۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

کودکان کار در جمهوری ولایت ( 2 )


 

64% افزایش در طول سه سال

کودکان کار شامل بچه ها و نوجوان های 7-18 ساله ای است که به دلیل ناداری خانواده مجبور شده اند با ترک تحصیل کار کنند تا زندگی خانواده را بچرخانند. اینان با کودکان خیابانی بسیار متفاوتند. تعداد این کودکان در طول سه سال اخیر 64% افزایش یافته است .

مطابق آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران در سال 85، یک میلیون و ششصد هزار نفر کودکان کار وجود داشته اند و جمعیت کودکان بین 10- 18 سال در آن سال سیزده میلیون و 253 هزار نفر بوده است.

http://www.ayenehrooz.com/?p=3610

یعنی 12% جمعیت کودکان زیر 18 سال از تحصیل محروم و مشغول به کار بوده اند باضافه این که این وسط مورد آزارهای جسمی جنسی و اعتیاد قرار داشته اند؛ به زبانی دیگر از هر هشت کودک، یک نفر برای سیر کردن شکم خود و خانواده اش، از همه ی امکانات کودکی محروم بوده است.

در سال 1388:

گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می دهد بیش از دو میلیون و 500 هزار کودک کار در کشور وجود دارد که در معرض جدی کودک آزاری جسمی، جنسی و اعتیاد قرار دارند.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1091898

با یک تناسب ساده معلوم می شود که در طول سه سال 64 در صد به کودکانی که مجبور بکار شده اند، افزوده شده است.

اگر جمعیت کودکان ایران را در سال 88 حدود هفده میلیون نفر بگیریم، حدود 14% از جمعیت کودکان کشور در شرایط بسیار ناگواری زندگی می کنند. به زبانی دیگر یک هفتم – از هر هفت نفر یک نفر - جمعیت کودکان در جمهوری ولایت فقیه از مدرسه محرومند و در معرض جدی کودک آزاری جسمی، جنسی و اعتیاد قرار دارند.

نتیجه 1 :

در طول سه سال، 900 هزار نفر یعنی هر سال 300 هزار نفر از کودکان کشورمان به گروه کودکان کار اضافه شده، و از امکانات کودکی محروم و برای زنده ماندن مجبور به هر کاری شده اند.


رئيس سازمان ثبت احوال كشور مي‌گويد : آمار ولادت در سال گذشته 6. 18 درصد به ازاي هر هزار نفر بوده است

http://fararu.ir/vdchxknk.23n6wdftt2.html

با این حساب در سال 1388 تقریبا حدود یک میلیون و سیصد هزار کودک زاده شده اند.

نتیجه 2 :

در سال 1388، 300 هزار نفر از این بچه ها به کودکان کار تبدیل شده اند؛ یعنی هر سال – فعلن - ¼ متولدین در جمهوری ولایت فقیه از دنیای کودکی محروم می شوند.

و فردا:

این کودکان جدا شده از لطافت ها و رویاهای زندگی کودکانه و مهر خانواده،

این کودکان آشنا شده با یک زندگی خشن و بی رحمانه،

چه خواهند کرد؟

کودکان کار در جمهوری ولایت ( 1 )

نان آوران کوچک

http://hafezehtarikhi.blogspot.com/2010/04/blog-post_30.html

هیچ نظری موجود نیست:

var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();