو



آخرین بخش گفتگوی آقای اردشیر امیر ارجمند با تلویزیون رسا را اینجا می خوانید.

سئوال آخر –

رسا می خواهد رسانه راه سبز امید باشد، به نظر شما وجود این رسانه با توجه به شرایط بحرانی ایران چقدر می تواند مفید باشد و آیا رسا توانسته در این جهت مفید باشد؟



جنبش سبز یک جنبش متکثر و بدون سازمان مدیریتی هرمی است. یعنی مجموعه ای از شبکه های هم عرض و سازمانبندی غیر متمرکز است . این نوع سازماندهی محاسنی دارد و معایبی . از جمله این که می باید نقص و نبود تشکیلات منسجم یا رهبری هرمی را از طریق همصدایی و همنوایی بین شبکه ها جبران کرد. چگونه ؟

حالا غیر از وجود چهره های معرف، د رکنار یک تشکل همآهنگ ساز، ما نیاز به یک صدای هماهنگ ساز هم داریم. لذا فکر ایجاد چنین رسانه ای همیشه وجود داشت. تمام رسانه های مستقل داخلی را از بین بردند. تنها رسانه ی ما کلمه بود، حالا در کنار کلمه رسانه های دیگری هم وجود داشتند. و می باید که ما به یک سمتی می رفتیم که رسانه ای می داشتیم – رادیو یا تلویزیون – بتواند پوشش وسیع تری داشته باشد و کلمه هم نباشد. زیرا کلمه مربوط به جریان آقای موسوی بوده است. به رسانه ای فراگیرتر نیاز داشتیم . بنابراین رفتیم به طرف ایجاد رسا.

باید بگویم که رسا باید این چشم انداز را داشته باشد که بتواند صدای همه ی جنبش باشد. شاید امکان پذیر نباشد، رسا منشوری دارد که فراتر از آن نمی تواند فعال باشد. اما باید بیشترین توانایی خودش را در این جهت بکار بگیرد. برای این که بتواند بیشترین جذب را انجام دهد و این کار دشواری است که امکانات زیادی می خواهد. حد انتظار هم بالا است.

باید بگویم که ما به رسانه های دیگری هم نیاز داریم که هر کدام گوشه ای از کار را بگیرند. بنابراین رسا نمی تواند ادعا کند که صدای واحد جنبش سبز است. یکی از صداهای جنبش است. اما باید بتواند کارش را گسترش دهد. رسا نه رسانه ی آقای موسوی و نه آقای کروبی است. نه رسانه ی کس دیگری . رسانه ای است که وظیفه اش پوشش دادن به جنبش است با آن چارچوبی که در اساسنامه اش آمده است که یکی از این چهار چوب منشور جنبش سبز است . ما محدودیت هایی داریم که شامل تعاملات با دیگر نیروهاست. که باید مشخص شود. بنابراین رسا باید بیشترین تلا ش را داشته باشد – در چهارچوب خودش - تا دیدگاههای مختلف در جنبش را معرفی کند.

رسا یک موفقیت نسبی بوده است. این مربوط به کارکنان است و مربوط به امکانات موجود است. امکانات باید در اختیار کارکنان باشد تا کارکنان بتوانند آنها را بکار گیرند. رسا باید بر منابع کاملن پاک و ایرانی استوار باشد؛ این نکته ی بسیار مهمی است. مشکلات مالی در کنار سایر مشکلات باعث شده که آنجه که رسا می تواند عرضه کند در چهارچوب محدودی باشد. خب . امیدوارم که همه ی هموطنان و فعالان جنبش که از رسا مطالبات زیادی دارند، باید امکانات برای رسا فراهم کنند؛ کمک های فنی، هنری، مالی و وووو لازم است. کم و زیادش مهم نیست. اصل کمک کردن به رسا مهم است.



حالا آیا تمام مشکلات رسا مربوط به این کمبودها است؟ به نظر من نیست. شما هم باید بخشی از آن را بپذیرید. رسا باید حیلی بازتر عمل کند. ما چهارچوبی داریم که در منشور آمده است. رسا باید نظرات گوناگون را به نحوی ارائه دهیم که همه احساس مشارکت کنند. من فکر می کنم امکان پذیر است. به نظر من می رسد که در یک ماه اخیر رسا تغییر کیفی کرده . یک شتاب مثبتی را می بینم که امیدوارم ادامه یابد. هم از نظر کیفی و هم ازنظر حرفه ای.

بطوری که مردم ایران برای هر دقیقه اش اهمیت قائل شوند که نباید از دست بدهند. می باید این هدف شما باشد. باید رسا را بجایی برسانیم که مردم می خواهند.

این به معنای این نیست که هویت رسا را حفظ نکنید، اما باید در این جهت عمل کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();