۱۳۹۴ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

خشت اول ( 2 )


دنباله ی مجرمان اقتصادی کشور

آیت اله خامنه ای  :


" برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند "

اینجا : http://hafezehtarikhi.blogspot.ca/2015/03/1.html

که  اصلی ترین  مجرم های مالیاتی کشور را نشان می دهد.

فرهنگ ضد مالیاتی ولی فقیه در محدوده ی بیت و سازمان های زیر نظر نمی ماند. بلکه همچون یک موج  از مرکز به اطراف حرکت می کند.

به پیروی از دفتر رهبری و عملکرد این دفتر بر اساس فتواهای رهبری ، پیروان ایشان که از دادن مالیات به عناوین مختلف فرار می کنند که عبارتند از :

1 – اعضای شورای نگهبان باتفاق شرکت های ضمیمه شان که مهمترین بخش های اقتصادی را در اختیار دارند.

2- ائمه جمعه و جماعت که بر حسب موقیعت منطقه ای و شهری  موقعیت های اقتصادی مهمی را مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار دارند:

الف - در سال ۱۳۸۵ تعداد شهر ها به ۱۰۱۲ شهر و در سال در ۱۳۹۰ این تعداد به ۱۳۳۱ شهر بالغ گشته است.


یک قلم 1331 امام جمعه با درآمدهای هنگفت کارهای اقتصادی شان و دریافت های شرعی از مردم  از پرداخت مالیات خود را معاف می دانند. حتا دولت جمهوری ولایی هم هرگز به خود اجازه نمی دهد  که  فکر کند چرا دفتر ولی فقیه و امامان جمعه اش نباید مالیات بدهند!

ب:  بر اساس آمار وزارت کشور "  امروز در كشور بيش از 60 هزار مسجد وجود دارد"


و هر کدام دست کم یک امام جماعت برای نمازهای روزانه دارد. پس این شصت هزار نفر هم بانضمام  دریافت های شرعی و  روابط مالی و اقتصادی شان از دادن مالیات راحت اند.

پ – امامزاده های کشور " بنابر آمارهای رسمی تا سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۱۰ هزار و پانصد مقبره رسیده است"


هرکدام یک متولی  داشته باشند ده هزار و پانصد متولی و امام زاده با نذر و نذورات بسیار بی خیال مالیاتند. دولت هم جرات نمی کند به این ها نگاه مالیاتی کند.

3 -  مراجع تقلید : ده مرجع تقلید مهم – آیت اله خامنه ای حساب نشده اند چون در قسمت رهبری حساب آمده اند –


که بیشترین مراجعه کننده را دارند – به سایت بالا نگاه کنید. با دریافت وجوه بسیار بزرگ شرعی از دادن مالیات معافند. شاید فکر کنید که این آقایان پول های دریافتی را صرف طلبه ها  و مراکز آموزش اسلامی میکنند. به این قسمت هم خواهیم رسید.

4 -  روحانیون  زیر شاخه ی مراجع تقلید شامل طلبه ها، نمایندگان مراجع، روضه خوان ها، مداحان، تلقین خوانان سر قبر – بشوخی مرده خورها - ، قرآن خوانان  و دیگران ابوابجمعی  که با درآمدهای نامشخص از گروه مالیات دهندگان بیرون اند. تعدان اینان حدود 2 میلیون نفر است. این هم آمار رسمی اش:

" بیش از یک میلیون و 500 هزار روحانی به مناسبت های مختلف در مدارس کشور حضور یافته و به انجام امور تبلیغی و مشاوره های مذهبی می پردازند "


" علی آهی امروز در نشست با جمعی از مداحان در اردبیل افزود: البته باید این نکته را اذعان کرد که برخی از مداحان ما غیر‌رسمی و به صورت فصلی فعالیت دارند که با احتساب آنها در سطح کشور 100 هزار مداح فعالیت دارند "


" 17هزار طلبه جدید امسال وارد حوزه های سراسر کشور می شوند.
به گزارش واحد مرکزی خبر مدیر حوزه های علمیه کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 150 هزار طلبه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: در سال تحصیلی 93-94 هفده هزار طلبه جدید وارد مدارس علمیه کشور می شوند ."


خود حدیث مفصل بخوان از این داستان.

این گروه ها نه تنها از دادن مالیات معافند بلکه  بخش بزرگی از از بودجه رسمی کشور را می بلعند. بودجه ای که حاصل درآمدهای نفتی و  اخذ مالبات از دیگر اقشار مردم کشور است.

در قسمت بعدی به این موضوع پرداخته شده است.

---------------------------------------


نوشته ی مرتبط : 

خشت اول ( 1 ) 

http://hafezehtarikhi.blogspot.ca/2015/03/1.html

۱۳۹۴ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

بیله دیگ، بیله چغندر!!



1 –  نگرش مردم ایران به تحصیل زنان در دانشگاه منفی‌تر شده است

گزارش آموزش همگانی یونسکو در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد نگرش مردم ایران به اینکه "تحصیل دانشگاهی برای مردان مهمتر از زنان است" در سال ۲۰۰۰ با مخالفت شصت درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی روبرو شده اما در سال ۲۰۰۷ این رقم به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است


اگر این نگرش  از سال 2007 تا 2015 همچنان رشد کرده باشد، چه شود!!

و این هم نتیجه این نگرش در گزارش وزیر تعاون در سال 1394 برابر با 2015:

2 -  نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است گفت: وزارت کار در تلاش است با سیاست گذاری‌های مناسب جایگاه مجموعه زنان را ارتقا بدهد.

وی زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی را یکی از چالش‌های موجود ذکر کرد و گفت: سن زنان سرپرست خانوار پایین آمده و نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده که این امر ضرورت برنامه ریزی شایسته در این زمینه را می طلبد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم استقبال کارفرمایان از زنان متاهل و گرایش به استخدام زنان مجرد اظهار کرد:
متاسفانه امروز کار زنان به سمت فصلی شدن رفته و اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی افزایش یافته است. از این رو درصدد هستیم تا سیاست هایی شایسته و تاثیرگذار در جهت بالا بردن جایگاه زنان ایرانی اتخاذ کنیم.

۱۳۹۴ فروردین ۱۴, جمعه

ایده ئولژی و نظامی گری ( 7 )


--------------------------------------
با سلام و آرزوی سالی بهتر برای همه
--------------------------------------

پیوند ایده ئولژی و نظامی گری دومین تراژدی تاریخ اسطوره ای ایران را بوجود می آورد؛ مرگ اسفندیار

با سرکشی سرزمین های تصرف شده بر علیه  تسلط گشتاسب و مذهب زرتشت و حمله آنان به بلخ و ایران زمین، گشتاسب به کوهی پناه می برد و به چاره می اندیشد.

جاماسب – موبد موبدان – و همدم و مشاور گشتاسب به او پیشنهاد می کند تا افراسیاب را از زندان فراخواند.

بیاد بیاوریم که جاماسب فرستاده گشتاسب بود تا افراسیاب را به دربار گشتاسب بیاورد تا در انجا بدستور گشتاسب به زنجیر کشیده و زندانی شود و تا این زمان – شکست گشتاسب در برابر توران – هیچ گامی برای رهایی افراسیاب برنداشته بود.

دلیل این پیشنهاد هم وضع خراب قدرت گشتاسب بود که اگر نابود می شد، موبد موبدان و همکارانش هم به سرنوشت زرتشت در بلخ دچار می شدنند. فردوسی چنین می سراید:

بدو گفت جاماسپ کای شهریار
سخن بشنو از من یکی هوشیار
تو دانی که فرزندت اسفندیار
همی بند ساید به بد روزگار
اگر شاه بگشاید او را ز بند
نماند برین کوهسار بلند


گشتاسب در چنان موقعیت خطرناکی است که چنین می گوید:

گر او را ببینم برین رزمگاه
بدو بخشم این تاج و تخت و کلاه
که یارد شدن پیش آن ارجمنداز
رهاند مران بیگنه را ز بند


و جاماسب مامور بازآوردن افراسیاب می شود. گله گذاری های اسفندیار بسیاراست. جاماسب اگر چه از گله های اسفندیار خشمگین اما بناچار با خواهش و نرمی سخن می گوید تا اسفندیار را برای کمک به گشتاسب و نیز خودش و مبلغان زرتشتی قانع کند:

چو جاماسپ زین گونه پاسخ شنود
دلش گشت از درد پر داغ و دود
همی بود بر پای و دل پر ز خشم
به زاری همی راند آب از دو چشم


بی جهت نیست که در فرهنگ عامیانه ما به روباه از قدیم می گفته اند شیخ روباه!


var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-20716781-5']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();